[320i 2000r]błąd sondy lambda?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
fryco100
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 6 sty 10, 0:58
BMW: 320 i 150KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: fryco100 »

witam

pojawił mi się check wiec podłączyłem 2.0 benzynę 2000r sedan do komputera.
pokazało mi błąd sondy lambda na 1 bloku przed katalizatorem. kupiłem więc sonde używaną podobno sprawną .
zamieniłem i błąd dalej się pokazuje + jak teraz na zimnym silniku jeżdżę dławi się i szarpie jakby miał końcówkę paliwa w baku .
zauważyłem także ze jest dziurka w gumie przed przepływomierzem.

oto dzisiejsze błędy sczytane z inpy:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------Date: 05/14/14 13:38:45
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
-------------------------------------------------------------RESULT: 4 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------227 Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross
Error frequency : 55
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 2624.00 1/min
Last 130.73 mg/Hub
Temperatur Kuehlwasser 95.25 Grad C
Lambdareglerabweichung Bank 1 20.70 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 33.90 h
Abweichung fett
Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E3 F9 37 28 52 18 BF B5 EF 01
-------------------------------------------------------------228 Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross
Error frequency : 53
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 2656.00 1/min
Last 141.62 mg/Hub
Temperatur Kuehlwasser 95.25 Grad C
Lambdareglerabweichung Bank 2 9.76 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 33.90 h
Abweichung fett
Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: E4 F9 35 28 53 1A BF 99 EF 01
-------------------------------------------------------------202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag
Error frequency : 16
Logistic counter: 39
Motordrehzahl 3136.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 96.00 Grad C
Last 168.86 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1 0.12 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 30.70 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: CA B1 10 27 62 C0 1F 17 EF 21
-------------------------------------------------------------203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag
Error frequency : 6
Logistic counter: 31
Motordrehzahl 2528.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 94.50 Grad C
Last 256.01 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2 0.10 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 24.90 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: CB B1 06 1F 4F BE 2F 13 EF 5B
============================================================



czy ktoś może nakierować co to może być ??

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 maja 14, 14:20 przez fryco100, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Błędy 227 i 228 dotyczą mieszanki.

Nie koniecznie sondy.

Do sprawdzenia
Nieszczelność w dolocie
Przewody podciśnienia
Odma
Przepływomierz
Sondy


Popraw tytuł wątku aby spełniał warunki poprawnego tytułowania.
fryco100
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 6 sty 10, 0:58
BMW: 320 i 150KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: fryco100 »

nieszczelność w dolocie zrobiona .
odma sprawdzona .
czy poniższe parametry są ok?(na wolnych obrotach) :
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Nie są dobre.

Są stanowczo przekroczone. Chodzi o wartość (V) czyli napięcie
fryco100
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 6 sty 10, 0:58
BMW: 320 i 150KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: fryco100 »

czyli jednak może to być błąd sondy lambda ?? sprzedano mi także uszkodzoną ?
jakie są odpowiednie odczyty sond?
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”