320d źle się prowadzi, nosi po koleinach

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#31

Post autor: Analogowy13 »

To i ja się dołączę się do tematu , jesteś po remoncie zawieszenia , a jakiej firmy masz gumy ? Bo odziwo miałem poli z przodu w tym roku zmieniałem podprogowe też na poli i mimo 4x225 myszkowanie po kolejnych jest nieodczuwalne :lol:
A jak tylko założyłem 18-tki to chodziła od lewej do prawej co było spowodowane tym że na balonach igłach 15 tuleje na wykończeniu jeszcze by z rok conajmniej dały radę, szczoglna rolę myślę że odgrywaja tu podprogowe i "motylki" z przodu bo strikte jak miękkie to tam koło na boki chodzi i pływa, więc sądzę że D3jw ma tu trochę racji opony i twardość gum w zawiasie też może odgrywać tu pewną rolę
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#32

Post autor: pawelk-krk »

Analogowy13 pisze: 15 sie 19, 10:00 a jakiej firmy masz gumy ?
w sensie opony ? bo gumy nazywam w zawieszeniu wszelkie tulejopodobne | elemeny metalowogumowe. Opony to nawet nie wiem - z furą kupiłem już były
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#33

Post autor: Lashie »

pawelk-krk pisze: 15 sie 19, 12:25
Analogowy13 pisze: 15 sie 19, 10:00 a jakiej firmy masz gumy ?
w sensie opony ? bo gumy nazywam w zawieszeniu wszelkie tulejopodobne | elemeny metalowogumowe. Opony to nawet nie wiem - z furą kupiłem już były
Chodzi właśnie o gumy w zawieszeniu :)
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#34

Post autor: Analogowy13 »

Tak chodzi o gumy zawieszenia
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#35

Post autor: pawelk-krk »

Analogowy13 pisze: 15 sie 19, 14:04 Tak chodzi o gumy zawieszenia
dowiem się - dam znać, rozpiskę częsci bede mial w poniedziałek .. teraz pojechałem w traskę lekką, coś 80km w obie strony - jest lepiej - także tfu tfu tfu .. pociągnąłem go do 2'jki z przodu i jest lepiej .. wcześniej - zapomnij, jak to napisał kolega w poście nr1, ściągało bardzo / nieprzewidywalnie / mocno / gwałtownym szarpnieciem na kierownicy .. teraz też to czuję przy mniejszych prędkościach - ale ja to zwalałem na początku na ten dziwny układ wspomagania .. dziwny bo mocno oddaje na kierownicę - mocno to nie znaczy dobrze, honda ma takie czucie asfaltu że człowiek siada i się dziwi ze tyle można czuć na kierownicy - ale o jakimś mocniejszej próbie jej wyszarpywania ? nie ma mowy .. passat czy Volvo s60 - komletnie po drugiej stronie - kierownica tam służy do wyznaczania kierunku i kropka.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#36

Post autor: Analogowy13 »

Sądzę że miałeś podprogowa na wykończeniu , a jak ci tył skręca to logiczne że cię rzucalo po koleinach
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#37

Post autor: Flaczek »

pawelk-krk pisze: 15 sie 19, 18:34
Analogowy13 pisze: 15 sie 19, 14:04 Tak chodzi o gumy zawieszenia
dowiem się - dam znać, rozpiskę częsci bede mial w poniedziałek .. teraz pojechałem w traskę lekką, coś 80km w obie strony - jest lepiej - także tfu tfu tfu .. pociągnąłem go do 2'jki z przodu i jest lepiej .. wcześniej - zapomnij, jak to napisał kolega w poście nr1, ściągało bardzo / nieprzewidywalnie / mocno / gwałtownym szarpnieciem na kierownicy .. teraz też to czuję przy mniejszych prędkościach - ale ja to zwalałem na początku na ten dziwny układ wspomagania .. dziwny bo mocno oddaje na kierownicę - mocno to nie znaczy dobrze, honda ma takie czucie asfaltu że człowiek siada i się dziwi ze tyle można czuć na kierownicy - ale o jakimś mocniejszej próbie jej wyszarpywania ? nie ma mowy .. passat czy Volvo s60 - komletnie po drugiej stronie - kierownica tam służy do wyznaczania kierunku i kropka.
Swoją drogą czemu założyłeś nowe konto, a stare usunąłeś?
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#38

Post autor: pawelk-krk »

odwołuję - rzuca dalej ;( (dziś 140km w CZW'a jestem ) i to nie są koleiny - to wystarczy "wytuptana"nawierzchnia przez tiry / pochyłości w strony przeciwne dla każdego z kół np. .. nie musi być typowych fałd asfaltu - typowych dla kolein. Wystarczy że są takie ŁUCZKI gołym okiem prawie nie widzialne - i już zaczyna się szarpanie kierownicą. Nie ma tak, że sobie ją luźno będziesz trzymał - przy próbie "a zobaczymy co się stanie jak nie będę trzymał kierownicy" - mocno się przestraszyłem. To nie może być normalne / coś muszę mieć spaprane dalej. Wiadomo że jak już jedziesz szybko, to luzik.. lecimy - ale tak 80-90 masakra.
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#39

Post autor: maniek21112 »

Na początek zamień koła przód-tył.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#40

Post autor: tomx »

D3jw pisze: 14 sie 19, 15:48 tomx pisze: ↑
14/08/2019, 8:56
D3jwja podaję właśnie mój przypadek - ten sam model opon, ten sam DOT nawet, te same felgi - na szerokości 225 TEGO SAMEGO MODELU OPONY wyrywało kierownice, na szerokości 205 jest spokój
to czekaj, kupiłeś nowe opony i trafiłeś przypadkiem na ten sam DOT co stare?
czy kupiłeś dwa zestawy, jedne 205 - drugie 225 w tym samym czasie i przekładałeś żeby sprawdzić na których tańczy?
wiesz co to wogóle DOT?

NIE NAPISAŁEM nigdzie, że szerokość opon wcale nie ma wpływu na pływanie w koleinach - bo ma, ale przy sprawnym zawieszeniu będzie to na tyle nieznaczne, że praktycznie niezauważalne lub nie bedzie przeszkadzać.

pragnę też jeszcze zauważyć, że szerokość felgi ma znaczenie i ludzie dobierają opony pod nią, a nie na odwrót felgę pod oponę.
jeśli ktoś jeździ na 8j 18' przy 205/40 wyjdzie mu delikatny naciąg - to raz, dwa - dostępność takich opon.. rozmiar praktycznie niespotykany, cena zabójcza.
215/40 - też ciężkie do znalezienia, ceny absurdalne.
Przy 19 jeszcze większe eldorado, bo nie ma opon o profilu 205/35, a nawet 205/40 - co teraz? downgrade na 16/17/18 bo to nie jest auto na zloty?

zapomniałem dodać, że mam dystanse na przedniej i na tylnej osi - 20 i 25mm też powinno pływać
D3jw, kto mówił że kupiłem nowe opony? Szukałem węższych opon 205 i akurat na OLX ustrzeliłem dwie 205 takiego samego modelu jak miałem 225 - z racji że tylko właśnie na jednej osi wymagały wymiany, to węższe poszły na przód a szersze 225 na tył. To że DOT tych z OLX jest zbliżony, to po prostu przypadek. I wiem co to jest DOT, skoro używam tego określenia, nie rób z ludzi idiotów - nie jesteś jedynym człowiekiem, który potrafi coś przeczytać czy ma jakąś tam wiedzę.

Piszesz tutaj o jakimś X3, to idź do tematu zawieszenia w X3 a nie wypowiadaj się w temacie o E46. Ja chciałem po prostu potwierdzić to, co podejrzewałem, że po zmianie na 205 z przodu auto przestanie pływać względem TEGO SAMEGO MODELU OPONY na 17". A i tak, jak koleiny są mocno głębokie, typowo "tirowe" to i tak wpada się w taką koleinę i trzeba mocniej chwycić kierownice - jednak im szersza opona, tym bardziej kierownice dosłownie wyrywa na jakiejkolwiek nierówności, tak jak to mówi pawel-krk.
Jak masz już 225 i wyżej to niezależnie od gum w zawieszeniu, czy to poli czy stara gumowa tuleja czy nówki funki - będzie rzucać, będzie wyrywać kierownicę bo po prostu fizyki nie oszukasz.

Zacznij od podmianki przód-tył jeśli masz inne ET na felgach - jak to nic nie da to wypadałoby zmienić opony tylko na przód i dać węższe lub podmienić wszystkie na 205.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”