320d źle się prowadzi, nosi po koleinach

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
lele1122
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 3 lis 13, 1:38
BMW: 320d 150 250.000
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDA

#21

Post autor: lele1122 »

rozwiązałem u siebie tymczasowo problem dając ori felgi
przód ET47
tył ET35

opony nowe przod zimowe tył letnie
problem ustał. widocznie szersze ET na przod się nie nadaje bo psuje obciążenia fabryczne na zwrotnice i magiel przez to gorzej się prowadzi

tył zaś idzie na plus gdyż poszerzony poprawił stabilność i bardzo płynnie się prowadzi nie ma efektu wyrywania kierownicy na koleinach czy nierównościach

piszę to dla osób które wykluczają niesprawne zawieszenie czy magiel bo ten efekt może wystąpić przy ori felgach ale luźnym zawiasie przednim bądź tylnym
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#22

Post autor: Flaczek »

lele1122 pisze: 18 kwie 19, 23:14 rozwiązałem u siebie tymczasowo problem dając ori felgi
przód ET47
tył ET35

opony nowe przod zimowe tył letnie
problem ustał. widocznie szersze ET na przod się nie nadaje bo psuje obciążenia fabryczne na zwrotnice i magiel przez to gorzej się prowadzi

tył zaś idzie na plus gdyż poszerzony poprawił stabilność i bardzo płynnie się prowadzi nie ma efektu wyrywania kierownicy na koleinach czy nierównościach

piszę to dla osób które wykluczają niesprawne zawieszenie czy magiel bo ten efekt może wystąpić przy ori felgach ale luźnym zawiasie przednim bądź tylnym
a jakie wcześniej miałeś ET?
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#23

Post autor: Flaczek »

Sprawa wygląda tak, przynajmniej u mnie.
Mam felgi 17, 8j, et35, miałem założone opony 225/45. Wymieniłem całe zawieszenie i latało ciągle tak samo.

Wczoraj wymieniłem w końcu opony na zwykłe nowe chińskie imperiale 205/50, teraz nic nie rzuca.
Także Panowie, nie zawieszenie, nie felgi, a OPONY powodują rzucanie w koleinach!


PS. Tak dla potomnych :)
lele1122
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 3 lis 13, 1:38
BMW: 320d 150 250.000
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDA

#24

Post autor: lele1122 »

ja mialem wczesniej felgi alu Et35 na tyle i przodzie a teraz na et47 stalowka i nowej oponie jest dożo lepiej nie ciągnie i nie wyrywa mi kierownicy
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#25

Post autor: tomx »

Piszę tylko w celu potwierdzenia problemu. Jak kupiłem auto to jeździło na 17" styling 44 ET47, opony 225/45/17 - wyrywało mi kierownicę, wjazd w koleiny mógłbyć tą ostatnią jazdą itp - auto prowadziło się gorzej niż Punto bez jednego koła, więc jeszcze przed zimą weszły zimówki. Ten sam styling tylko 16", ET nie mam pojęcia, w każdym razie na jednej osi opony były już do wymiany, więc znalazłem 2 szt. dobrych zimówek Kleber Krisalp HP3 205/50/16 z przodu a 225/50/16 zostały na tylnej osi - wrażenia z jazdy super, nic nie nosi, nic nie ucieka, auto jeździ jak po sznurku.

W lato miałem zmieniać gumy przód tył + renowacja felg, jednak zmuszont jestem odłożyć to na inny czas. Zamontowałem więc te same 17" s. 44 z ET47 - podobnie jak w zimówkach, jedna z osi była już łysa a na wszystkich felgach były te same opony ContiSportContact 5, 225/45/17, DOT1116. Postanowiłem że jak jedna oś i tak jest łysa, to poszukam jakichś opon szerokości 205 - akurat udało mi się znaleźć 2 szt. ContiSportContact 5 205/50/17 DOT1516 - zamontowałem je na przód i BMW dalej prowadzi się jak po sznurku, zmiana z 16" na 17" jest praktycznie nieodczuwalna. W żadnych koleinach nie rzuca, kierownica jest ciągle w jednym miejscu podczas jazdy, słowem: picco bello, wszystko gra :Yahoo!:

Tak więc potwierdzam kolejny raz, problem z noszeniem w koleinach to zbyt szerokie opony na przedniej osi, szerokość 205 jest bezpieczna. Na pewno też mają na to wpływ opony tylne, jednak myślę że 225 to taki standard na tył, powyżej tej szerokości to już norma że będzie nosić po koleinach\dziurach\wybojach.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#26

Post autor: D3jw »

dla mnie to, że auto ciągnie w koleinach przez zbyt szerokie opony to największa bzdura :lol:
miałem podobny problem i była to wina opon.. ale samych opon, a nie ich szerokości.

auto kupiłem na 4 letnich zimówkach 205/55/16 nie dało się ujechać w koleinie więcej niż 80/90, wyprzedzanie kończyło się koniecznością skupienia i kontrowania kierownicy non-stop żeby nie wyrzuciło na drugi pas..
kupiłem drugi komplet kół z używanymi oponami 225/45/17 na lato, problem był dalej - stwierdziłem, że problem leży gdzieś w zawieszeniu - wymieniłem wahacze, tuleje podprogowe, pływające i pływanie nadal występowało.

przyszła zima więc pora na powrót do 16, tamte opony były leciwe więc kupiłem nowe dębice 205/55, jak ręką odjął - całą zimę przejeździłem, latałem w koleinach na gwincie 120-130km/h, gdzie wcześniej stówa byłaby wyzwaniem bo skończyłbym w rowie..

w tym roku przyszło lato, zachciało mi się 18 więc kupiłem s72 z oponami 225/40/18 i ciągało jak cholera - było tak samo jak tuż po zakupie auta na zimówkach.. zamówiłem nowe opony, bez kombinowania z węższymi bo tak piszą fachowcy w internetach no i.. ciągania nie ma :wink: po koleinach dosłownie przelatuje, nie mam problemu z wyprzedzaniem a to przecież szerokości 225 więc powinno ciągać :lol: :lol:

mam na podwórku x3jkę z baaaardzo wrażliwym na opony xdrive, tej zimy postawiłem na wszystkie opony jednakowe żeby uniknąć problemów po założeniu mieszanych - poszedłem grubo, bo kupiłem 4 sztuki 255/45.. no i muszę was zmartwić, bo mimo tej szerokości żadnego ciągania w koleinach NIE UŚWIADCZYŁEM.

także jestem w 100% pewien, że jeśli zawieszenie było sprawdzone i jest sprawne to szerokość opon nie będzie miała WIELKIEGO wpływu na to jak auto prowadzi podczas jazdy w koleinach... proponuje sprawdzić, czy opony nie są chociażby wyząbkowane - na pierwszy rzut oka nie będzie tego widać, ale jak ktoś raz zobaczył wyząbkowaną oponę to bez problemu to wyłapie.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#27

Post autor: tomx »

D3jw, okej, możliwe że masz rację, bo tego tematu tak bardzo nie badałem. Jednakowoż jako bezpośredni, naoczny i rzeczowy dowód teorii "noszenie zależne od szerokości opony" ja podaję właśnie mój przypadek - ten sam model opon, ten sam DOT nawet, te same felgi - na szerokości 225 TEGO SAMEGO MODELU OPONY wyrywało kierownice, na szerokości 205 jest spokój. Więc stąd biorę pod uwagę, że szerokość ma znaczenie - czarno na białym to nawet wyjaśniam i dziele się spostrzeżeniem.

Teraz Ty musisz sam już sobie odpowiedzieć na pytanie czy lepiej szukać takich opon 225, na których ryzyko pływania i noszenia na koleinach jest duże - bo większość ludzi raportuje że na 225 z full zdrowym zawieszeniem mogą występować te problemy, czy łatwiej zamontować praktycznie jakiekolwiek opony 205 i mieć spokój?
Podejrzewam że przy 215 też jest spokój. Od szerokości opony 205 w E46 "nie na tor"\pokazy\dryfty to jaki to ma sens iść szerzej? Przy 3.0 czy jakimś srogim tunie przydaje się faktycznie szeroka opona na tył dla gripu, ale nacodzień węższa opona = mniejszy hałas, mniejsza powierzchnia tarcia, mniejsze zużycie paliwa.

Ile to jest internetowych porad w sprawie noszenia po koleinach gdzie ludzie wymieniali po kolei wahacze, wszystkie tuleje zawieszenia, tuleje progowe, maglownice, drążki kierownicze, stabilizatory, gumy, łączniki itp itd - i teraz ilu ludzi, czytając taką poradę wymian i nie znając się na mechanice pojechały do mechanika "że ich nosi na koleinach i chłopie wymień mi zawieszenie". A mechanik wymieniał, bo czemu nie, skoro klient płaci? A oczy mechanika zmieniały się w $$$ bo mógł potem powiedzieć że do wymiany jest wszystko, i kasował, i wymieniał... a różnicy nie było, więc klient płacił do momentu gdy mechanik rozkładał rączki :)
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#28

Post autor: Flaczek »

Szerokość opony ma znaczenie, D3jw czasem pie***li głupoty i ma swoje racje, których nie można mu wybić z głowy.
Ja również uważam i wiem, że że szerokość opony ma ogromne znaczenie w noszeniu w koleinach.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#29

Post autor: D3jw »

Flaczek pisze: 14 sie 19, 14:51 Szerokość opony ma znaczenie, D3jw czasem pie***li głupoty i ma swoje racje, których nie można mu wybić z głowy.
Ja również uważam i wiem, że że szerokość opony ma ogromne znaczenie w noszeniu w koleinach.
rozumiem, że skoro tak piszesz to sprawdziłeś DWA ZESTAWY NOWYCH opon - jedne szersze, drugie węższe i pływanie w koleinach było bardziej zauważalnie na szerszych, tak było?

montowałem zimówki w setupie 235/50 przód, 255/45 na tył - pływania w koleinach nie było.
lato weszło 255/45 4x - pływania również nie uświadczyłem, przynajmniej nie w takim stopniu żeby nie dało się jeździć.. nie twierdzę, że takowe wcale nie występuje - po prostu jest nieodczuwalne, napisałem to we wcześniejszym poście.
Auto przelatuje praktycznie dzień w dzień taką samą trasę i żaden z kierowców nie zauważył jakichkolwiek różnic w prowadzeniu.
Fakt, faktem to nie e46 tylko x3 - inny typ zawieszenia.. ale po zakupie auto było na leciwych dunlopach no i muszę was zmartwić.. bo pływało.

a tak jak napisałem, miałem e46 - pływało na 205/55 > kupiłem nowe 205/55 przestało pływać.
kupiłem używane letnie 17 > pływało dalej, przejeździłem
kupiłem 18 na używkach 225/40, pływało > kupiłem nowe 225/40 (chińskie żeby było tego mało :lol: ), pływania nie ma.
tomx pisze: 14 sie 19, 8:56 D3jwja podaję właśnie mój przypadek - ten sam model opon, ten sam DOT nawet, te same felgi - na szerokości 225 TEGO SAMEGO MODELU OPONY wyrywało kierownice, na szerokości 205 jest spokój
to czekaj, kupiłeś nowe opony i trafiłeś przypadkiem na ten sam DOT co stare?
czy kupiłeś dwa zestawy, jedne 205 - drugie 225 w tym samym czasie i przekładałeś żeby sprawdzić na których tańczy?
wiesz co to wogóle DOT?

NIE NAPISAŁEM nigdzie, że szerokość opon wcale nie ma wpływu na pływanie w koleinach - bo ma, ale przy sprawnym zawieszeniu będzie to na tyle nieznaczne, że praktycznie niezauważalne lub nie bedzie przeszkadzać.

pragnę też jeszcze zauważyć, że szerokość felgi ma znaczenie i ludzie dobierają opony pod nią, a nie na odwrót felgę pod oponę.
jeśli ktoś jeździ na 8j 18' przy 205/40 wyjdzie mu delikatny naciąg - to raz, dwa - dostępność takich opon.. rozmiar praktycznie niespotykany, cena zabójcza.
215/40 - też ciężkie do znalezienia, ceny absurdalne.
Przy 19 jeszcze większe eldorado, bo nie ma opon o profilu 205/35, a nawet 205/40 - co teraz? :lol: downgrade na 16/17/18 bo to nie jest auto na zloty? :lol:

zapomniałem dodać, że mam dystanse na przedniej i na tylnej osi - 20 i 25mm :lol: też powinno pływać
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#30

Post autor: pawelk-krk »

D3jw pisze: 13 sie 19, 15:39 dla mnie to, że auto ciągnie w koleinach przez zbyt szerokie opony to największa bzdura
miałem podobny problem i była to wina opon.. ale samych opon, a nie ich szerokości.
dla mnie to też jest bzdura - właśnei jestem po remoncie zawiasu całości ze spręzynami amorami gumami
nosi dalej .. to fogóle moja pierwsza fura o tak dramatycznym prowadzeniu - patologia do kwadratu
- obecne gumy 225/45R17, na przód ja cieniej nie widzę - masę mam z przodu, hamuję przez to 90% przodem 205 to na tył sobie mogę dla fun'u założyć bedzie leżej tyłkiem chodził .. ale przód tam gdzie masa / droga hamowania - no nie widzę tego .. ale faktem jest - jest do dupy
"1N73LLIG3NC3 15 7H3 4B1L17Y 70 4D4P7 70 CH4NG3"
- 573PH3N H4WK1NG
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”