[320D] Wymiana amortyzatorów, ściągacz do sworzni kulistych.
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 kwie 20, 23:30
- BMW: E46 Touring 320D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
- VIN: PP09960
Witam
przymierzam się do wymiany amortyzatorów przednich w E46, jednakże podczas wymiany okazało się że trzeba sprawny wahacz bić młotkiem, lub użyć ściągacza do sworzni kulistych.
Jaki ściągacz pasuje do E46? Może być to taki uniwersalny, np. https://yato.com/products/4/YT-06122 ?
przymierzam się do wymiany amortyzatorów przednich w E46, jednakże podczas wymiany okazało się że trzeba sprawny wahacz bić młotkiem, lub użyć ściągacza do sworzni kulistych.
Jaki ściągacz pasuje do E46? Może być to taki uniwersalny, np. https://yato.com/products/4/YT-06122 ?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 paź 20, 13:34
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Czeladź
- VIN: Km67469
Jak wymieniałem u siebie amory to ruszałem łącznik stabilizatora na wyrównanej osi - wychodzi ładnie, w zwrotnicy jedna śrubę 18 co ciężko idzie i 3 nakrętki od góry 13. Amortyzator wychodzi ze zwrotnicy i tyle. Chyba że masz ix to nie wiem. Jakiś tutorial przejrzyj.
A jeśli już musisz wyjąć sworzeń z zwrotnicy to wyjdzie przy pomocy dwóch młotków (im większe tym lepsze). Trzeba jednen przyłożyć i drugim uderzać w boki uchwytu sworznia zwrotnicy. A jeśli chcesz wyjąć sworznie te które siedzą w ramie pojazdu to prawy wyjdzie przez uderzenia od góry w nakręconą nakretke tak żeby gwintu nie zniczszyć a lewy nie ma dojścia przez kolektor. W e36 taki sworzeń z nakrętką poluzowaną wyszedł sam po przejechaniu 100 metrów i predkości 40-50 na nierównej trelince.
A jeśli już musisz wyjąć sworzeń z zwrotnicy to wyjdzie przy pomocy dwóch młotków (im większe tym lepsze). Trzeba jednen przyłożyć i drugim uderzać w boki uchwytu sworznia zwrotnicy. A jeśli chcesz wyjąć sworznie te które siedzą w ramie pojazdu to prawy wyjdzie przez uderzenia od góry w nakręconą nakretke tak żeby gwintu nie zniczszyć a lewy nie ma dojścia przez kolektor. W e36 taki sworzeń z nakrętką poluzowaną wyszedł sam po przejechaniu 100 metrów i predkości 40-50 na nierównej trelince.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10340
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie ruszaj sworzni wahaczy, uszkodzisz je zapewne, a do tej operacji nie trzeba ruszać wahaczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 815 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 5286 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: HQ-Automotive
-
- 4 Odpowiedzi
- 1977 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bodzio76
-
- 13 Odpowiedzi
- 7811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2116 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 2 Odpowiedzi
- 2300 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomy
-
- 4 Odpowiedzi
- 1093 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 3853 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 7 Odpowiedzi
- 2577 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kijeek