320d Wibracje na kierownicy

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#1

Post autor: romanikxxl »

Po wymianie klocków z przodu auta występuje drganie kierownicy tylko przy 60km/h(niezawsze) lub przy lekkim przyhamowaniu (też nie zawsze),koła sprawdzne -wyważone 2 razy,zawieszenie ok ,tarcze nie wymieniane bo nie było potrzeby(na starych klockach było ok),przy szybkim i delikatnym naciśnięciu hamulca tak jakby szarpnięcie kierownicy.Moje podejrzenie zacisk lub tłoczek . Jakieś dalsze przypuszczenia lub doświadczenia :D
Romanikxxl
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

A ja mysle ze to klocki sie nie ulozyly do uzywanej tarczy ,pare milimetrow i klocek nie dociska na calej powierzchni.Ja przy takiej opercji traktuje zawsze klocki papierem grubosciernym,zeby przy pierwszych hamowaniach klocek szybciej sie scieral i ulozyl odpowiednio do tarczy.Prowadnice na dociskach tez bym sprawdzil czy oby napewno luzno klocki chodza
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Biorę to pod uwagę Osa cały czas,ja jednak myślę,że to wina tłoczka (mało robię kilometrów 15000 /2 lata i od kupna 2lata temu nie wymieniałem klocków) moja teza tłoczek skorodował i nie chowa się jak należy i klocek dociska do tarczy.Zaciski były zrobione jak należy przy wymianie klocków osobiście pilnowałem :) Jutro zaglądam tam jak czas pozwoli :D
Romanikxxl
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Poczekamy zobaczymy :D
Romanikxxl
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

romanikxxl pisze:Poczekamy zobaczymy :D
Miałem chyba rację, ponieważ prawy tłoczek jest skorodowany-lewy igła(właśnie miałem takie wrażenie jakby z prawą stroną było nie tak). Jeszcze poczekam z wymianą bo za tydzień jadę do Gdańska.Wtedy wyjdzie czy klocki się dotrą :D Lepiej kupić zacisk czy zestaw naprawczy?
Romanikxxl
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

Dzisiaj zajrzałem jeszcze raz w prawy przód bo zaczęło zaj........cie skrzypieć(jak ugniatam auto tak jakby sprężyna),tłoczek się nie blokuje(skorodowany tylko przed gumką) ale zauważyłem,że tuleja wahacza ma duży luz(lata na boki) i myślę ,że to ona jest winna drgania kierownicy a co do skrzypienia prawego przedniego zawieszenia to co to może być? Miał ktoś doświadczenia?
Romanikxxl
morphi
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 13 mar 11, 20:51
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#7

Post autor: morphi »

kiera lata prawo lewo delikatnie w ~60-70km/h zaś przy hamowaniu przy wciśnięciu hamulca szarpnie kierą w prawo / lewo? 8)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

morphi pisze:kiera lata prawo lewo delikatnie w ~60-70km/h zaś przy hamowaniu przy wciśnięciu hamulca szarpnie kierą w prawo / lewo? 8)
Dokładnie podczas jazdy wibracje przy 60 km/h. Przy delikatnym hamowaniu lekko drży zaś przy głatownym szrpie raz w lewo raz w prawo,dodam,że lewa tuleja taż ma luz ale mniejszy.Jak złapię za koło i poruszam lewo prawo to widać jaki tuleja ma luz :)
Romanikxxl
morphi
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 13 mar 11, 20:51
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#9

Post autor: morphi »

masz dokładnie ten sam problem co ja, powiem Ci, że doważenie kół na aucie eliminuje ów problem w 80% na jakiś czas, po czym to samoistnie wraca. Borykam się z tym od wymiany tarcz i klocków z przodu, ale wina może być w sumie, źle założonych tzn. nie oczyszczonych do końca idealnie tam wszystkiego. A ja podejrzewam, że ja zapierdzieliłem może sprawę, bo jak zmienili mi to ja pojechałem na test po wymianie i jak mi nie wyskoczył koleś Tikaczem z krzyżówki to takie heble poleciały, że jak wróciłem zapłacić do mechaniora to dym z klocków leciał:(, bede musiał wymienić klocki :f. Ewentualnie można jeszcze sprawdzić po kolei czujnikiem zegarowym, do czego sam się przymierzam... :(

w zawieszeniu nic nie ma luzów, geometrie miałem zrobioną, jeszcze później na szarpakach dla sprawdzenia byłem i nic złego tam w zawieszeniu nie znaleźli.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

Problemy, na które cierpiał mój touring :( okazały się banalne :D
Drżenie kierownicy przy lekkim hamowaniu powyżej 100 km/h -ustało pewnie klocki się ułożyły :D
Drżenie kierownicy przy 60km/h podczas jazdy-prawe przednie koło -bicie na oponie zamiana tył na przód załatwiła sprawę! :)
Skrzypienie prawego przedniego zawieszenia podczas ugniatania auta-sworzeń zewnętrzny i wewnętrzny tak skrzypiały! Zastrzyk z WD 40 i cisza! :D



ps.OSA i Sirek :beer: za resztę zapłaciłem 20zł za sprawdzenie opon i zamianę i 20 zł za diagnostykę podwozia i zastrzyk uspakajający :lol:
Cała zawiecha i układ hamulcowy jest git 8)
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”