320d uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów

maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#11

Post autor: maczupikczu »

Uszczelniacz jest na samej górze skrzyni także oleju tam nie ma chyba że ktoś zalał 20litrow ;p
DwaLitryPL

#12

Post autor: DwaLitryPL »

A ma ktoś patent jakiś jak to ustrojstwo wyjąć bez tego narzędzia za 170zł ? xD :crazy:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

Nie trzeba. Nic się nie wyleje.
Obrazek
DwaLitryPL

#14

Post autor: DwaLitryPL »

oki dzięki a nie wiesz jak z wyjęciem? :wink: będę to robił na leżąco pod autem i na dwóch kobyłkach(tył uniesiony) wał zdemontowany dlatego nie wiem czy konieczne to urządzenie jest za 170zł.Nie da się tam w ten uszczelniacz wkręcić wkręta/blachowkręta w tą gumę i potem to pociągnąć? pytam bo 170zł po to by tylko wyjać i więcej nic z tym nie zrobię do szuflady w garażu i tyle
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#15

Post autor: kosteg »

Wroóć na pierwszą stronę - masz już odpowiedzi na swoje pytania
Obrazek
DwaLitryPL

#16

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie mam pytanie bo kupiłem ten przyrząd i ok wyjąłem nim łatwo uszczelniacz po zdjęciu wału wystarczyło nasadką 13 wkręcić ściągacz w uszczelniacz a potem śrubką na środku wykonać dwa ruchy i wyskoczył :roll:

Pytanie mam takie czy ta ośka wybieraka która wysuwa się i chowa przy ruchu lewarkiem czy ta część jest ''smarowana'' ? pytam bo zauważyłem na poprzednim uszczelniaczu jak mi olej wychodził,ze nie wychodził w koło uszczelniacza tam jak w skrzyni siedzi tylko ośką.Teraz jak założyłem erlinga uszczelniacz posmarowałem go olejem silnikowym bo do skrzyni nie miałem pod ręką i nie odpalałem auta ani nie jeździłem bo mam wał zdjęty itp ale jak wrzucę np 1,2,3,4 bieg potem wybije na luz i zerknę pod spodem to widać minimalną ''maz'' oleju tylko nie wiem czy to nie ten olej co posmarowałem uszczelniacz..to jakim cudem by olej wychodził ośką? bo ośka przecież nie siedzi sztywno ona przesuwa się w tym uszczelniaczu więc nawet jakby olej był tam wewnątrz i wrzucimy bieg ośka wyjdzie to sama guma która siedzi na ośće ma niby zatrzymać całkowicie olej? jeżeli olej tak jak wspomniałem byłby tam wewnąrz czyli po stronie uszczelniacza a po wbiciu biegu ośka nam wychodzi ze skrzyni to nie ma bata,że wyjdzie zawsze sucha.. przecież uszczelniacz nie robi jak ''fibra'' że przy każdym wysunięciu wyciera i ośka jest suchutka..

może ktoś to wytłumaczyć? :roll:

Obrazek

tutaj jak kreska czerwona tędy pojawia się olej :roll:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#17

Post autor: scghost »

to jest tzw. simmering - i jest wlasnie po to zeby zgarniac olej z przesuwanego polaczenia
bardzo dobrze ze posmarowales przed wlozeniem a teraz tylko sie upewnij ze sam wybierak jest gładki i równy a nie podziurawiony rdzą
i zostaw to w spokoju
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#18

Post autor: DwaLitryPL »

scghost pisze: 15 kwie 21, 16:27 to jest tzw. simmering - i jest wlasnie po to zeby zgarniac olej z przesuwanego polaczenia
bardzo dobrze ze posmarowales przed wlozeniem a teraz tylko sie upewnij ze sam wybierak jest gładki i równy a nie podziurawiony rdzą
i zostaw to w spokoju
a no widzisz bo tak jak mówię mechanik zmieniał mi go na oe bmw 6lat temu.. jak skrzynie ściągał do sprzęgła i od 6lat podcieka z tyłu.. bo olej czarny na ośce jest nawet jak się palcem wzięło po ośce to plama oleju na palcu i potem brudzi tylną część skrzyni biegów.Na bmw klub pisał raz ktoś,że zmieniał ale ciekło dalej bo ośka która wychodzi ze skrzyni jest już ''wyrobiona'' jako,że zabrałem się za wał,podporę i łącznik elastyczny+poduszki skrzyni biegów chciałem to zrobić wyjąć to przyrządem chwila wbiłem też nasadką 16 z oe klucza heyco bmw.Rdzy nie ma na wybieraku.A mimo to ciągle puszczał oe bmw (raczej mnie w ciula nie zrobił) bo dałem mu oe bmw i oe bmw wyjąłem ostatnio

kolego scghost to mam jedno pytanie jeżeli uszczelniacz powinien zgarniać olej to mimo wszystko ośka i tak będzie miała jakiś ''film'' ? chodzi o to,ze jak wytarłem ośkę z zewnątrz do sucha i wbiłem biegi po kolei 1 do 5 to po dotknięciu o puszkiem palca na ośkę tam bliżej uszczelniacza lekko się świeciło na palcu.Zaś na YT w e39 typ wymieniał też ten uszczelniacz wyglądało to tak samo jak w e46 z tyłu wszystko tam to mówił,że wbił nowy i ciekło dopiero wbił jeden nowy głębiej a drugi odwrotnie.. tak,żeby wargi uszczelniacza atakowały wałek ale dla mnie to dziwne wbijanie uszczelniacza tyłem.. tak,żeby sprężynka była widoczna od strony wału :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”