[320d] Szarpanie przy zmianie biegów.

mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: mateusz »

Witam,

Problem jest następujący przy zmianie biegów i puszczaniu sprzęgła jest szarpnięcie (bez stuków) najmocniej odczuwane przy biegach 1,2,3 ale wyżej też tylko że mniej. Jak się postaram i delikatnie puszczę sprzęgło to da się zmienić bieg płynnie. Biegi 1,2 wchodzą dość ciężko przy 2 czasami czuć zębatki na gałce zmiany biegów. Rano jak jest zimny jest ok ale jak się trochę nagrzeje to zaczyna się nasilać. Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu szczególnie na niskich biegach szarpie tak jakby kasowało luz w układzie napędowym. Czasem jak jest wilgotno rusza żabką. Na niskich biegach czasem również po puszczeniu sprzęgła i przyśpieszaniu robi się żabka. Jak się gasi to czasem zgaśnie nieźle a jak na dworze jest gorąco to często gaśnie nie tak jak przystało na BMW znaczy szarpnie całą budą. Wymieniłem poduszki silnika i skrzyni (ASO) całe zawieszenie tył oraz tuleję numer 9, łącznik elastyczny wału 9 (Lemforder). Problem dla mnie irytujący to szarpanie. Sprzęgło + dwumas czy może tuleje na wózku dyfra ?

Z góry dzięki za sugestie.
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#2

Post autor: yampik »

mechanikiem nie jestem ale jak chodzi o zmianie na ciepło/zimno - to może olej w skrzyni ?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#3

Post autor: Frost »

Dyfer? Ostatnio czytałem i najczęściej podobno to jest dyfer.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#4

Post autor: Młody90 »

yampik pisze:mechanikiem nie jestem ale jak chodzi o zmianie na ciepło/zimno - to może olej w skrzyni ?
bmw nie przewidzialo wymiany oleju w skrzyni jak i w dyfrze. Choc sa tacy co wymieniają :)
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#5

Post autor: Krzysiek669 »

Olej tutaj za wiele nie zmieni...problem może leżeć w sprzęgle i być może dwumasie :) Olej faktycznie nie jest wymiennny wg BMW - taką karteczkę dzisiaj ujrzałem i na niej taki napis, iż nie podlega wymianie i jest dożywotni :) Ale są osoby, które wymieniają :)
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: mateusz »

Olej to nie jest.
Frost pisze:Dyfer? Ostatnio czytałem i najczęściej podobno to jest dyfer.
Tak tylko jak jadę ze stromej góry np na parkingu podziemnym na 1 biegu bez gazu 10km/h i wcisnę sprzęgło to czuć jak dyfer (chyba że to nie dyfer) odskakuje do pierwotnego położenia i jakiś tam dźwięk przez otwartą szybę słychać. I teraz pytanie czy to nie tuleje sanek.
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#7

Post autor: Persil »

sprawdz na przegladze tuleje sanek czy nie sa oberwane i zobacz w bagazniku spawy bo bywaly sytuacjie ze podloga sie obrywala z tylu, ale to ostatnia najgorsza mozliwosc :-P
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: mateusz »

Podłoga rwała się w przedliftowych w poliftowych już nie. Co do tulei to nr 9 wymieniłem a te dwie przednie mocujące dyfer są faktycznie oberwane. Jak 4 mocujące sanki do podłogi to nie wiem bo nie widać. Myślisz że te dwie mogą dawać taki efekt że dyfer wydaje się latać tak bardzo ?
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”