320d spadła skrzynia biegów

DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie help robiłem przy aucie zdjąłem drążek zmiany biegów itp i po odkręceniu łap skrzyni gibła mi w dół bo klocek mi się przewróćił :duh: podlewarowałem do góry skrzynie przykręciłem łapę i teraz lewarek ciągle stoi w okolicy biegu nie powraca mi na luzie na środek :(

co się mogło stac? wcześniej normalnie powracał :( da się to zrobić bez ściągania skrzyni a jedynie opuszczeniu jej? lewarek ucieka siłowo mi w prawą stronę mimo,że jest na luzie
DwaLitryPL

#2

Post autor: DwaLitryPL »

tutaj flmik



co się mogło stać?wypadło coś w skrzyni jak? :cry:
DwaLitryPL

#3

Post autor: DwaLitryPL »

byłem pod spodem przyglądałem się temu i to wychodzi tak,że wybierak skrzyni który z niej wychodzi tam gdzie mocuje się część od drążka zmiany biegów
patrząc na niego prosto jest lekko prawo..przez co wajcha jak na niego siada gdzie wczepia się taki bolec klinujący automatycznie się lekko przekrzywia..

co tam się mogło jak wybierać wystający stać? dodam jak skrzynia mi opadła to nie było nic do wybieraka zamontowane i sam jakby lekko się obrócił :(
DwaLitryPL

#4

Post autor: DwaLitryPL »

eh kurw.. dyfer zdjęty,wał zdjęty lewarek zmiany biegów zdjęty i wez to poskładaj po to by oddać do mechanika jakiegoś by na nowno wszystko to rozpinał i na pewno nie poodkręca tego wszystkiego tak jak ja dynamometrem itp...

a zdjąć skrzynie na kobyłkach to chyba hardkor... jak to kur bydle zdjąć bez kanału
ale co się tam mogło stać,że ośka ta:

Obrazek
na zdjęciu w necie widać,że otwór ośki jest u góry a u mnie na boku więc tą ośką gdy wbite będzie na luz powinno dać się swobodnie ruszać w koło? tak,żeby np otwór ten w ośce był po prawej stronie a nie u góry itp? bo właśnie tego jest wina,że ośka ustawiła się lekko w prawo patrząć na nią na wprost przez co element który pokaże na zdjęciu niżej wchodzi na nią pod minimalnym skosem a koniec tego elementu gdzie zaczepia sie do dzwigni zmiany biegów wymusza ustawienie tak jak na filmiku ..

tutaj wpina się część od lewarka zmiany biegów a dokładnie takie coś:

Obrazek

i jak ośka ze skrzyni jest lekko w prawo to tutaj jak strzałka czerwona jest dziurka i w to wchodzi taki bolec blokujący i jeżeli ośka ustawiła się lekko w prawo to gdy zapnie się tak to wtedy jak wspomniałem drugi koniec dzwigni łączący się z lewarkiem automatycznie pociągnie lewarek w prawo.. musiało by być tak,żeby ośka wystająca ze skrzyni obróciła się ciut w lewo by wyrównało się..

i jeszcze jedno jak nie ma dyfra/wału a sama skrzynia można odpalić samochód? i też tyczy sięe to wydechu jak mam zdjęty a została mi część od kata z łączem elastycznym to mogę odpalić auto? chodzi mi na chwilę odpalić zobaczyć czy tam nic nie stuka w skrzyni itp
DwaLitryPL

#5

Post autor: DwaLitryPL »

koledzy luknijcie na film

koledzy luknijcie na film

kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

DwaLitryPL pisze: 17 kwie 21, 21:07 eh kurw.. dyfer zdjęty,wał zdjęty lewarek zmiany biegów zdjęty i wez to poskładaj po to by oddać do mechanika jakiegoś by na nowno wszystko to rozpinał i na pewno nie poodkręca tego wszystkiego tak jak ja dynamometrem itp...
Gość, któremu spadła skrzynia, zadaje miliony pytań nim dotknie kluczem czegokolwiek twierdzi, że mechanik zrobi to źle. WOW

(przepraszam, nie mogłem się powstrzymać ale to przechodzi ludzkie pojęcie)
Ostatnio zmieniony 19 kwie 21, 16:24 przez kosteg, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

Napewno jak znajdziesz mechanika, to zrobi to porządnie, ale jak sam wiesz, ze Cię na to nie stać i szukasz piekarza „złotej raczki” co to wszystko umie, to faktycznie efekt będzie taki jak napisałeś.
Koniec końców, zabierasz się za zabawki dla dużych chłopców a nie wyszedłeś jeszcze z piaskownicy, odłóż grosza i oddaj auto do serwisu, bo nigdy nim nie wyjedziesz na ulice.
DwaLitryPL

#8

Post autor: DwaLitryPL »

del
DwaLitryPL

#9

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie wie ktoś może czy tą tuleje należy smarować czy nie

Obrazek

tis podaje

Obrazek


Jeśli tuleja prowadząca jest nasmarowana, dźwignia zwalniająca może przykleić się do tulei prowadzącej.

zaś https://motofocus.pl/technika/8814/smarowanie-tulei-prowadzacej-i-tarczy-sprzegla

że smarować.Więc wersja tis czy opisu sachs?

i czy taką tuleje jak pokazałem na zdjęciu należy bezwzględnie wymienić?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”