320D Regulacja ręcznego
-
- Bywalec forum
- Posty: 693
- Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: CK
Witam mam takie pytanie zabrałem się dzisiaj za regulację ręcznego(na starych szczękach bo nowe w piątek zamówię) tak by potrenować jak to się robi
oglądałem filmik na YT kolesia jak wymienia z tyłu szczeki i tarcze plus instrukcję sam naprawiam czytałem i tak w sam naprawiam pisało i tak robiłem:
Unieść tył samochodu ok
odkręcić po jednej śrubie z tylnego koła ok
zwolnić linki hamulca ręcznego czyli odkręcić śruby tam w kabinie przy ręcznym okej
teraz przez otwór w tylnym kole płaskim śrubokrętem obracać ząbki tak by koła nie dało się ruszyć okej... koło zablokowane drugie też
teraz o 10 ząbków cofnąć by koło swobodnie się obracało(ale tu mam zastrzeżenia) bo w instrukcji piszę o 10 ząbków cofnąć... ale to nie nowe auto.. i sprawa ma się tak jak kolo jest zablokowane,a cofnę o 3 ząbki to już się kręci z lekkim oporem jak cofnę o 5 ząbków kręci się wtedy tak jak by było o 10 ząbków cofnięte(mimo,że cofnę o 10 nie czuje różnicy) więc tak o 8 w każdym kolę odkręcam i koła się w miarę okej kręcą(słychać jakieś tam tarcie ale to pewnie od starych okładzin)
i teraz najważniejsze... instrukcja sam naprawiam podaje:
zaciągnąć hamulec ręczny o 4,5 ząbków i dokręcić... natomiast filmik z YT odnośnie regulacji mówi,że jak z tyłu wszystko zrobione to ręczny ma leżeć... i wtedy dokręcamy śruby i patrzymy czy uniesie się na 5 ząbków czy dalej na 6,7 jak dalej leci znów dokręcamy
i tutaj nie rozumie generalnie tylko jednego
jak już z tyłu jest ustawione to ręczny w kabinie regulujemy nakrętkami jak zaciągnie się go o 4,5 ząbków.. czy jak leży i wtedy dokręcamy i sprawdzamy podnosząc go ile łapie??
oglądałem filmik na YT kolesia jak wymienia z tyłu szczeki i tarcze plus instrukcję sam naprawiam czytałem i tak w sam naprawiam pisało i tak robiłem:
Unieść tył samochodu ok
odkręcić po jednej śrubie z tylnego koła ok
zwolnić linki hamulca ręcznego czyli odkręcić śruby tam w kabinie przy ręcznym okej
teraz przez otwór w tylnym kole płaskim śrubokrętem obracać ząbki tak by koła nie dało się ruszyć okej... koło zablokowane drugie też
teraz o 10 ząbków cofnąć by koło swobodnie się obracało(ale tu mam zastrzeżenia) bo w instrukcji piszę o 10 ząbków cofnąć... ale to nie nowe auto.. i sprawa ma się tak jak kolo jest zablokowane,a cofnę o 3 ząbki to już się kręci z lekkim oporem jak cofnę o 5 ząbków kręci się wtedy tak jak by było o 10 ząbków cofnięte(mimo,że cofnę o 10 nie czuje różnicy) więc tak o 8 w każdym kolę odkręcam i koła się w miarę okej kręcą(słychać jakieś tam tarcie ale to pewnie od starych okładzin)
i teraz najważniejsze... instrukcja sam naprawiam podaje:
zaciągnąć hamulec ręczny o 4,5 ząbków i dokręcić... natomiast filmik z YT odnośnie regulacji mówi,że jak z tyłu wszystko zrobione to ręczny ma leżeć... i wtedy dokręcamy śruby i patrzymy czy uniesie się na 5 ząbków czy dalej na 6,7 jak dalej leci znów dokręcamy
i tutaj nie rozumie generalnie tylko jednego
jak już z tyłu jest ustawione to ręczny w kabinie regulujemy nakrętkami jak zaciągnie się go o 4,5 ząbków.. czy jak leży i wtedy dokręcamy i sprawdzamy podnosząc go ile łapie??
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Za bardzo komplikujesz zrób na intuicje. Jak przy kole podkreciesz to później trochę przy lince. Raczej na w połowie zaciągniętym - jest łatwiejszy dostęp niż na opuszczonym. Podciagniesz, sprawdzisz czy koło swobodnie sie kręci i czy ręczny trzyma. Jak nie to poprawiasz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 693
- Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: CK
kolego zrobiłem tak z tyłu skręciłem te regulatory aż koła nie dało się przekręcić..następnie o około 8 obrotów poluzowałem w prawym i lewym kole i koła się już dało przekręcić i następnie zaciągnąłem ręczny o 5 ząbków i kręcę przy ręcznym i na 5 ząbków tylne koła trzymają i teraz jaja.. jak biorę na dwa ząbki to tylne prawe dalej nieruchome.. a lewe się lekko kręci...jak skoryguję żeby lewe też było nie ruchome to widać po srubach pod mieszkiem ręcznego,że jedna jest wtedy dłuższa druga krótsza.. i jak opuści się koła już na ziemie i zaciągnie ręczny i ruszy auto jedzie dalej.. dopiero jak ręczny ma 6,7 ząbek dopiero wtedy nie ruszy się
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Przy ręcznym masz jedna dluzsza bo pewnie tą srube regulacyjna w bębnie masz w różnym stopniu ustawioną lub różnie zużyte okładziny. Jak wymienisz na nowe to sie baw
Jak ja regulowałem to nie liczyłem obrotów, ząbków tylko intuicyjnie na wyczucie.
Jak ja regulowałem to nie liczyłem obrotów, ząbków tylko intuicyjnie na wyczucie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 693
- Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: CK
kolego nie wiem czy to ma znaczenie ale w prawym tylnym kole odpadło mi pół okładziny ale tak założyłem prowizorycznie
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
odgrzebie kotleta
mam identycznie to samo, regulacje dokręcam tak ze nie obróce kołem ręką - cofam moze 3 ząbki
potem dociagam linki w kabinie, na lewej az konczy sie gwint
opuszczam auto i na zaciągnietym recznym gdy delikatnie ruszam do przodu do tyłu auto i tak jedzie
nowe tarcze TRW szczeki BREMBO sprezynki zabezpieczenia TRW. wszystko w srodku było wyczyszczone...
zrobiłem juz 4 podejscia i dalej klops moze ktos ma jakis pomysł
mam identycznie to samo, regulacje dokręcam tak ze nie obróce kołem ręką - cofam moze 3 ząbki
potem dociagam linki w kabinie, na lewej az konczy sie gwint
opuszczam auto i na zaciągnietym recznym gdy delikatnie ruszam do przodu do tyłu auto i tak jedzie
nowe tarcze TRW szczeki BREMBO sprezynki zabezpieczenia TRW. wszystko w srodku było wyczyszczone...
zrobiłem juz 4 podejscia i dalej klops moze ktos ma jakis pomysł
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
lepiej w tą stronę niż jak by się zapiekał w czasie jazdy jak u mnie Ten ręczny to jakiś dramat. :/Nie używam.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Skoro na linkach w kabinie kończy się gwint a ręczny nie trzyma, to musisz bardziej rozkręcić śrubę regulacyjna szczęk. U mnie po zaciągnięciu ręcznego tył przysiada ale auto nie ruszy.
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
no to tą regulacja szczęk krece az nie moge zakrecić tarczą, cofam o 2-3 ząbki i jest znowu kibelpiotrek1474 pisze:Skoro na linkach w kabinie kończy się gwint a ręczny nie trzyma, to musisz bardziej rozkręcić śrubę regulacyjna szczęk. U mnie po zaciągnięciu ręcznego tył przysiada ale auto nie ruszy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1638 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 10 Odpowiedzi
- 5595 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 3 Odpowiedzi
- 2675 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 10 Odpowiedzi
- 4235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WillyZabka
-
- 7 Odpowiedzi
- 4798 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 494 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 8084 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 10 Odpowiedzi
- 10817 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rudeboy
-
- 8 Odpowiedzi
- 4454 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: napinaczmichal