320D Regulacja ręcznego

Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam mam takie pytanie zabrałem się dzisiaj za regulację ręcznego(na starych szczękach bo nowe w piątek zamówię) tak by potrenować jak to się robi

oglądałem filmik na YT kolesia jak wymienia z tyłu szczeki i tarcze plus instrukcję sam naprawiam czytałem i tak w sam naprawiam pisało i tak robiłem:

Unieść tył samochodu ok

odkręcić po jednej śrubie z tylnego koła ok

zwolnić linki hamulca ręcznego czyli odkręcić śruby tam w kabinie przy ręcznym okej

teraz przez otwór w tylnym kole płaskim śrubokrętem obracać ząbki tak by koła nie dało się ruszyć okej... koło zablokowane drugie też

teraz o 10 ząbków cofnąć by koło swobodnie się obracało(ale tu mam zastrzeżenia) bo w instrukcji piszę o 10 ząbków cofnąć... ale to nie nowe auto.. i sprawa ma się tak jak kolo jest zablokowane,a cofnę o 3 ząbki to już się kręci z lekkim oporem jak cofnę o 5 ząbków kręci się wtedy tak jak by było o 10 ząbków cofnięte(mimo,że cofnę o 10 nie czuje różnicy) więc tak o 8 w każdym kolę odkręcam i koła się w miarę okej kręcą(słychać jakieś tam tarcie ale to pewnie od starych okładzin)


i teraz najważniejsze... instrukcja sam naprawiam podaje:


zaciągnąć hamulec ręczny o 4,5 ząbków i dokręcić... natomiast filmik z YT odnośnie regulacji mówi,że jak z tyłu wszystko zrobione to ręczny ma leżeć... i wtedy dokręcamy śruby i patrzymy czy uniesie się na 5 ząbków czy dalej na 6,7 jak dalej leci znów dokręcamy


i tutaj nie rozumie generalnie tylko jednego


jak już z tyłu jest ustawione to ręczny w kabinie regulujemy nakrętkami jak zaciągnie się go o 4,5 ząbków.. czy jak leży i wtedy dokręcamy i sprawdzamy podnosząc go ile łapie??
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Za bardzo komplikujesz :) zrób na intuicje. Jak przy kole podkreciesz to później trochę przy lince. Raczej na w połowie zaciągniętym - jest łatwiejszy dostęp niż na opuszczonym. Podciagniesz, sprawdzisz czy koło swobodnie sie kręci i czy ręczny trzyma. Jak nie to poprawiasz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

kolego zrobiłem tak z tyłu skręciłem te regulatory aż koła nie dało się przekręcić..następnie o około 8 obrotów poluzowałem w prawym i lewym kole i koła się już dało przekręcić i następnie zaciągnąłem ręczny o 5 ząbków i kręcę przy ręcznym i na 5 ząbków tylne koła trzymają i teraz jaja.. jak biorę na dwa ząbki to tylne prawe dalej nieruchome.. a lewe się lekko kręci...jak skoryguję żeby lewe też było nie ruchome to widać po srubach pod mieszkiem ręcznego,że jedna jest wtedy dłuższa druga krótsza.. i jak opuści się koła już na ziemie i zaciągnie ręczny i ruszy auto jedzie dalej.. dopiero jak ręczny ma 6,7 ząbek dopiero wtedy nie ruszy się
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Przy ręcznym masz jedna dluzsza bo pewnie tą srube regulacyjna w bębnie masz w różnym stopniu ustawioną lub różnie zużyte okładziny. Jak wymienisz na nowe to sie baw :)

Jak ja regulowałem to nie liczyłem obrotów, ząbków tylko intuicyjnie na wyczucie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#5

Post autor: Mariuszpol »

kolego nie wiem czy to ma znaczenie ale w prawym tylnym kole odpadło mi pół okładziny ale tak założyłem prowizorycznie
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Na pewno ma. Jest cieńsza to trzeba bardziej podkręcić. Wymień na nowe i działaj.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

odgrzebie kotleta

mam identycznie to samo, regulacje dokręcam tak ze nie obróce kołem ręką - cofam moze 3 ząbki
potem dociagam linki w kabinie, na lewej az konczy sie gwint
opuszczam auto i na zaciągnietym recznym gdy delikatnie ruszam do przodu do tyłu auto i tak jedzie

nowe tarcze TRW szczeki BREMBO sprezynki zabezpieczenia TRW. wszystko w srodku było wyczyszczone...

zrobiłem juz 4 podejscia i dalej klops %) moze ktos ma jakis pomysł
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

lepiej w tą stronę niż jak by się zapiekał w czasie jazdy jak u mnie :D Ten ręczny to jakiś dramat. :/Nie używam.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#9

Post autor: piotrek1474 »

Skoro na linkach w kabinie kończy się gwint a ręczny nie trzyma, to musisz bardziej rozkręcić śrubę regulacyjna szczęk. U mnie po zaciągnięciu ręcznego tył przysiada ale auto nie ruszy.
Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#10

Post autor: rafał18 »

piotrek1474 pisze:Skoro na linkach w kabinie kończy się gwint a ręczny nie trzyma, to musisz bardziej rozkręcić śrubę regulacyjna szczęk. U mnie po zaciągnięciu ręcznego tył przysiada ale auto nie ruszy.
no to tą regulacja szczęk krece az nie moge zakrecić tarczą, cofam o 2-3 ząbki i jest znowu kibel
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”