320d pytanie o przelewy wtrysków

Paulo25
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 paź 20, 21:52
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Paulo25 »

Czesc. Zerknie ktos okiem na ta moja probe przelewowa? Same przelewy chyba nie oddaja 100% sprawnosci wtrysku? Generalnie jako takich problemow nie ma, silnik glosno pracuje przy obciazeniu, czuc wibracje m.in na fotelu (kolo pasowe wyglada i kreci sie w mojej ocenie ok, link do filmu jak sie kreci - (https://youtu.be/OpAhVM8G6Dg), poduszki wymieniane ~2 lata temu), przy mocnym bucie pod swiatlo w lusterku sporo dymu (dodam, ze auto po chipie). Pojemniki sie napelnily do tego poziomu w niecale 3 min na wolnych obrotach i takim nie zimnym ani nie bardzo goracym silniku (~60-70st plynu)

Pierwszy - 100ml
Drugi 75ml
Trzeci - 90ml
Czwarty - 65ml

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pierwszy ponad normę, trzeci na granicy. Zrób wyraźne zdjęcia koła pasowego od czoła.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Paulo25
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 paź 20, 21:52
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: Paulo25 »

Myslisz, ze podmianka 1 i 3 by cos pomogla? Nie ma w sumie problemow z odpalaniem czy cos, wydaje mi sie tylko patrzac po kompie, ze pokazuje srednie spalanie wieksze niz kiedys. Poduszki zakladalem lemfordera wtedy i pamietam, ze nie bylo wogole czuc silnika. A teraz czy seryjny kat z plecionka czy downpipe to i tak drga. Wrzucam fotke kola, mysle, ze zle nie wyglada, nie wiadomo jak od drugiej strony ale wiem, ze poprzedni wlasciciel to wymienial i ma to kolo przejechane z ~70tys (corteco).

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Średnio ostre te zdjęcie więc trudno powiedzieć. Jeżeli chodzi o przelewy to nie są duże odchyłki i nie spowoduje to przynajmniej na razie problemów z rozruchem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Paulo25
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 paź 20, 21:52
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: Paulo25 »

Może otwórz ta miniaturkę tam jest duże zdjęcie? Lepszego nie zrobię telefonem :no: Nie widać na nim pęknięć. Takie przelewy mogą mieć wpływ na to co pisałem w 1szym poście czy za małe różnice?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Miedzy pierwszym a ostatnim jest duza roznica, jesli przyjac ze 100ml z pierwszego to 100%, to roznice mamy 35%.
Ani inpa, ani test przelewowy nie da ci 100% odpowiedzi w jakiej kondycji sa wtryski dlatego ze pracuja przy niskim cisnieniu. Moze sie okazac, ze juz przy powiedzmy 500bar sprawnosc zupelnie sie zmieni (co korekty w inpie tez nie musza wykazac).
Ja bym zaczal od wymiany ostatniego, zrobic test przelewowy jako jakis poglad na sytuacje.
Wtrysk moze "lac" w dwie strony - albo na przelew, albo do cylindra.
Obrazek
Paulo25
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 paź 20, 21:52
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: Paulo25 »

Tzn konkretnie mowisz o tym ktory nalal najwiecej jak rozumiem? Jeden na probe na podmiane mozna kupic za nieduzo kasy to moze tak zrobie a jakby byla roznica to wtedy moglbym wyjac komplet i dac je do sprawdzenia ew. regeneracji jakby ten jeden cos polepszyl. Ten co najwiecej nalal jest na 1szym cylindrze od przodu auta. Dodam, ze odkad pamietam to smierdza spaliny tak nieladnie, z katem czy bez i tak czuc.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Nagraj korekcje podczas jazdy, z niskich obrotów, stopniowe przyspieszanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Paulo25
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 paź 20, 21:52
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: Paulo25 »

Dobra, wracam po przerwie, nagralem pare filmikow. Od wolnych obrotow zaraz po odpaleniu po rozpedzanie bez szalenstw do 80 na goracym. Jak jeszcze bedzie trzeba poprawic nagranie to sie ogarnie. Z obserwacji to silnik glosno pracuje ogolnie caly czas moim zdaniem, ale na tych biegach na ktorych po programie zaczal jezdzic lepiej to zdecydowanie bardziej pod obciazeniem go slychac. A mianowicie najbardziej 3,4,5. Widac po lusterku wstecznym ze drzy. Nie jest tak odizolowany ten silnik tylko slychac go w srodku wyraznie. Wrzucam filmy:

1 - zaraz po odpaleniu na zimnym silniku wolne obroty - https://youtu.be/6OUA6bi5cx4
2 - zaraz po odpaleniu chwile wolne obroty potem ruszenie i dojazd 500m do swiatel - https://youtu.be/llFoXHsLSVU
3 - dalsza jazda ze swiatel, silnik cieplejszy ~40 stopni i powolne napedzanie po ruszeniu - https://youtu.be/YFMr6fUZVHo
4 - korekty na wolnych, silnik goracy - https://youtu.be/vtT8J7ciirU
5 - rozpedzanie 0-80 bez szalenstw silnik goracy - https://youtu.be/SxGYpErmZn8
Paulo25
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 21 paź 20, 21:52
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#10

Post autor: Paulo25 »

Nikt nic nie poradzi?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”