[320d] Problem po wymianie termostatu

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#1

Post autor: Persil »

Panowie wymieniłem termostaty w mojej Beatce 320d 136km . Uzupełniłem również płyn który ubył podczas wymiany i odpowietrzyłem go , lecz z niewiadomych mi przyczyn po przejechaniu ok 2 km zapala mi się kontrolka małej ilości płynu chłodniczego :cry: a jego stan jest cacy :unknown:
Macie jakieś pomysły , może sugestie co to może być ?
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#2

Post autor: tomkoff »

Źle odpowietrzyłeś kolego, masz bąbel powietrza gdzieś w układzie.

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#3

Post autor: Persil »

czyli powtóżyć cały proces ? , na każdym odpowietrzniku ?
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#4

Post autor: Maniek »

Do okładu powinno wejść Ci ok. 7 litrów płynu chłodzącego, jak masz Webasto to chyba jeszcze więcej.
Teraz porównaj liczbę wlanych litrów do układu z tym co Ci zostało.

Musiałaby być spoora nieszczelność żeby w przeciągu 2km ubyło tyle płynu.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Włącz ogrzewanie na max.
Kontroluj stan poziomu płynu i jeżeli trzeba to go uzupełnij.
Przelew w zbiorniczku jest?

Jeżeli masz przelew oraz płyn na max to stawiam na zepsuty czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Persil
Bywalec forum
Posty: 1025
Rejestracja: 15 gru 10, 16:25
BMW: Volvo S60 2.5T AWD
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Lokalizacja: Dzielnica mordów i gwałtów ...

#6

Post autor: Persil »

płynu nie zmieniałem tylko dolalem ten ubytek przy wymianie , na zimnym jest ful , a jak odpale to raz swieci po tem gasnie i tak w kulko z rożnymi odstępami czasu , płynu mu nie brakuje ani nie ubywa
Było E46 320d M47 Cobra 11 :cry:
Jest Volvo S60 2.5T AWD 260km 419nm :twisted:
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#7

Post autor: Maniek »

No skoro ma płyn i go nie ubywa to czujnik szwankuje.

Jego położenie znajdziesz przez RealOEM. Jest w podstawie zbiorniczka wyrównawczego. Sprawdź kostkę.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Kostkę i przewody.
Ew. do wymiany z tego co wiem to trzeba spuścić płyn właśnie z tego zbiorniczka.
Sharky
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 27 sie 12, 18:28
BMW: 328 Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#9

Post autor: Sharky »

Heh u mnie podobny problem co u kolegi.. a jednak troche inny -.-

Tak samo kontrolka raz świeci raz nie O_o to tyle z podobieństw..

Teraz z różnic, samochód to 328 Ci, co dziwne wydaje mi się,że tak nie powinno być ale może się nie znam, na ciepłym silniku, nawet i pół h po zgaszeniu po odkręceniu korka od płynu chłodzącego płyn podchodzi pod sam koreczek, że aż go ciśnienie wydupca na zewnątrz, nie wiem czy to jest normalny objaw czy nie, na zimnym płyn normalnie jest na dole, ten patyczak wskazuje odpowiedni poziom max, brak też u mnie tego wężyka przelewowego co u kolegi persila..

Imo wygląda to właśnie na zapowietrzenie, ale ostatnio właśnie próbowaliśmy go odpowietrzyć i chyba się udało, notabene urwało mi tą śrubkę od odpowietrzania ale to już inny szczegół :P tak czy siak możne w tej wersji są jeszcze inne miejsca do odpowietrzania poza tym przy zbiorniczku ? Może źle to robiliśmy, jakiś szybki przepis na odpowietrzenie ? A może to jakaś inna przyczyna ? :o
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#10

Post autor: MARC »

Jeżeli śrubkę Ci urwało to musisz ją wymienić na szczelną. Podstawa to szczelność, później dopiero można odpowietrzać.
Na ten temat jest już wiele tematów na forum.
Jeżeli masz duży problem z odpowietrzaniem to postaw auto tak aby przód był wyżej niż tył. (np. na kobyłkach) ogrzewanie włączasz na max, uzupełniasz płyn na max. Trzymaj auto na obr ok. 3-4tys. Druga osoba niech odkręci odpowietrznik (wystarczy lekko popuścić) Jeżeli nie wydostaje się żadne powietrze, a temp na wskaźniku masz w pionie, termostat otwarty (czyli chłodnica ma być gorąca) tzn że auto masz odpowietrzone.
Amen!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”