320D pomoc w rozszyfrowaniu błędów

haber586
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 10, 22:50
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz

#1

Post autor: haber586 »

Witam wie ktoś czego dotyczą te błędy i czy mogą być przyczyną że dziś podczas normalnej jazdy ok.15km nie wiem jak na dłuższej trasie temp. płynu chłodzącego dochodzi do 100 stopni a żaluzje miałem zamknętą i wentylator też nie chodził i płyn zwiękasza swoją objętość i prawdo podobnie przez zbiorniczek wywala mi płyn :( (kiedyś po dłuższej jeździe ok 25km potrafiło mi nawet wywalić cały zbiorniczek płynu, tylko nie wiem jaka temp. była)
1.Obrazek
2.Obrazek
te błędy oznaczają to samo? chodzi mi o "error frequency"
3.Obrazek
ten jest chyba od świec żarowych ale je wymieniałem wszystkie w listopadzie
4.Obrazek
5.Obrazek
6.Obrazek
7.Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Przepływka, wentylator
haber586
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 10, 22:50
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz

#3

Post autor: haber586 »

wentylator to błąd nr. 82 elektroluefter? któty to jest od przepływki i jak ją można dobrze sprawdzić na 4 biegu wciskając gaz w podłogę wskazówka ekonomizera dochodzi do 20-dziestu jedynie podczas jazdy przeglądając live data jest tam coś bodajże "ilość powietrza zasysanego (air mass)" i zawsze przed tą cyfrą miałem wykrzyknik
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Przepływka błąd 38 ale błąd jest sporadyczny.
54 błąd ciśnienia doładowania.
27 komunikacja z elektrycznym podgrzewaczem.
146 błąd na szynie CAN.
82 wentylator
8 świece żarowe błąd sporadyczny
Romanikxxl
haber586
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 10, 22:50
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz

#5

Post autor: haber586 »

Dzięki
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

Błąd wentylatora będzie powodował grzanie się cieczy chłodzącej-tu pewnie padł sterownik wentylatora.
Romanikxxl
haber586
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 10, 22:50
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz

#7

Post autor: haber586 »

Właśnie kiedyś jak wróciłem z pracy gasząc silnik słyszałem wentylator próbowałem i załanczał się za każdym razem jak dałem na zapłon ale wtedy znikną mi cały płyn z zbiorniczka więc myślałem że przez to chodził bo na drugi dzień już nie chodził, a jaka powinna być temperatura silnika a jakiej lepiej nie przekraczać dla dobra silnika?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

Dla diesla optymalna temperatura pracy to 88 st C!
Romanikxxl
haber586
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 10, 22:50
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Biecz

#9

Post autor: haber586 »

Jeszcze zastanawiam się jeszcze czy nie będzie też to wina pompy wody bo dziś jak miałem temperaturę silnika dokładnie 99 stopni wg. testów na zegarach to wąż idący do chłodnicy był ciepły ale nie gorący a powinien chyba być gorący, jedynie chłodnicy nie dotykałem, możliwe że przez nią rośnie i wywala mi też płyn?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#10

Post autor: romanikxxl »

Może termostat się zawiesił i jest cały czas zamknięty albo pompa bo 99 st w dieslu to ewenement.
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”