[320d] Podgrzewacz płynu -awaria !
- k3m0t1989
- Bywalec forum
- Posty: 725
- Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
- BMW: e46 330d touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Wręczyca Wielka
Witam,
tak jak w temacie, mój podgrzewacz nawala w inny sposób niż to co zwykle. Zwykle ludziom grzałki nie grzeją i silnik się słabo nagrzewa. Mój podgrzewacz odpala się nawet jak temperatura stoi w pionie i wtedy podnosi obroty do 900 i stąd wiem że się włącza. Jak na climatronicu temperature ustawie na 16 to normalnie obroty spadaja do 700 i podgrzewacz się wyłącza.
Temperature silnika pokazuje normalnie, wskazówka się nie rusza w żadną strone jak złapie pion. Oczywiście inpa wywala błąd i jeszcze jakiś inny program diagnostyczny Boscha u mechanika też pokazał awarie dodatkowego podgrzewacza.
Tutaj pytanie co z nim robić i gdzie szukac przyczyny że włącza się za czesto.
Jakby źle odczytywał temperature silnika i uważał że silnik jest cały czas zimny to chyba wskazówka by cały czas leżała na niebieskim polu, a u mnie normalnie działa.
Nie działa też on zawsze czyli jade kilka kilometrów i staje na światłach i jest 900 obrotów, potem za parenascie sekund spada do 700 i często zanim znowu rusze to wskakuje na 900. Czasem działa dłużej, czasem krócej i ogólnie chaotycznie no ale on chyba po wyjściu z niebieskiego (ponad 55 stopni) powinien się w ogóle wyłączać a mój ciężko grzeje
dzięki za jakieś info
tak jak w temacie, mój podgrzewacz nawala w inny sposób niż to co zwykle. Zwykle ludziom grzałki nie grzeją i silnik się słabo nagrzewa. Mój podgrzewacz odpala się nawet jak temperatura stoi w pionie i wtedy podnosi obroty do 900 i stąd wiem że się włącza. Jak na climatronicu temperature ustawie na 16 to normalnie obroty spadaja do 700 i podgrzewacz się wyłącza.
Temperature silnika pokazuje normalnie, wskazówka się nie rusza w żadną strone jak złapie pion. Oczywiście inpa wywala błąd i jeszcze jakiś inny program diagnostyczny Boscha u mechanika też pokazał awarie dodatkowego podgrzewacza.
Tutaj pytanie co z nim robić i gdzie szukac przyczyny że włącza się za czesto.
Jakby źle odczytywał temperature silnika i uważał że silnik jest cały czas zimny to chyba wskazówka by cały czas leżała na niebieskim polu, a u mnie normalnie działa.
Nie działa też on zawsze czyli jade kilka kilometrów i staje na światłach i jest 900 obrotów, potem za parenascie sekund spada do 700 i często zanim znowu rusze to wskakuje na 900. Czasem działa dłużej, czasem krócej i ogólnie chaotycznie no ale on chyba po wyjściu z niebieskiego (ponad 55 stopni) powinien się w ogóle wyłączać a mój ciężko grzeje
dzięki za jakieś info
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Sprawdź jaką masz temp.silnika w teście 7.0.Podgrzewacz powinien się wyłączyć przy tem.silnika 85 st.C.Jak wywala błąd to myslę ,że będzie do wymiany bądź naprawy.
Romanikxxl
- k3m0t1989
- Bywalec forum
- Posty: 725
- Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
- BMW: e46 330d touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Wręczyca Wielka
gdzieś czytałem że on się wyłącza przy 55 stopniach ale zerkne tak jak mówisz. Chociaż według mnie nie masz racji bo w lato jak jeździłem to obroty 700 były prawie od razu a na pewno nie miał 80 stopni silnik np. po nocy. Jakby się wyłączał przy 85 to potem zaraz by się włączał obieg z termostatu i wentylator i np. chłodził do 82 i wtedy znowu by się odpalał podgrzewacz? na pewno nie jest tak jak mówisz
w ogóle to temat inny napisałem a pojawił się wykrzyknik jakiś modek zmienił ?
w ogóle to temat inny napisałem a pojawił się wykrzyknik jakiś modek zmienił ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 451
- Rejestracja: 16 mar 10, 19:32
- BMW: 330D /224HP/500NM :]
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Sieradz/Heerhugoward
U mnie jest bardzo podobnie tez mam błąd w inpie od podgrzewacza i bardzo podobne objawy ale jeszcze tego nie ruszałem,ale trzeba będzie bo denerwujące jest to falowanie obrotów roger nysa podobnież to naprawia w sumie jakiś ogarnięty elektromechanik pewnie tez by to naprawił
Bo gdyby nie Niemce nie jeździł bym teraz w Beemce
Mój 3 litrowy Szatan ---> https://e46forum.pl/3-litrowy-szatan-bbs-s13-znowu-lato-str-6094
Mój 3 litrowy Szatan ---> https://e46forum.pl/3-litrowy-szatan-bbs-s13-znowu-lato-str-6094
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Latem nie ma potrzeby aby podgrzewacz się załączał i chyba dopiero poniżej 15 st.C na zewnątrz się uruchamia poprzez ustawienie wyższej temp.na climatronicu niż 16 st. bądź poprzez włączenie ogrzewania przedniej szyby. Wyłącza sie po osiągnięciu przez silnik 85 st. Termostat otwiera się przy 88 st.C i tak jest optymalna temperatura pracy silnika.W duże mrozy przy włączonym ogrzewaniu ciężko jest dieslowi osiągnąć te 88 st. i dlatego jest podgrzewacz.
ps. Modek zmienił tytuł bo pan Kemot źle zatytułował wątek a to przy takim stażu wstyd
ps. Modek zmienił tytuł bo pan Kemot źle zatytułował wątek a to przy takim stażu wstyd
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
- BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Biecz
- Lokalizacja: Biecz
Pare pytań (zdjęcia zrobione kamerą termowizyjną):
czy przy wyłączonym ogrzewaniu wnętrza samochodu oba węże przy elektrycznym podgrzewaczu powinny być ciepłe, tak jak na obrazku?
na zdjęciu widać że termostat EGR nie puszcza cieczy.
elektrozawór - wyłączone ogrzewanie i wszytkie przewody ciepłe, czy tak ma być?
Wąż do chłodnicy jest zimny więc termostat głowny wychodzi że jest szczelny.
co to jest? - patrząc z przodu auta znajduje się przed chłodnicą.
Chciałbyym się uporać z tą temperaturą, a szkoda trochę kasy wydwać na zbędne rzeczy (wymieniłem już oba termostaty i sądząc po tych zdjęciach spełniają swoją funkcję, a nadal autko osiąga max. 70 stopni)
czy przy wyłączonym ogrzewaniu wnętrza samochodu oba węże przy elektrycznym podgrzewaczu powinny być ciepłe, tak jak na obrazku?
na zdjęciu widać że termostat EGR nie puszcza cieczy.
elektrozawór - wyłączone ogrzewanie i wszytkie przewody ciepłe, czy tak ma być?
Wąż do chłodnicy jest zimny więc termostat głowny wychodzi że jest szczelny.
co to jest? - patrząc z przodu auta znajduje się przed chłodnicą.
Chciałbyym się uporać z tą temperaturą, a szkoda trochę kasy wydwać na zbędne rzeczy (wymieniłem już oba termostaty i sądząc po tych zdjęciach spełniają swoją funkcję, a nadal autko osiąga max. 70 stopni)
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Wydaje mi się ,że elektrozawór masz niesprawny. Przy wyłączonym ogrzewaniu ,podgrzewacz i przewody idące do nagrzewnicy mają być zimne.Ciepłe może być tylko wąż doprowadzający płyn do elektrozaworu i dodatkowej pompki ,wszystko co za to ma być zimne.
Romanikxxl
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1075 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gumil
-
-
Podgrzewacz wody e46 wyciek płynu z uszczelki grzałek
autor: DwaLitryPL » » w Układ chłodzenia i ogrzewania - 0 Odpowiedzi
- 1018 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DwaLitryPL
-
-
- 1 Odpowiedzi
- 1977 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 4904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kryst90
-
- 4 Odpowiedzi
- 719 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maki85
-
- 1 Odpowiedzi
- 1336 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarula
-
- 24 Odpowiedzi
- 3975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kędzior