320D M47N Problem z wtryskiwaczem?

Bigos II
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 kwie 13, 14:33
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#1

Post autor: Bigos II »

Witam, stwierdziłem że zasięgnę informacji na forum, mianowicie mam następujący problem z moją bunią..
Ostatnimi dniami miało miejsce małe ściganko i sytuacja wyglądała tak:
1, 2, 3, 4ogień i nagle po ogniu :crazy: bardzo wyraźny brak mocy, kopcenia specjalnie większego zauważyłem.... chociaż moja i tak sadzi bo intercooler mam rozszczelniony...
Z zauważalnych zmian: mniej mocy, trzepie silnikiem bardziej przy przyspieszaniu, ale na jałowym też słychać że nierówno pracuje, ciężej zapala tak zimny jak i ciepły.
Filterki, olej oczywiście wymieniane na bierząco co 15tyś.
Paliwo z zaufanej stacji, tankuję na jednej od ponad pół roku.
Może miał już ktoś podobny problem, i mógłby się podzielić informacją....
Na forum jest kilka tematów podobnych ale żaden nie ma rozwiązania...
No i jeszcze największą stratą jest reputacja BMW gdyż zostałem objechany przez Citroena C4 grand picasso 1.6hdi %) %) %)
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Chyba raczej dla kierowcy ,ktory sciga sie z rozszczelnionym colem :)
Oleju ubywa ? Spalanie wzroslo?, pod impa sprawdzales?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#3

Post autor: romanikxxl »

Napraw IC a potem auto pod kompa.Sprawdzenie błędów i parametry live data oraz korekcję wtrysków :)


Nie rób wstydu marce BMW i ścigaj się sprawnym wozem :lol:
Romanikxxl
Bigos II
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 kwie 13, 14:33
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#4

Post autor: Bigos II »

Niestety nie dysponuje inpą, wpięte było pod texe i ciśnienie na listwie ok, błędy wyskoczyły coś z ews(niedawno wymieniany aku), świeczka 2,3cylindra i egr, korekcji dawek nie pokazało :( nie wiadomo czemu....
Jeżeli jeszcze komuś nasunie się coś ciekawego to wszelkie informacje mile widziane, jak narazie samochodem nic nie sprawdzę bo wtryski wymontowane i u pompiarza na pomiarach :)
Aha oleju nie ubywa, spalanie nie wiem czy wzrosło bo przejechałem z tym problemem może 10km....
Oczywiście klapki usunięte, egr zaślepiiony.
Aaaaa jeszcze jedno ..hehe trzeci raz już poprawiam bo sobie przypominam, za samochodem śmierdzi ropą i lekko gryzie w oczy....
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#5

Post autor: deniuu »

Jak juz tak sprawdzasz to ja miałem spadek mocy co jakiś czas przez wadliwie działający przepływomierz,raz przyspieszał ok,raz dawał 50% mocy,warto tez przejrzeć jak się okaże,ze wtryski sprawne.
Bigos II
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 kwie 13, 14:33
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#6

Post autor: Bigos II »

No więc sprawa ma się następująco...
Pąpiarz twierdzi że jeden wtrysk był przywieszony, wyczyścił wszystkie + regulacje ale uprzedził mnie że jeden (ten którego nie mogłem wyciągnąć) może być od razu do wymiany końcówki....
No i po założeniu, odpalone, niesamowicie trzepie motorem :o no i oczywiście to samo co wcześniej, gryzący smród z wydechu i może białawy dymek... nie wiem noc była
I teraz pytanie... pchać się odrazu w regenerację wszystkich wtrysków czy szukać dalej?
Zaczynam się jeszcze zastanawiać nad turbo i katalizatorem....
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#7

Post autor: deniuu »

Turbo możesz wykluczyć,bo jak turbo pada to jest strzał,chwila gwizdów i totalny brak mocy,za Tb początkowo siwy,pozniej gesty czarny dym i plama oleju pod autem.
Bigos II
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 kwie 13, 14:33
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#8

Post autor: Bigos II »

Jest nowy trop... :o Dziś przejechałem autem do pompiarza, oczywiście autko kulało, u niego kilka przegazówek bo coś dziwnie z odmy dymiło, po odpięciu węży olej w egr. dużo oleju, bardzo dużo dymu z odmy, i bardzo dużo dymu pod korkiem wlewu oleju, no i samochodzik zaczął pięknie dymić na biało....
Od razu nasunęło się pytanie czy czasem wirnik turbiny nie poleciał w katalizator... ale na pewno nie bo dym leci z odmy.
W najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą... z kanału olejowego wali w cylinder któryś...
W najgorszym pęknięty tłok.... :shock:
W poniedziałek mierzenie ciśnienia na cylindrach i ew. czapka w górę
Będę opisywał temat dla potomnych żeby było w końcu jakieś rzeczowe info...
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

Ja uwazam ze to walniety pompowtrysk narobil ci kaszany ,potrafi sie nawet upalic i pojsc w tloki
Nastepna sprawa to wadliwe glowice z poczatku produkcji M47N ,jezeli ja sciagniesz i porownasz np z 2003 czy 2005 roku zauwazysz ze roznia sie i to sporo juz w samej konstrukcji ,kazda oczywiscie pasuje do tego modelu silnika.Niestety cala ta sytuacja wychodzi z zaniedbanej tzw odmy ,za duze cisnienie nisczy silniki nie tylko w BMW tak ze nie zrazaj sie do marki bo to bzdura ze bedziesz mial wydatki jezeli kupisz juz zadbany egzemplarz i bedziesz dbal dalej o niego to nie widze lepszej opcji od BMW. Pozdrawiam :)
Bigos II
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 19 kwie 13, 14:33
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#10

Post autor: Bigos II »

Oczywiście nie zrażam się do BMW bo po pół roku użytkowania jestem/byłem mega zadowolony...
Jestem poprostu wkurzony że takie coś miało miejsce... nigdy więcej samochodu od Handlarzy!!
Odma wymieniona była po zakupie razem z serwisem olejowym, wcześniej była plastikowa tzw. separator nie wiem co tam się może popsuć, ale profilaktycznie założony nowy na nowych uszczelkach itd... wtrysk nie był upalony bo osobiście go wyciągałem i był w całości, Napiszę więcej w poniedziałek bo pewnie czapka poleci i wtedy decyzja czy uszczelka pod głowicą czy nowy słupek....
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”