[320d m47n] Problem z odpaleniem

y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#21

Post autor: y0shi »

To ja się podłącze bo problem podobny... Gdy spadnie temperatura mam spore problemy z odpaleniem, a ostatnio wogole nie chce palic;/

W zeszlym roku wymienialem swiece.. wszystko bylo git.. do grudnia, gdy w trakcie jazdy z koszalina, na srodku drogi, bylsnely kontrolki odcielo mi gaz, wspomaganie, samochod na biegu jalowym dotoczyl sie na parking (nie reagowal na gaz), po wylaczeniu silnika, juz nie odpalil -> laweta (dobrze ze mam ac) -> elektromechanik -> diagnoza, przekaźnik swiec. Wymiana wraz z diagnostyka i wymiana 4 swiec (ponoc trzeba bylo wymienic, jak przekaznik sie wymienia :S). I bylo git. Teraz temperatura spadla, i znow problemy;/ Objawy sa inne niż w zeszlym roku jak mialem swiece walniete, a mianowicie:
czasem dlugo kreci nawet na nagrzanym silniku;o ale to sie zdarza raz na jakis czas, normalnie odpala na dotyk.
Wczoraj juz zrezygnowany, podpialem pod kable do golfa V i o dziwi, zapalil z dotyku po 3 dniach na tym mrozie. Teraz pytanie WTF is going on? Slabe napiecie rozruchowe? wymieniac aku? Wiem ze napiszecie, zeby podpiac pod kompa;p ale najpierw musze odalic go, wiec moze poprostu kupie aku i sie przekonam ? eh.. co mnie podkusilo zeby brac diesla :(

pzdr
Turbooo
Bywalec forum
Posty: 554
Rejestracja: 5 gru 11, 20:33
BMW: W TRAKCIE POSZUKIWAŃ
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole/Strzelce Opolskie

#22

Post autor: Turbooo »

Dziś rano akumulator podłączyłem do ładowania profilaktycznie i o 14 poszedłem jeszcze raz spróbować ! No i z początku znow klapa !!! Ale postanowiłem nie dać za wygraną i próbować , kręciłem rozrusznikiem około 15 moze nawet 20 sekund i w końcu BAWARA załapała ! Szczerze mówiąc nie spodziewałem się tego że tak długie krecenie cos da , a jednak ....Dziś stoi w garażu jutro idzie na wymianę filtra paliwa i sprawdzenie świec ...

Co o tym myślicie ? To że Bunia potrzebowała tyle czasu na odpalenie może swiadczyc o walnietych swiecach lub przekazniku swiec zarowych ?
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#23

Post autor: MARC »

Turbooo pisze:Dziś rano akumulator podłączyłem do ładowania profilaktycznie i o 14 poszedłem jeszcze raz spróbować ! No i z początku znow klapa !!! Ale postanowiłem nie dać za wygraną i próbować , kręciłem rozrusznikiem około 15 moze nawet 20 sekund i w końcu BAWARA załapała ! Szczerze mówiąc nie spodziewałem się tego że tak długie krecenie cos da , a jednak ....Dziś stoi w garażu jutro idzie na wymianę filtra paliwa i sprawdzenie świec ...

Co o tym myślicie ? To że Bunia potrzebowała tyle czasu na odpalenie może swiadczyc o walnietych swiecach lub przekazniku swiec zarowych ?
Gościu powiedzieliśmy Ci co trzeba zrobić na początek.
Jeśli zrobisz to sprawdzisz jak będzie auto pracowało - powinno pomóc.
Jeżeli nie to będziemy myśleć dalej.
Więc pal :guma: do tego mechanika. :D
Turbooo
Bywalec forum
Posty: 554
Rejestracja: 5 gru 11, 20:33
BMW: W TRAKCIE POSZUKIWAŃ
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole/Strzelce Opolskie

#24

Post autor: Turbooo »

BeEmKa u mechanika w środę lub w czwartek zdam relacje co i jak :)
Obrazek
zibi
Bywalec forum
Posty: 114
Rejestracja: 27 paź 09, 15:43
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków/chrzanów

#25

Post autor: zibi »

ja w niedziele odpaliłem bez problemu auto stało do dzisiaj , zamierzam jechac do dentysty a tu lipa trzy podejscia po około 5-10s krecenia i aku padł :/ pierwsza taka sytuacja od 3 lat żebym kiedykolwiek nie odpalił w tamtym roku dałem rade nawet jak było -28 i stał na polu cała noc co prawda dopiero za 4 podejsciem ale jednak :D ropy mam nie dużo około 10 litrów ostatnie tankowanie na bliskiej i chyba jakies felerne bo na shellu nigdy nie miałem problemu , narazie podłaczyłem aku , jutro jak sie uda odpalic to zatankuje do pełna jakiegoś v-power diesel ,jak to się powtórzy to filter go out .Chyba że nadal to samo to przekażnik i świece w sumie od 3 lat gdy użytkuje auto nie sprawdzałem świec więc mogły paść :(
Obrazek
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#26

Post autor: deniuu »

Tak na przyszłość to polecam uszlachetniacz do ropy(nazwy,ktorego używam zapomniałem)np http://allegro.pl/stp-formula-do-diesla-250-ml-uszlachetniacz-ropy-i2041124918.html .
Paliwo bardzo czesto chrzczone,wiec delikatne na jakosc paliwa silniki bmw łatwo unieruchomić.
Poza tym odkręciłbym filtr i sprawdził czy czasami na dnie nie masz przymarzniętej wody.
Turbooo
Bywalec forum
Posty: 554
Rejestracja: 5 gru 11, 20:33
BMW: W TRAKCIE POSZUKIWAŃ
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole/Strzelce Opolskie

#27

Post autor: Turbooo »

A wiec diagnoza !

Winowajcami są świece żarowe , aż 3 z nich nie grzały ! Sterownik jest dobry , paliwko też ! Wymieniony przy okazji filtr paliwa i uszczelki napotkane przy wymianie świec do tego wyczyszczony zawór EGR :) Jutro autko będzie do obioru :)
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#28

Post autor: MARC »

Turbooo pisze:A wiec diagnoza !

Winowajcami są świece żarowe , aż 3 z nich nie grzały ! Sterownik jest dobry , paliwko też ! Wymieniony przy okazji filtr paliwa i uszczelki napotkane przy wymianie świec do tego wyczyszczony zawór EGR :) Jutro autko będzie do obioru :)
Dziwne że nie zaświeciła się kontrolka od nich...
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#29

Post autor: david007pl »

Wymiana świeć powinna pomóc, podpięcie pod kompa na pewno pokaże co jest winowajcą...
BMW
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#30

Post autor: romanikxxl »

y0shi pisze:To ja się podłącze bo problem podobny... Gdy spadnie temperatura mam spore problemy z odpaleniem, a ostatnio wogole nie chce palic;/

W zeszlym roku wymienialem swiece.. wszystko bylo git.. do grudnia, gdy w trakcie jazdy z koszalina, na srodku drogi, bylsnely kontrolki odcielo mi gaz, wspomaganie, samochod na biegu jalowym dotoczyl sie na parking (nie reagowal na gaz), po wylaczeniu silnika, juz nie odpalil -> laweta (dobrze ze mam ac) -> elektromechanik -> diagnoza, przekaźnik swiec. Wymiana wraz z diagnostyka i wymiana 4 swiec (ponoc trzeba bylo wymienic, jak przekaznik sie wymienia :S). I bylo git. Teraz temperatura spadla, i znow problemy;/ Objawy sa inne niż w zeszlym roku jak mialem swiece walniete, a mianowicie:
czasem dlugo kreci nawet na nagrzanym silniku;o ale to sie zdarza raz na jakis czas, normalnie odpala na dotyk.
Wczoraj juz zrezygnowany, podpialem pod kable do golfa V i o dziwi, zapalil z dotyku po 3 dniach na tym mrozie. Teraz pytanie WTF is going on? Slabe napiecie rozruchowe? wymieniac aku? Wiem ze napiszecie, zeby podpiac pod kompa;p ale najpierw musze odalic go, wiec moze poprostu kupie aku i sie przekonam ? eh.. co mnie podkusilo zeby brac diesla :(

pzdr
Coś tu śmierdzi ! Masz sterownik świec i napewno nie on był przyczyną takiego zachowania na drodze podczas jazdy.Napięcie aku łatwo sprawdzić(miernikiem).Jak nie podepniesz pod kompa to można tylko trafiać w diagnozę :)
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”