[320d m47n] Problem z DSC!

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
robinero
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 kwie 12, 9:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: dąbrowa

#1

Post autor: robinero »

Posiadam e46 320 d. po lifcie z silnikiem 150 KM. i mam taką przypadłość. Parę dni temu po uruchomieniu silnika nie wygasły dwie kontrolki tj. trakcja oraz hamulec ręczny na żółto. Po wygaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolki zgasły ale na chwilę i ponownie zaczęły świecić. Nadmieniam, iż świecą tylko dwie. Od ABS zgasła. ABS po sprawdzeniu działa prawidłowo. W związku z tym podjechałem na kompa i po podłączeniu komp wskazał usterkę - przyspieszenie poprzeczne błąd wewnętrzny kod usterki 5E43. Czy ktoś spotkał się z podobną i może doradzić co uległo uszkodzeniu. Pozdrawiam
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

robinero pisze:Posiadam e46 320 d. po lifcie z silnikiem 150 KM. i mam taką przypadłość. Parę dni temu po uruchomieniu silnika nie wygasły dwie kontrolki tj. trakcja oraz hamulec ręczny na żółto. Po wygaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolki zgasły ale na chwilę i ponownie zaczęły świecić. Nadmieniam, iż świecą tylko dwie. Od ABS zgasła. ABS po sprawdzeniu działa prawidłowo. W związku z tym podjechałem na kompa i po podłączeniu komp wskazał usterkę - przyspieszenie poprzeczne błąd wewnętrzny kod usterki 5E43. Czy ktoś spotkał się z podobną i może doradzić co uległo uszkodzeniu. Pozdrawiam
Prawdopodobnie padł czujnik przyśpieszenia poprzecznego lub coś nie tak z jego połączeniem.
Jak się nie mylę jest on pod fotelem kierowcy pod wykładziną.
Może masz wodę lub wilgoć w tym miejscu?
Romanikxxl
robinero
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 kwie 12, 9:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: dąbrowa

#3

Post autor: robinero »

No to już sam nie wiem. Bo jeden gość który handluje częściami do BMW posiadający swoją stronkę na necie powiedział mi cyt. "ten czujnik znajduje się w komorze silnika
niedaleko agregatu hydraulicznego DSC dostępny tylko jako część Oryginalna BMW - 1620 zł" Przyznam że jak za czujnik to troszkę drogo.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

robinero pisze:No to już sam nie wiem. Bo jeden gość który handluje częściami do BMW posiadający swoją stronkę na necie powiedział mi cyt. "ten czujnik znajduje się w komorze silnika
niedaleko agregatu hydraulicznego DSC dostępny tylko jako część Oryginalna BMW - 1620 zł" Przyznam że jak za czujnik to troszkę drogo.
Niestety ceny nas nie rozpieszczają :(
Info z innego forum dla potwierdzenia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=48860 :)
Romanikxxl
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#5

Post autor: gonek77 »

Po wpisaniu w google bmw 5e43 wychodzi, że to czujnik kąta skrętu. Poszperaj może w tym kierunku :)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#6

Post autor: romanikxxl »

gonek77 pisze:Po wpisaniu w google bmw 5e43 wychodzi, że to czujnik kąta skrętu. Poszperaj może w tym kierunku :)
5e43 może również znaczyć o uszkodzonym czujniku abs tył prawy :) ale abs działa :)
Romanikxxl
robinero
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 kwie 12, 9:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: dąbrowa

#7

Post autor: robinero »

Witam ponownie. Dzisiaj byłem na kolejnym teście na kompie tylko u innego mechanika dysponującym innym programem do diagnostyki czyli INPA. Poprzedni który wskazywał błąd 5E43 był z tego co sobie przypominam CDIF. Po ponownym zdiagnozowaniu wyszedł błąd sensora skrętu kierownicy. Również nie dało się błędu skasować. Mimo skręcaniu kierownicą wartość cały czas pokazuje jedna czyli -1100 przynajmniej tak mnie poinformował mechanik. Stwierdził stanowczo, iż nie jest to uszkodzenie czujnika przyspieszenia poprzecznego a właśnie sensor skrętu. I moje pytanie skąd te rozbieżności w diagnozowanych usterkach Nie chciałbym wchodzić w dodatkowe koszty. Pozdrawiam.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

robinero pisze:Witam ponownie. Dzisiaj byłem na kolejnym teście na kompie tylko u innego mechanika dysponującym innym programem do diagnostyki czyli INPA. Poprzedni który wskazywał błąd 5E43 był z tego co sobie przypominam CDIF. Po ponownym zdiagnozowaniu wyszedł błąd sensora skrętu kierownicy. Również nie dało się błędu skasować. Mimo skręcaniu kierownicą wartość cały czas pokazuje jedna czyli -1100 przynajmniej tak mnie poinformował mechanik. Stwierdził stanowczo, iż nie jest to uszkodzenie czujnika przyspieszenia poprzecznego a właśnie sensor skrętu. I moje pytanie skąd te rozbieżności w diagnozowanych usterkach Nie chciałbym wchodzić w dodatkowe koszty. Pozdrawiam.
Lekarze też stawiają błędne diagnozy :D To i mechanicy też się mylą :)
Faktycznie zasugerowałem się Twoją wypowiedzią i nie sprawdziłem kodu błędu ale za to zrobił to gonek77 :good:
Czujnik skrętu nr16 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=32_0943&hg=32&fg=30
Sprawdź jego połączenia.Sprawdź zbieżność ,jeżeli jest ok to może kalibracja czujnika w Inpie pomoże :) http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=6898&p=48148&hilit=kalibracja+czujnika+skr%C4%99tu#p48148 :)
Romanikxxl
robinero
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 kwie 12, 9:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: dąbrowa

#9

Post autor: robinero »

No i moje auto po wymianie czujnika kąta skrętu kierownicy i kalibracji. Problem niestety pozostał. Kontrolki dalej świecą trakcji i hamulca ręcznego na żółto. Po skasowaniu błędu przy jeździe na wprost jest ok. ale do czasu kiedy nie "zerwę" przyczepności kół. Natychmiast zapala się kontrolka trakcji i hamulca ręcznego i już nie gaśnie. Błąd na kompie wskazuje to samo. ABS działa bez zarzutu. Pozostaje niestety chyba sterownik ABS/DSC.
robinero
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 kwie 12, 9:00
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: dąbrowa

#10

Post autor: robinero »

Po podmianie sterownika ABS/DSC. Problem pozostał. Objawy te same.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”