320d m47n Aktualizacja Wycie 80-100km/h wszystko wymienione z tyłu

DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Witam Panowie pomóżcie :cry: wymieniłem z tyłu tak
2x tuleje pływające
2x tuleje gdzie śruby mimośrodowe+nowe śruby
2x tuleje progowe
2x tuleje wahaczy tych szerokich
2x tuleje wahacza cienkiego poprzecznego
2x tuleje mocowania dyfra
1x tuleja nr 9 dyfra
2x amory tylne z poduszkami itp
2x łączniki stabilizatora + 2x gumy stabilizatora

Śruby skręcane tak jak w tis pisze dynamometrem gedore+proxxon

Sprawa ma się tak pojechałem 5km umyć samochód bo był okrutnie zakurzony pod wiatą gdzie robiłem.Przy 70km/h usłyszłem dziwny dzwięk wydobywający się z tyłu samochodu jak by tylne prawe koło/lub centralnie na środku.Najbardziej słyszalne w kabinie jest to przy około 90-100km/h
Myślałem,że może o to,że geometrii nie ma i opony wyją?? no ale jadąc wrzuciłem na luz wtedy gdy jest to UUU i po wrzuceniu na luz cichnie..

Nie wiem czy to mogło się do tego przyczynić,ale jak demontowałem dyfer leżąc na wózku warsztatowym pod autem to dyfer wziąłem w dól na klatę ale nie dałem rady go położyć na boku bo mi zleciał w prawo (nie dałem rady utrzymać) i przetoczył się po wylewce w koło spadł mi z 10cm nad wylewką
Przed demontażem dyfra nie mialem żadnego UUU.Jedynie po zakupie miałem przy 70km/h jakieś dziwnie wycie z tyłu,które również milkło przy wrzuceniu na luz,ale zmieniłem olej w dyfrze i przez 6lat nic się nie działo.

Co się mogło Panowie stać? dodam wał jak odkręcałem od dyfra to sobie flamastrem zaznaczyłem jedną śrubę tzn położenie rogu flanszy z rogiem przegubu i jak składałem to tam gdzie mi flamaster się zgadzał w jednym punkcie to skręciłem wszystko dynamometrem.

Wina dyfra? tego,że upadł mi?? bo przed demontażem nie było tego.. czy coś z wałem? bo w tis pisało,żeby zaznaczyć sobie położenie by uniknąć nieprzyjemnych dźwięków.Dobrze,ale co jeśli kupi się drugi dyfer? to skąd wiadomo wtedy gdzie to moje zaznaczenie na przegubie mam przykręcić do drugiej flanszy.. ?
Pomóżcie Panowie
Ostatnio zmieniony 3 maja 21, 19:24 przez DwaLitryPL, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

68 temat. Tak jak mówiłem, będę każdy kolejny liczył.

Serio, weź sobie załóż jeden temat o nazwie "Moje niekończące się pytania i problemy" i tam wpisuj wszystko na raz...
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

Obrazek


moze to duchy?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#4

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie jak przykręcić wał do dyfra jeśli bym kupił drugi dyfer?? chodzi mi o to,że na drugim nie będzie oznaczenia już
i drugie pytanie to czy jak dyfer mi spadł i się ''przeturlał'' to mogło coś tam się uszkodzić,że wyje?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

jak nie ma oznaczenia na nowym dyfrze to bierzesz marker i robisz nowe oznaczenie w dowolnym miejscu
ma to takie samo znaczenie jak przy starym czyli zadne

nie wiem jak mocno trzebaby walnąć dyfer zeby cokolwiek tam uszkodzic
wycie powoduje luz pomiedzy walkiem atakujacym a kolem talerzowym

sprawdziles chociaz czy przy walnieciu o ziemie ktoras z bocznych flansz nie wbiła sie za gleboko i nie ociera?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
DwaLitryPL

#6

Post autor: DwaLitryPL »

patrzam własnie teraz wszystko.O znakowaniu psiałem dlatego,że w tis pisało by zaznaczyć na przegubie położenie względem flanszy dyfra by uniknać (buczenia).Co do tego,że spadł.Leżałem na wózku warsztatowym i dyfer wziąłem na klatę z góry ale,że za nisko miałem auto na kobyłkach to nie mogłem z nim wyjechać do tyłu wózkiem to chciałem go położyć z pozycji leżącej na bok i mi spadł bo nie utrzymałem.Spadł może z 5-10cm.Przed tą wymianą tulei tylnych nie było efektu,że od 80km/h zaczynać coś z tyłu takie jak by ''uuu'' i gdy to jest a wcisnę sprzęgło i wrzucę na luz to cisza nastaje
DwaLitryPL

#7

Post autor: DwaLitryPL »

zmieniłem dzisiaj olej w dyfrze i jest to samo.Przejechałem się kawałek i zauważyłem,że do 80km/h jest cisza ale jadąc 100km/h już zaczyna być taki piskliwy dźwięk z tyłu i jak jest ten dźwięk a wrzucę na luz to cichnie.. co to może być Panowie?
DwaLitryPL

#8

Post autor: DwaLitryPL »

Zamówiłem dyfer z Anglika za 200zł 2.56 bo takie oznaczenie mam na moim.Nie wiem jak technicznie bo jest gwarancja 14dni ale to też takie kupowanie.Dyfer waży ponad 35kg oni mają umowy z firmami kurierskimi wiec im tanio wysyłka wyjdzie a gdybym ja musiał odesłać kurierem lub pocztą to zapłacę dobre pól wartości zakupu dyfra czyli odsyłka + - 100zł

do tego zamówiłem od razu fuchs 75w90.Ja też jak coś kupuje to patrze by to wizualnie wyglądało dobrze a wszystkie te dyfry to z zewnątrz zardzewiałe jak by z titanica wyjął :) Pytanie mam tylko o przykręcenie wału do dyfra.. kolega scghost pisał,ze to nie ma znaczenia to czemu w tis coś o ''buczeniu'' pisali? no bo ten co przyjdzie to cóż,że ja mam wał zaznaczony jak na dyfrze nie wiadomo :)
DwaLitryPL

#9

Post autor: DwaLitryPL »

chodzi mi o ten wpis z tisa

Obrazek
DwaLitryPL

#10

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie odpowie ktoś na to co napisałem post wyżej? co jeśli mamy drugi dyfer z innego auta i nie ma oznaczenia.To wtedy trzeba założyc wał i trasa jak buczy znów demontaż i przestawienie i ponownie trasa? pytam bo w tisie pisało o buczeniu.Możesz się kolego scghost wypowiedzieć? bo z tego co widziałem zmieniałeś u kogoś dyfer w e46 i nie widziałem by coś było znakowane
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”