320d M47N nierówna praca i stuki
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 kwie 21, 23:24
- BMW: 320d M47N
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bzówki
Dzień dobry,
W moim E46 pojawił się ostatnio problem ( pierwszy raz takie zachowanie zarejestrowałem w zeszłym roku po czym był spokój , teraz objawy pojawiają się coraz częściej). Bez znaczenia od stylu jazdy , rozgrzania, warunków atmosferycznych raz na jakiś czas silnik zaczyna dziwnie pracować:
A do tego co jakiś czas słychać mocne , jakby mechaniczne stuknięcie ( 43 -46 sekunda filmu poniżej):
Błąd odczytany INPA: 3F31 Fuel Rail Pressure Senson 'A'' , nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , podczas tej "dziwnej" pracy korekcje : 0,2; -0,63; 0,01; 0,45; silnik ciepły , bieg jałowy.
Na ten czas napryskałem w kostkę od czujnika ciśnenia CR KONTAKT'u, ale jakoś wątpię żeby to mogło rozwiązać problem . Jakieś sugestie od czego zacząć ?
Nie mogę znaleźć mechanika z wolnym terminem, wobec czego postanowiłem wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Pierwsza próba odbyła się po dość długim czasie jak samochód stał w garażu po uruchomieniu silnika pracował on „normalnie” jeśli chodzi o jego dźwięk. Próba trwała 2 minuty( być może za krótko ) niemniej jednak wyniki przedstawiają się następująco:
1 wtrysk – 25ml
2 wtrysk -22ml
3 wtrysk -17ml
4 wtrysk - 19 ml
Stwierdziłem że test może nie być miarodajny, bo silnik wydawał się pracować prawidłowo. Następnego dnia, po krótkiej przejażdżce powrócił problem, nierówna praca i stukanie. Przystąpiłem zatem do testu nr 2. Test trwał około 1,5 minuty ( te stuki z silnika są przerażające ) i wyniki są następujące:
1 wtrysk – 60ml
2 wtrysk -60ml
3 wtrysk -50ml
4 wtrysk - 50ml
Na filmiku słychać te stuki ( nie wiem czemu na nagraniu są wyciszone, w realu to bardzo głośne trachnięcia) . Zaraz po odpaleniu silnik pracował normalnie, dlatego to „przegazowanie” na początku testu.
Jakoś te różnice między wtryskami nie wydają się duże ( gdybym test trwał dłużej proporcjonalnie pewnie by się powiększyły) ale skąd taka różnica między pierwszym testem gdzie było około +/-20 ml a drugim gdzie w nawet krótszym czasie „na przelew” poszło więcej paliwa +/- 60ml ?
W moim E46 pojawił się ostatnio problem ( pierwszy raz takie zachowanie zarejestrowałem w zeszłym roku po czym był spokój , teraz objawy pojawiają się coraz częściej). Bez znaczenia od stylu jazdy , rozgrzania, warunków atmosferycznych raz na jakiś czas silnik zaczyna dziwnie pracować:
A do tego co jakiś czas słychać mocne , jakby mechaniczne stuknięcie ( 43 -46 sekunda filmu poniżej):
Błąd odczytany INPA: 3F31 Fuel Rail Pressure Senson 'A'' , nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , podczas tej "dziwnej" pracy korekcje : 0,2; -0,63; 0,01; 0,45; silnik ciepły , bieg jałowy.
Na ten czas napryskałem w kostkę od czujnika ciśnenia CR KONTAKT'u, ale jakoś wątpię żeby to mogło rozwiązać problem . Jakieś sugestie od czego zacząć ?
Nie mogę znaleźć mechanika z wolnym terminem, wobec czego postanowiłem wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Pierwsza próba odbyła się po dość długim czasie jak samochód stał w garażu po uruchomieniu silnika pracował on „normalnie” jeśli chodzi o jego dźwięk. Próba trwała 2 minuty( być może za krótko ) niemniej jednak wyniki przedstawiają się następująco:
1 wtrysk – 25ml
2 wtrysk -22ml
3 wtrysk -17ml
4 wtrysk - 19 ml
Stwierdziłem że test może nie być miarodajny, bo silnik wydawał się pracować prawidłowo. Następnego dnia, po krótkiej przejażdżce powrócił problem, nierówna praca i stukanie. Przystąpiłem zatem do testu nr 2. Test trwał około 1,5 minuty ( te stuki z silnika są przerażające ) i wyniki są następujące:
1 wtrysk – 60ml
2 wtrysk -60ml
3 wtrysk -50ml
4 wtrysk - 50ml
Na filmiku słychać te stuki ( nie wiem czemu na nagraniu są wyciszone, w realu to bardzo głośne trachnięcia) . Zaraz po odpaleniu silnik pracował normalnie, dlatego to „przegazowanie” na początku testu.
Jakoś te różnice między wtryskami nie wydają się duże ( gdybym test trwał dłużej proporcjonalnie pewnie by się powiększyły) ale skąd taka różnica między pierwszym testem gdzie było około +/-20 ml a drugim gdzie w nawet krótszym czasie „na przelew” poszło więcej paliwa +/- 60ml ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Różnice występują ze względu na stopień rozgrzania silnika. Co dzieje się z ciśnieniem na szynie cr w momencie tej dziwnej pracy i stuków? Nie ma innych błędów? Sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika, przewody twardnieją i lubią pękać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 kwie 21, 23:24
- BMW: 320d M47N
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Bzówki
Jeśli chodzi o błędy to sprawa ma się następująco na tą chwilę:maniek21112 pisze: ↑27 kwie 21, 6:39 Różnice występują ze względu na stopień rozgrzania silnika. Co dzieje się z ciśnieniem na szynie cr w momencie tej dziwnej pracy i stuków? Nie ma innych błędów? Sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika, przewody twardnieją i lubią pękać.
3F31 3F31 (0192) commen rail sensor
P0192 Fuel Rail Pressure Sensor 'A' Circuit Low
Error counter: 34 Logistic counter: 40
4222 4222 Glow plug zylinder 2
Error counter: 39 Logistic counter: 40
501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Error counter: 218 Logistic counter: 40
4212 4212 Glow plug zylinder 1
Error counter: 4 Logistic counter: 40
Wieczorem spróbuję zarejestrować obraz z INPY co dzieje się z ciśnieniem na szynie CR podczas dziwnej pracy i stuków oraz raz jeszcze dokładnie obejrzę przewody.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 16 Odpowiedzi
- 5153 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kaszankazmajonezem
-
- 12 Odpowiedzi
- 2022 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1007 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1422 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kunio
-
- 1 Odpowiedzi
- 1684 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 3 Odpowiedzi
- 3666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grabarz_x
-
- 9 Odpowiedzi
- 8779 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 4 Odpowiedzi
- 2171 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman
-
- 9 Odpowiedzi
- 3600 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Buceusz
-
- 1 Odpowiedzi
- 1107 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112