320d M47N nierówna praca i stuki

filceojca
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 21, 23:24
BMW: 320d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bzówki

#1

Post autor: filceojca »

Dzień dobry,

W moim E46 pojawił się ostatnio problem ( pierwszy raz takie zachowanie zarejestrowałem w zeszłym roku po czym był spokój , teraz objawy pojawiają się coraz częściej). Bez znaczenia od stylu jazdy , rozgrzania, warunków atmosferycznych raz na jakiś czas silnik zaczyna dziwnie pracować:

A do tego co jakiś czas słychać mocne , jakby mechaniczne stuknięcie ( 43 -46 sekunda filmu poniżej):


Błąd odczytany INPA: 3F31 Fuel Rail Pressure Senson 'A'' , nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , podczas tej "dziwnej" pracy korekcje : 0,2; -0,63; 0,01; 0,45; silnik ciepły , bieg jałowy.
Na ten czas napryskałem w kostkę od czujnika ciśnenia CR KONTAKT'u, ale jakoś wątpię żeby to mogło rozwiązać problem . Jakieś sugestie od czego zacząć ?

Nie mogę znaleźć mechanika z wolnym terminem, wobec czego postanowiłem wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Pierwsza próba odbyła się po dość długim czasie jak samochód stał w garażu po uruchomieniu silnika pracował on „normalnie” jeśli chodzi o jego dźwięk. Próba trwała 2 minuty( być może za krótko ) niemniej jednak wyniki przedstawiają się następująco:
1 wtrysk – 25ml
2 wtrysk -22ml
3 wtrysk -17ml
4 wtrysk - 19 ml

Stwierdziłem że test może nie być miarodajny, bo silnik wydawał się pracować prawidłowo. Następnego dnia, po krótkiej przejażdżce powrócił problem, nierówna praca i stukanie. Przystąpiłem zatem do testu nr 2. Test trwał około 1,5 minuty ( te stuki z silnika są przerażające ) i wyniki są następujące:
1 wtrysk – 60ml
2 wtrysk -60ml
3 wtrysk -50ml
4 wtrysk - 50ml

Na filmiku słychać te stuki ( nie wiem czemu na nagraniu są wyciszone, w realu to bardzo głośne trachnięcia) . Zaraz po odpaleniu silnik pracował normalnie, dlatego to „przegazowanie” na początku testu.
Jakoś te różnice między wtryskami nie wydają się duże ( gdybym test trwał dłużej proporcjonalnie pewnie by się powiększyły) ale skąd taka różnica między pierwszym testem gdzie było około +/-20 ml a drugim gdzie w nawet krótszym czasie „na przelew” poszło więcej paliwa +/- 60ml ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Różnice występują ze względu na stopień rozgrzania silnika. Co dzieje się z ciśnieniem na szynie cr w momencie tej dziwnej pracy i stuków? Nie ma innych błędów? Sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika, przewody twardnieją i lubią pękać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
filceojca
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 21, 23:24
BMW: 320d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bzówki

#3

Post autor: filceojca »

maniek21112 pisze: 27 kwie 21, 6:39 Różnice występują ze względu na stopień rozgrzania silnika. Co dzieje się z ciśnieniem na szynie cr w momencie tej dziwnej pracy i stuków? Nie ma innych błędów? Sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika, przewody twardnieją i lubią pękać.
Jeśli chodzi o błędy to sprawa ma się następująco na tą chwilę:

3F31 3F31 (0192) commen rail sensor
P0192 Fuel Rail Pressure Sensor 'A' Circuit Low
Error counter: 34 Logistic counter: 40

4222 4222 Glow plug zylinder 2
Error counter: 39 Logistic counter: 40

501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Error counter: 218 Logistic counter: 40

4212 4212 Glow plug zylinder 1
Error counter: 4 Logistic counter: 40

Wieczorem spróbuję zarejestrować obraz z INPY co dzieje się z ciśnieniem na szynie CR podczas dziwnej pracy i stuków oraz raz jeszcze dokładnie obejrzę przewody.
filceojca
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 21, 23:24
BMW: 320d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bzówki

#4

Post autor: filceojca »

Wymiana czujnika ciśnienia na listwie CR rozwiązała problem, wszystkie przypadłości ustały. Dziękuję za pomoc, temat uważam za zamknięty.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”