320d m47n Aktualizacja Wycie 80-100km/h wszystko wymienione z tyłu

DwaLitryPL

#91

Post autor: DwaLitryPL »

Witam Panowie z tyłu wymienione tarcze klocki i ręczny z przodu tarcze i klocki rok temu sprawa ma się tak jak auto stoi teraz gdy temperatury są około 0stopni np 2,3 dni wsiadam odpalam i ruszam i przy cofaniu jest delikatny ''pisk'' i jak nacisnę hamulec to stuknie z koła tylnego a znów jak rusze do przodu i nacisnę hamulec to stuknięcie słychać z koła przedniego.Po zrobieniu ja wiem moze z 200m hamując już tego nie ma żadnego pisku,stuknięcia itp jedynie przy temperaturach obecnych po tak jak wspomniałem 2 dniach stania jest stukanie przy hamowaniu mimo,ze wszystko było nasmarowane ładne pasta ate plastilube
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#92

Post autor: maniek21112 »

Daj już spokój mu..po takim postoju przy dużej wilgotności klocki przywierają do tarcz, normalne zjawisko.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#93

Post autor: DwaLitryPL »

okej dzięki Maniek :)
DwaLitryPL

#94

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie podpowie ktoś co to moze być? kolego ghost? sprawa taka,że stukało mi coś z tyłu przy cofaniu na pól sprzęgle i puszczaniu sprzęgła było ŁUP.Wymieniłem 3 tuleje dyfra i Łupanie zostało.Więc zmieniłem dyfer. Łupnięcie zostało.Podejrzenie padało na półosie.Kupiłem dwie półosie jedna prawa spidana i druga lewa Lobro łącznie 1260zł za dwie.Łupanie zostało.Więc mówie pewnie tuleje wózka,wymienione wszystkie cztery.Łupanie zostało..
Więc wymieniłem tylne amortyzatory na kyb,poduszki amorów łącznie cały komplet.Łupanie dalej.Wymieniłem tuleje wahaczy tylnych+ zwrotnicy dwie jedna górna druga dolna + łączniki stabilizatora tył i gumy stabilizatora tył.Łupanie zostało.Wymienione też nowe tarcze,klocki,osłony,szczeki,linki ,rozpieraki,regulatory.

Łupanie zostalo...

Jak wbijam 1 cisza jak wbijam wsteczny gdy auto jest zgaszone cisza.Odpalam auto wbijam 1 cisza wbijam wsteczny coś łupnie i teraz cofając na pól sprzęgle gdy puści się sprzęgło jest UDERZENIE Z TYŁU.Wydech sprawdzony nigdzie nie wadzi nie uderza.To łupanie co tak wali słychać jak podniesie się tył auta i ruszała kołami do przodu i do tyłu to słychać łupanie na odcinku krzyżak przy dyfrze <-> do skrzyni biegów
I czuć przy ruszaniu kołami szybkie ruchy do przodu i do tyłu tak jakby coś z ''opóźnieniem'' działało bo tak jakby odbija na kole.Dodam łożyska z tyłu również nowe fag włożone.

To jest ten dzwięk gdy łapie się ręką za wał i ruszam prawo lewo na włączonym biegu (auto zgaszone) lub auto na luzie to słychać jak wał uderza..ale jest sztywny nie ma tak,żeby latał góra dół ale ruszjąc słychać stukanie które ciezko zlokalizować bo się niesie.Gdy ruszam przy dyfrze słychać jakby z okolic krzyżaka ale jak odejdę w strone środka auta to słychać tam jakby z okolic skrzyni biegów.

Tutaj już muszę auto dać dać do mechanika bo nie dysponuje kanałem i dalszą wiedzą co to moze być ale piszę tutaj bo moze ktoś naprowadzi co to może być.Jak się puści sprzęgło to łupnie z tyłu jak by ktoś młotkiem przyje w tym czasie...
DwaLitryPL

#95

Post autor: DwaLitryPL »

byłem dziś na SKP ustawić światła :roll: i powiedziałem diagnoście,że wymieniłem wszystko z tyłu i stuk jest dalej pierw nic nie słyszał,ale wsiadł do auta otwarłem tylną kanapę zaciągnąłem ręczny i ruszałem do przodu i do tyłu i było ŁUP mówi faktycznie jest coś poszedł tam i kazał ruszać tak przód tył i powiedział,że na 100% jest luz krzyżaka wału przy dyfrze drugiego nie sprawdził bo osłony były zabudowane mówi,że to on będzie tak stukał bo jak dotknął go to czuł

czy teraz,żeby wymienić taki krzyżak wału to nie wiem wał oddaje się do zakładu co zajmują się walami i oni swój krzyżak zarobią? bo używkę wał szukać to nie wiadomo w jakim stanie będzie.Wie ktoś może czy drugi krzyżak ten pod zabudowanymi osłonami też jest wymienny w warsztacie tym sie zajmującym?

zna ktoś Warsztata dobry co zrobi i wyważy wał Kraków/Kielce/Tarnów ?
DwaLitryPL

#96

Post autor: DwaLitryPL »

@Up Panowie wie ktoś może?
DwaLitryPL

#97

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie czy odpowie ktoś? czy demontując wał napędy 2.0 m47n trzeba odkręcać tłumik od strony katalizatora? tzn łącznie z katem? da radę to wyjąć bez ruszania tamtej części? bo wiem,że przy łączniku elastycznym jest kilka śrub i żeby odkręcić trzeba z drugiej strony kluczem też chwycić i tak w lato jak patrzyłem to chyba mało miejsca było już nie pamiętam dlatego łatwiej odkręcić z łącznikiem elastycznym czy łącznik na skrzyni zostawić?

i drugie pytanie czy demontując wał(tam jak dyfer/wozek) jest taka łapa przykręcana do sanek ,zeby ją zdjąć trzeba odkręcić śruby przez co chyba sanki ciut w dół opadną czy to zmieni geometrię? proszę o odpowiedz
DwaLitryPL

#98

Post autor: DwaLitryPL »

Witam muszę wyważyć wał napędowy + wymienić dwa krzyżaki.Wybrałem 3 firmy

http://welte.pl Mysłowice

https://waly-krawczyk.pl Koło Krakowa

https://autocardan.pl Ożarów

Miał ktoś do czynienia z którąś z tych firm?

Wały-Krawczyk wychodzi najdrożej.Z tego co się orientowałem to +- 270zł netto kosztuje wymiana zagniecenie krzyżaka jednego+ chyba 200zł wyważenie

Zaś autocardan 350zł brutto wymiana jednego krzyżaka z wyważeniem

Opinie w sumie trzy firmy mają dobre i nie ma się do czego przyczepić
DwaLitryPL

#99

Post autor: DwaLitryPL »

Witam Panowie kurde temat wycia nadal pozostaje i stuknięcia przy cofaniu na pól sprzęgle jak i ruszeniu do przodu :roll:

Zacznę od tego przed wymianą czegokolwiek z tyłu auta miałem lekkie wycie po puszczeniu gazu.Zmieniłem olej w dyfrze 2x i zrobiłem sporo km potem samo ucichło.Ale był stuk przy cofaniu do tyłu i do przodu więc zabrałem się za wymianę 3 tulei dyfra na meyle HD.Po montażu tulei stuk pozostał ale powróciło wycie na moim dyfrze tym co przed demontażem samo ucichło.Myślę dyfer pewnie jakoś zaczął od nowa.Więc zamówiłem drugi dyfer z nadzieją,że ustąpi wycie i stukanie.Po montażu to samo wycie przy 80-100km/h i stukniecie przy cofaniu i ruszeniu do przodu.Mówię tuleje pewnie wózka.Wymieniłem 4 tuleje wózka na meyle hd plus od razu poleciały łączniki stabilizatora tył Lem,gumy stabilizatora meyle bodajże ,tuleje wahliwe meyle hd(górne jak tarcza kotwiczna) + dolne tuleje gdzie wchodzi śruba mimośrodkowa od regulacji zbieżnośći tutaj tuleje LEM + nowe śruby.
Wleciały też dwie nowe tuleje progowe LEMA.Po tym wszystkim trasa i efekt ten sam wycie i stuknięcie.Podejrzenie padło na półosie,że pewnie one klikają.Zrobiłem swoje stare rozbierając je,efekt ten sam.Więc kupiłem dwie nowe/regenerowane przez producenta jedna spidan druga lobro.Efekt ten sam nic się nie zmieniło.Wymieniłem też z tyłu dwa amortyzatory na kyb,poduszki amorów na meyle hd,śrubki itp.Efekt ten sam.
Zmieniłem również z tyłu nowe tarcze hamulcowe,tarcze kotwiczne,linki hamulcowe,rozpieraki,szczęki,spręzynki =efekt ten sam
Kolejno poszedł wał napędowy do regeneracji.Wymieniony jeden krzyżak ten przy dyfrze,zmieniona podpora wału na FEBI (ALE ŁOŻYSKO WPRASOWANE DO NIEJ KOYO CZYLI TAKIE JAK W ORI PODPORZE BYŁO BO FEBI WYJE) od razu zmieniłem łącznik elastyczny wału febi+ nowe śruby+ dwie poduszki skrzyni biegów lem.Aha zapomniałbym zmienione również z tyłu dwa łożyska kół na FAG.Na oponach letnich i zimowych to samo czyli wycie a stukanie standardowo.

Więc znów wkur.. zakupiłem trzeci dyfer już zmieniłem w nim olej pojechałem w trasę i to samo wycie głośne dobiegające jakby z tylnej prawej strony samochodu.Słyszalne od 70 do tak 110km/h na luzie jak i na biegu.Jadąc do 60km/h na trzecim biegu tego nie słychać.

Nie wiem co to już może być.Wydech sprawdziłem ustawiłem tak by nigdzie nie uderzał itp.Gumy wydechu kupowane z 3 lata temu nowe oe bmw.

Nie wiem co to kurde może być.Jeszcze to stukanie mógłbym przeboleć już ale wycie wkur.. bo przy 80km/h słyszalne jest nawet jak radio gra.Jadąc jako kierowca słyszę że to z tylnej prawej strony dochodzi taki efekt jest.

Nie mam pojęcia.Czy by skrzynia wyła? oleju mi trochę uciekało przez wybierak skrzyni biegów ale nie tyle by lało się tylko po kropli wiec olej w skrzyni na bank jest.Wybierak wymieniłem tzn uszczelniacz + cały komplet lewarka tulei itp.Wszystko ogólnie w zawieszeniu dokręcane dynamometrem.
Aha i jeszcze wymienione zostały tulejki na tylnych wahaczach tak zwane cukierki po dwa na stronę.


Myślałem,ze podpora mi wyje.. zmeniłem z oe bmw starej na nową febi i łożysko koyo made in Japan po montażu to samo.
Mówię dyfer.. 3x kupiony 3x olej fuchs zalewany i na każdym to samo (teraz jakby nawet głośniej na tym ostatnim)
Geometria również była ustawiana całego samochodu po wszystkich wymianach.

Nie mam już pomysłu co to.Co tak wyje w dodatku na biegu jest głośniej a po wrzuceniu na luz ciut ciszej.
Nic mi nie wibruje itp ma ktoś jakiś pomysł? skrzynia wyła by gdyby była mniejsza ilosć oleju? np do skrzyni wchodzi 1.5l a miałbym w skrzyni 1.3l to co niby by wyła.. juz?
DwaLitryPL

#100

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie nagrałem filmik jak jadę z rozłożonymi siedzeniami i jest to stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu.Jadę na pierwszym i drugim biegu słychać wyraźnie to jest to stukanie z którym walczę dajcie głośniej i będzie słychać to wyraźnie

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”