[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
pchelka
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 14, 16:42
BMW: E46 320D M47 136ps Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#1

Post autor: pchelka »

[320D - M47] Zmiana turbo *przed* chipem - tylko na jaką ?

Witam forumowiczów

Panowie jako iż sam jestem jeszcze na etapie zbierania wiedzy, mam takie pytanie do bardziej obeznanych.

Posiadam E46 320D Tour z silnikiem M47 (136km) na Vp44.
W aucie zostało zmienione sprzęgło oraz 2-mas na Sachesa jakieś 3k-km temu.

Aktualnie zbiera się na wymianę turbiny, raz iż jest już zaolejona, dwa - zaczynają się pojawiać dziwne wycie. Przyznaje podziewałem się niedługiego zjazdu turbiny i moje przewidywania się potwierdzają.

Jako iż Sprzęgło / Dwumas są wymienione a turbina i tak jest do roboty to czemu by nie pomodzić staruszki ?

Wg. hamowni serie trzyma ale na trasie brakuje mi momentu / mocy - nie da się ukryć oryginalne 136km/ 280nm jednak trochę mało do tej budy.

Powiedzmy iż celujemy w 340~350 Nm / 160~170 km
Czy mając taki cel

1) Regenerować ori. turbinę czy szukać innej?
Zaznaczę iż zależy mi na w miarę szybkim wstawaniu turbawki

2) Jeżeli innej to jakiej ?
Czy przy zmianie całego turbo powinienem szukać ‘jakiś’ innych czujników ?
Jeżeli tak co będzie potrzebne ?

3) FMIC - Zostawić ori czy coś innego ?
Czy z M47N wejdzie plug & pluj ? jest wogólę sens zmieniać mierząc w 160~170 km ?

4) Końcówki wtrysków czy szukać Firada czy odpuścić - OEM da radę?
Inna sprawa czy będą potrzebne


Z autem jestem ożeniony na 3~4 latka także niestety kupno 330d narazie nie wchodzi w grę - aczkolwiek co wieczór odmawiam mantrę 'trza było brać 3 litra... : trza było brać 3 litra... :mad2: trza było brać 3 litra... :mad2: '

Z góry dziękuje za informacje
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

to ja szybkie pytanko przy okazji: czy do 318d można bezproblemowo przeszczepić turbo z 320? słyszałem o takich operacjach ale nigdy zadnych konkretów
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
ligierator
Posty: 4
Rejestracja: 1 gru 14, 10:04
BMW: 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Irlandia
Województwo: ---
Miasto: bandon

#3

Post autor: ligierator »

Witam.

Ja osobiscie wsadzilem turbawke od m57 garret 2256v
Trzeba troche pokombinowac
Lape silnika przerobic rozwiercic kolektor wydechowy... Dluga historia jesli ktos jest zainteresowany chetnie pomoge udziele wskazowek zmienilem tez intercooler weze siliconowe mapa, wtryski zostaly ori
Po chamowaniu bylo 201km 410nm z silnika m47

Turbina z silnika m47n bedzie pasowala plug and play ale potrzebna bedzie mapa rura do intercoolera.

Pozdrawiam DemoN
pchelka
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 14, 16:42
BMW: E46 320D M47 136ps Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#4

Post autor: pchelka »

ligierator pisze:Witam.

Ja osobiscie wsadzilem turbawke od m57 garret 2256v
..........
Turbina z silnika m47n bedzie pasowala plug and play ale potrzebna bedzie mapa rura do intercoolera.

Pozdrawiam DemoN

DemoN - jeśli można zapytać
- Kiedy wstaje to 2256v jak wygląda przesunięcie się momentu ?
- Może masz wykres ?
- Jakim cudem vp44 dała radę na ori wtryskach ? nie było z paliwem problemów?
- Czy sprawdzałeś ciśnienie paliwa przed vp44 - tzn po stronie niskiego ciśnienia?
Ponoć te pompy lubią mieć cały czas nie mniej niż 10psi
- Pisząc " potrzebna będzie mapa rura do intercoolera. " masz na myśli pełne strojenie oraz rurę turbo > IC z m47n ?


W moim przypadku niestety same przeróbki mechaniczne są dosyć mocno ograniczone, w miejscu gdzie mieszkam nie mam warsztatu.
Także zapewne skończy się na regeneracji ori turbiny + chip LUB na przekładkę GT1749v z m47n + mapa. Jeszcze nie zdecydowałem - przed świętami zdejmę IC bo przeglądnięcia, ocenie wydech i będę decydował.

W styczniu gdzieś wyjmę pewnie turbo.
pchelka
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 14, 16:42
BMW: E46 320D M47 136ps Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#5

Post autor: pchelka »

sirek pisze:Pchelka szczerze , to dałbym sobie spokój z inwestowaniem w moc w tym aucie. Zbyt stara konstrukcja a przyrost rzędu nawet 40Km szybko Ci się znudzi jak go osiągniesz .
Krótko -- ' skóra nie warta wyprawki' . Zbyt dużo kasy , czasu i gdybania przy małych możliwościach jak piszesz podłubania samemu. 8)
Sirek - zgadza się "gdybym" tej turbiny i tak nie musiał wyjmować.
Wtedy najprawdopodobniej albo olał bym sprawę albo zrobił samego chipa - i tematu by nie było.

Jako że i tak czeka mię robota / zabawa z turbiną pomyślałem iż warto poszukać informacji o ewentualnych zmianach które wcale nie musiałby wyjść wiele drożej niż zrobienie aktualnego turbo.

W chwili obecnej widzę iż najpewniej skończy się na regeneracji + chipie w vtecu / krk - najłatwiej i najtaniej, aczkolwiek panowie dzięki za informacje. Raz że powiększamy wiedzę 2 komuś wątek z takimi informacjami się może przydać.

DemoN - opisz plz tą twoją modyfikacje co i jak było robione albo daj linka do tematu
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#6

Post autor: rafał18 »

wsadz serie GTB, trzeba ja troche przerobic ale wchodzi i dziala. ostatnio ogladalem pare wykresow i pluja po 165KM przy zmianie tylko turbiny.

a co proponuje V-tec, jaka jest granica w m47?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”