[320d m47] Uderzenie podczas zmany biegu....

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#11

Post autor: MARC »

Skąd wiesz że na 100% to ta tuleja? Sprawdzałeś w kanale ? Czy na "czuja" ?? :D
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#12

Post autor: Maniek »

Powiem tak, tą tuleje łatwo sprawdzić.

Zaprzeć się brechą o stabilizator i wsunąć pod dyferencjał i próbować podnosić. A wtedy wszystko wyjdzie na tulei, u mnie była pęknięta na całym obwodzie.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

Też mam problem z uderzaniem przy zmianie biegów. Jakiś czas temu został wymieniona tuleja dyfra, Była konkretnie zużyta. Tuleja ok 60-70zł. Wymiana 300zł. Po wymianie ucichło ale nie do końca, lekko było słychać. I ostatnio nasiliło się. Zajrzałem pod spód a tam takie cos ...
Wyrwane mocowanie sanek, z lewej strony. Prawa ok.
Wiem, ze trzeba wspawać, wzmocnić... ale żeby to zrobić to trzeba wszystko demontować ? Tak jak pisał wcześniej Maniek "Dwie osoby i ok. 3 godziny roboty - tyle z tym walczyłem. Trzeba zdemontować tłumik końcowy, osłony wału, wypiąć wał, półosie, stabilizator i łączniki zdemontować, wyciągnąć dyferencjał."


Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#14

Post autor: MARC »

Wygląda kiepsko... Ogólnie to ruda Ci nieźle atakuje auto... Warto zrobić konserwację podwozia...
Tak, Maniek dobrze napisał, ani nie wyolbrzymił sprawy ani jej nie zbagatelizował.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

Czuje ze to nietania impreza będzie. Pewnie demontaż więcej będzie kosztował niż samo spawanie..
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#16

Post autor: Maniek »

Jak już to zdemontujesz to polecam Ci całe sanki wyczyścić z rdzy i na nowo polakierować. Jeżeli chcesz profesjonalnie to połóż porządny podkład i oddaj do lakierowania proszkowego. Warto to zrobić a cenowo wychodzi tanio. O zaletach lakierowania proszkowego nie muszę pisać, jest pełno informacji na necie.
Owszem można i domowymi sposobami, szczotka druciana, podkład, emaila w sprayu czarna do tego chwila oklejania i zabawa. Jednak to już nie będzie tak odporna powierzchnia jak w przypadku lakierów proszkowych. Jak robić to robić profesjonalnie. :beer:

No a co do demontażu to raczej nie zapomniałem czegoś wyszczególnić. A nawet jak to wyjdzie 'w praniu' . Największym czaso-pochłaniaczem było rozpięcie wału od dyfra oraz półosi. Kilkanaście śrub (łącznie), ograniczony dostęp.
Aha, w sumie też śruby trzymające dyferencjał (mówię o tych które są bliżej przodu auta, są one dwie, ułożone wzdłużnie względem auta)
tam jest kiepskawy dostęp, trzeba kluczem płaskim to odkręcać a co jakiś czas druga osoba musi delikatnie wysuwać dyferencjał ku tyłowi auta by było miejsce na wykręcaną śrubę bo jest go mało.
Choć jest na to sposób. Można odkręcić osłonę krzyżaka ja z tego zrezygnowałem, po części by nie narobić sobie problemów pod tytułem ukręcona śruba. Swoje lata to ma, do tego sól, błoto, śnieg, woda zrobiła przez lata swoje... Wolałem nie ryzykować. Jeżeli już będziesz miał odkręcone śruby podtrzymujące dyferencjał to uważajcie bo dyfer waży sporo i jeżeli nie będziesz ostrożny to można i sobie i dyferencjałowi krzywdę zrobić.
To chyba na tyle jeżeli chodzi o wskazówki.
Z dobrym nastawieniem, osobą do pomocy, kilkoma browarkami dla rozładowania i podstawowymi narzędziami dasz radę. :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Ja niestety nie mam możliwości, zęby to samemu zdemontować. Będę musiał ja oddać do warsztatu, w następnym tyg mam podjechać do zaprzyjaźnionego warsztatu to zerknie na to i powie ile będzie kosztowało.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#18

Post autor: mariryb »

Wyspawane, wymalowane. Bunia dziś odebrana z warsztatu. Jest cicho. Ale dopiero przejechałem 4 km, więc za bardzo nie przetestowałem Coś jeszcze słychać. Przy jeździe nie słyszę. Ale jak stoję i lekko ruszam to lekkie tyknięcie słychać. Tuleje dyra już wcześniej wymieniłem. Mechanik powiedział ze w zawieszeniu luzów nie wykrył. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Wał?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#19

Post autor: MARC »

Wał, a dokładniej tłumik drgań, ew. krzyże a raczej luzy na nich i półosiach.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#20

Post autor: Maniek »

Mógłbyś wrzucić fotki jak wygląda to po robocie ? Bardzo jestem ciekaw.
Mechanik tylko od spodu działał, czy od wnętrza bagażnika pruł podłogę też ?
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”