[320d m47] Turbina,ogłuszajacy świst.

deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#1

Post autor: deniuu »

Witam,
dzisiaj podczas ruszania ze swiateł,temp 90',auto przygasło,przestało reagować na pedal gazu,chwile pozniej sie obudziło a turbina zaczela wydawać masakryczny swist,spadła moc silnika,znacznie gorzej przyspieszał.
przy 4 tyś jest ogłuszający,z wydechu zadnej chmurki dymu,tylko jakby smród palącego sie oleju,auto stoi w garażu,co robić? :o
Dodam jeszcze,ze podczas gaszenia auta silnikiem mocno trzesie i slyszalne sa stuki,takie jakby cykanie/ogłos obracajacego sie jakiegos kola czy cos...
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#2

Post autor: y0shi »

turbo dead
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Komputer i diagnostyka.
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#4

Post autor: deniuu »

Generalnie zauwazylem,ze raz przyspiesza a raz nie,jak mocno przydepne to nie, jak z wyczuciem to idzie normalnie,wydaje mi sie,ze moze to byc jakis z przeowdów doprowadzajacych powietrze,czy cos oprócz tej rury co idzie z intercoolera do turbo,moze powodować taki świst/gwizd?
Żadnego dymu z wydechu nie ma,a to typowy objaw padnietego turbo przeciez...
Jezeli sie okaze,ze turbo odpadło,to wchodzi w gre jakas regeneracja?
Ze względu na to,ze sytuacja nie pozwala mi ładowac sie w koszty,mozliwy jest jakis miesiąc jezdzenia na padnietym turbo?beda tego jakies skutki?czy tylko bedzie strasznie zamulony?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

deniuu pisze:Generalnie zauwazylem,ze raz przyspiesza a raz nie,jak mocno przydepne to nie, jak z wyczuciem to idzie normalnie,wydaje mi sie,ze moze to byc jakis z przeowdów doprowadzajacych powietrze,czy cos oprócz tej rury co idzie z intercoolera do turbo,moze powodować taki świst/gwizd?
Żadnego dymu z wydechu nie ma,a to typowy objaw padnietego turbo przeciez...
Jezeli sie okaze,ze turbo odpadło,to wchodzi w gre jakas regeneracja?
Ze względu na to,ze sytuacja nie pozwala mi ładowac sie w koszty,mozliwy jest jakis miesiąc jezdzenia na padnietym turbo?beda tego jakies skutki?czy tylko bedzie strasznie zamulony?
Sprawdź przewód dolotowy od turbiny może spadł oraz cały dolot na szczelność.Lepiej turbinę kupić nową na ale i można regenerować.Z padnięta turbiną się nie jeździ,konsekwencje mogą być zabójcze dla silnika (mam na myśli puszczanie oleju na kolektor ssący).Objaw stukania podczas gaszenia to koło pasowe a co gorsza dwumas.
Zapodaj filmik z tego telepania.

Popraw tytuł wątku!
Romanikxxl
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#6

Post autor: deniuu »

Dostałem sie do turbiny zdjąłem jeden z przewodow,ten z góry,zszedł jak rękawiczka z palca(żadnej opaski tam nie było),włozyłem palec do środka i wyjęłem jakieś opiłki metalu w oleju.
Jak go przegazuje to spod maski idzie dym i smród palonego oleju a jak sie nim kawałeczek przejechałem to z wydechu juz kopci,moc raz jest raz jej nie ma,silnik chodzi w inny sposób niż wczesniej,poziom oleju cały czas trzyma ten sam(według miarki i czujnika oleju,ktory mi sie nie swieci na desce)wstawiony do garażu i stoi za jakis czas bede holował do mechanika...
Pytanie ile orientacyjnie wyjdzie wymiana turbiny z płukaniem silnika i filtrami?
lukassonek
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 22 mar 12, 21:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: zabrze

#7

Post autor: lukassonek »

wszystko zalezy jaka turbine kupisz i jakie filtry :)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

deniuu pisze:Dostałem sie do turbiny zdjąłem jeden z przewodow,ten z góry,zszedł jak rękawiczka z palca(żadnej opaski tam nie było),włozyłem palec do środka i wyjęłem jakieś opiłki metalu w oleju.
Jak go przegazuje to spod maski idzie dym i smród palonego oleju a jak sie nim kawałeczek przejechałem to z wydechu juz kopci,moc raz jest raz jej nie ma,silnik chodzi w inny sposób niż wczesniej,poziom oleju cały czas trzyma ten sam(według miarki i czujnika oleju,ktory mi sie nie swieci na desce)wstawiony do garażu i stoi za jakis czas bede holował do mechanika...
Pytanie ile orientacyjnie wyjdzie wymiana turbiny z płukaniem silnika i filtrami?
Niestety turbo jest u schyłku swojego żywota :(
Regeneracja 900-1200+stara turbina na wymianę.
Mechanik-nie więcej jak 300zł
Olej,filtr,płukanka jakieś max 300zł :D
Romanikxxl
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#9

Post autor: y0shi »

nowka za 2700 mozna dostac ;p
marcusbmw
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
BMW: e 36 316 & 320 dA 03
Rok produkcji: 95
Państwo: D
Województwo: ---
Miasto: TV

#10

Post autor: marcusbmw »

y0shi pisze:nowka za 2700 mozna dostac ;p
Daj namiar gdzie ?
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”