320d m47. Spadki mocy oraz biały/niebieski dym z wydechu

Eleir
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 17, 2:20
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: Eleir »

Witam, ostatnio autko stało na zewnątrz i musiałem odpalić je przy temp. -29 stopni. Odpaliło od kopa jak zawsze, na początku trochę przez parę sekund nierówno pracował ale przy takiej temp chyba normalne (jak ogladałem zimne starty to było o wiele gorzej). Ale pojawił się problem, że jak jadę na równych obrotach (gaz na tym samym poziomie) to auto jakby przymula i w tym samym czasie pojawia się dym z tłumika, jakby biały ew. niebieski, ciężko dostrzec na mrozie. Dodam gazu i przechodzi ale czuć np. na 4 biegu od 1600 obr auto jest słabsze. Powyżej 2.2 tys obr problem nie występuję. Jak mam gaz w podłodze też nie ma problemu. Odma raczej nie bo by chyba nie powodowała spadków mocy. Ekonomizer w tym czasie nie zmienia się a nawet rośnie spalanie mimo że auto nie jedzie. Przymarznięty filtr paliwa? Woda w baku? Ma to w ogóle jakiś związek z mrozami? Sam nie wiem i nie wiem czy mogę tak autem jeździć obecnie.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Eleir pisze:Witam, ostatnio autko stało na zewnątrz i musiałem odpalić je przy temp. -29 stopni. Odpaliło od kopa jak zawsze, na początku trochę przez parę sekund nierówno pracował ale przy takiej temp chyba normalne (jak ogladałem zimne starty to było o wiele gorzej). Ale pojawił się problem, że jak jadę na równych obrotach (gaz na tym samym poziomie) to auto jakby przymula i w tym samym czasie pojawia się dym z tłumika, jakby biały ew. niebieski, ciężko dostrzec na mrozie. Dodam gazu i przechodzi ale czuć np. na 4 biegu od 1600 obr auto jest słabsze. Powyżej 2.2 tys obr problem nie występuję. Jak mam gaz w podłodze też nie ma problemu. Odma raczej nie bo by chyba nie powodowała spadków mocy. Ekonomizer w tym czasie nie zmienia się a nawet rośnie spalanie mimo że auto nie jedzie. Przymarznięty filtr paliwa? Woda w baku? Ma to w ogóle jakiś związek z mrozami? Sam nie wiem i nie wiem czy mogę tak autem jeździć obecnie.
Dymienie pojawia się na rozgrzanym silniku również? Czy tylko w czasie rozgrzewania? Oliwy nie ubywa?
Świece do sprawdzenia i filtr paliwa bym wymienił. Do baku zakup Archoila AR6350 i ze strzykawki wpuść do baku 1ml/litr paliwa. Potem przepal auto na jakimś odcinku.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Eleir
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 17, 2:20
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: Eleir »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Okej to są moje błędy z inpy.
-Ten z coolant heater to na 99% podgrzewacz wody, od 2 tygodni obroty co jakiś czas zmieniają się z 800 na 950 i tak w kółko także jeden z głowy bo sprawna używka już w drodze. (swoją drogą jest jakiś problem przy wymianie czy na szybkozłączkach jest przewód od płynu?)
Boost pressure sensor. Tu pojawia się problem bo nie wiem co to może być. Coś nie tak z turbiną i ma to związek z moim objawem? Czy to ten przy kolektorze dolotowym bo czyściłem kolektor latem cały i razem z czjunikiem leżał całą noc w rozpuszczalniku i z tego powodu wymieniłem na nowy firmy Febi. Dodam, że wymieniłem też elektrozaworki turbiny i egr na pierburga z allegro za ok. 140 zł za szutkę (cholera wie czy ori za taką kasę + wszystkie węże podcisnienia. Egr czysty.
- Glow device - czyli coś ze świeczkami, auto pali od kopa zawsze. Nawet wtedy przy -29 stopniach po jednorazowym grzaniu świec odpalił od razu. Ale tak czy siak raczej któraś padła tak?
Tilt alarm sensor - nie mam pojęcia
Battery voltage - open circuit ??? wymieniałem z miesiąc temu akumulator, ładowanie ok. 14.1V. Aku to Bosh Silver 78ah780a. Ale dalej mam problem taki, że czasami po nocce przy odpalaniu towarzyszą kontrolki trakcji i abs jakby był słaby, coś prąd kradnie na postoju?


liniki:
https://zapodaj.net/95c125d764bb3.jpg.html
https://zapodaj.net/1486e31227534.jpg.html
https://zapodaj.net/2a3a94e002733.jpg.html
https://zapodaj.net/17c1477378d8f.jpg.html
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Map sensor zamontowany z tyłu kolektora przy podszybiu. Choć ostatnio jak pokazywało ten błąd to okazało się że winne jest złe ustawienie turbiny i skończyło się na regeneracji. Możesz go podmienić i sprawdzisz czy jest poprawa, turbo Ci nie przeładowuje? Dwa to sprawdź czy klemy dobrze siedzą i masę bo to może być powodem błędu. Tilt alarm sensor to (jeśli się nie mylę) czujnik uderzeniowy przy centralce alarmu. Możliwe że był spadek napięcia i dlatego wyskoczył błąd.

P.S. fotki nie działają.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: N___________ »

Witam, podłączę się do tematu.

Motor M47 136 km, dziś jak do pracy jechałem zauważyłem że auto nie jedzie tak jak powinno wogóle się nie zbierało. Pomyślałem że to może przepływomierz który dziurawiłem 2 miesiące temu wyzionoł ducha. Problem w tym że auto też nie równo pracuje czyli jak jechałem stałą prędkościa 80 km/h to delikatnie szarpało, do tego przy odejmowaniu gazu dymiło na niebiesko. Tak samo na biegu jałowym pracuje niby normalnie ale jak dodam gazu i odpuszczę wylatuje niebieski kopeć. Przeglądałem forum i był wątek że to może pompa vp44 ale błędów takich nie ma.

RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
114 CAN-Bus
Error frequency : 34
Motordrehzahl 0.00 [1/min]
Batteriespannung 9.29 [V]
Betriebstundenzaehler 6531.80 h
Motordrehzahl 6531.80 [1/min]
Batteriespannung 6531.80 [V]
Betriebstundenzaehler 6531.80 h
Empfangsfehler Antriebsschlupfregelung (ASR)
Empfangsfehler Motorschleppmomentregelung (MSR)
Timeout Botschaft Antriebsschlupfregelung (ASR)
Fehler momentan nicht vorhanden
Errorcode: 72 16 22 00 5D 10 ED 00 00 00 00
-------------------------------------------------------------
54 Ladedruckfuehler
Error frequency : 52
Motordrehzahl 2702.50 [1/min]
Einspritzmenge 50.20 [mg/Hub]
Betriebstundenzaehler 6531.40 h
Motordrehzahl 6531.40 [1/min]
Einspritzmenge 49.81 [mg/Hub]
Betriebstundenzaehler 0.00 h
Signal Kurzschluss nach B+
Plausibilitaet mit Atmosphaerendruckfuehler bei Leerlauf
Fehler momentan vorhanden
Fehler sporadisch
Errorcode: 36 CC 34 73 80 10 F1 00 7F 10 13
-------------------------------------------------------------
8 Gluehanlage
Error frequency : 59
Motordrehzahl 916.50 [1/min]
Kuehlmitteltemperatur 22.00 [Grad C]
Betriebstundenzaehler 228.00 h
Motordrehzahl 1057.50 [1/min]
Kuehlmitteltemperatur -2.00 [Grad C]
Betriebstundenzaehler 0.30 h
Gluehkerzen bzw. Gluehrelais defekt
Fehler momentan nicht vorhanden
Errorcode: 08 08 3B 27 3E 07 2B 2D 26 10 10
=============================================================
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

1. Coś z ASR , chyba czujnik.
2. Czujnik ciśnienia doładowania.
3. Przekaźnik świec żarowych.
Z błędu nr.3 pewnie świece Ci nie grzeją prawidłowo i stąd dym niedopalonej mieszanki.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Eleir
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 17, 2:20
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: Eleir »

Jest trop skoro masz te same objawy i ten sam błąd a mianowicie czujnik ciśnienia doładowania. Jutro podmienie na swój stary oryginalny czujnik i zobaczymy. Oleju nie ubyło nic. Ale czuję jakby turbo nie pracowało jak powinno, u mnie zawsze delikatnie gwizdało z powodu braku katalizatora i zamiast teraz jak obroty spadają to ona też było słychać że zwalnia albo świst jest inny a teraz jakby sobie dmucha równo (świst taki sam). Pompa wtryskowa raczej nie jest temu winna bo zero błędów jak i niedawno ustawiałem kat wtrysku i było wszystko ok. W 2013 przeszła pełną regeneracje ze sterownikiem za 2.5 klocka przez poprzedniego własciciela. W sumie może się sypać turbo bo auto ma 273 tys przebiegu i dalej ori turbo. Podmienię i zobaczę. Jak nie to jadę najpierw do znajomego znachora a później do serwisu gdzie regenerują turbo i będę ich pytał co jest.

Bo coś takiego jak częściowo zamarznięty filtr paliwa mogę wykluczyć chyba nie? Albo by palił albo nie prawda?

Nie wiem czemu fotki nie działają ale na dole dałem linki w razie czego.

Może chłodniczka egr przepuszcza płyn? Albo coś ogólnie egr? Bo zauwazyłem ubytek 300-400 ml płynu.


Mechanik stwierdził, że problem załatwi wstawienie samochodu do ciepłego garażu na parę godzin. Wymiana filtra paliwa nie pomogła.
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: N___________ »

Po pracy wjechałem autem na warsztat, dokrecilem przewód przy intercollerze ten od EGR, sprawdziłem odme wszystko z odmą ok i dołem boryga. Potem wymieniłem piaste i inne pierdoły porobiłem. Wszystko zajęło z 3h, auto w tym czasie było w cieple. Po wyjechaniu z hali wszystko wróciło do normy, pełna moc zero dymu. Oprócz wentylatora który pracuje na pełnych obrotach pewnie jakąś wtyczką ruszyłem. Suma wszystkiego wychodzi na to że to przez mróz na dworze, zobaczymy co będzie dalej.
Pozdrawiam Was :-)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Eleir
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 17, 2:20
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: Eleir »

U mnie autko stoi u kuzyna na dzisiejszą noc w ocieplonym garażu także spodziewam się takich samych rezultatów jak u Ciebie kolego ! ;)
GraKo
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 9 sty 16, 21:16
BMW: e46 330d+
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#10

Post autor: GraKo »

Eleir pisze:Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Okej to są moje błędy z inpy.
-Ten z coolant heater to na 99% podgrzewacz wody, od 2 tygodni obroty co jakiś czas zmieniają się z 800 na 950 i tak w kółko także jeden z głowy bo sprawna używka już w drodze. (swoją drogą jest jakiś problem przy wymianie czy na szybkozłączkach jest przewód od płynu?)
Boost pressure sensor. Tu pojawia się problem bo nie wiem co to może być. Coś nie tak z turbiną i ma to związek z moim objawem? Czy to ten przy kolektorze dolotowym bo czyściłem kolektor latem cały i razem z czjunikiem leżał całą noc w rozpuszczalniku i z tego powodu wymieniłem na nowy firmy Febi. Dodam, że wymieniłem też elektrozaworki turbiny i egr na pierburga z allegro za ok. 140 zł za szutkę (cholera wie czy ori za taką kasę + wszystkie węże podcisnienia. Egr czysty.l
jeżeli masz inpe na laptopie to zrób przejazd i zobacz czy Ci turbo ładuje na górnych obrotach. Wątpie, że to czujnik bo jakby padał to w ogóle auto by nie jechało. Myślę , że kierownice turbiny sa przypchane jakims nagaren czy czymś takiem. Ewentualnie sprawdź przewody podciśnieniowe czy nie są w jakimś złym stanie.Przy większym ciśnieniu mogą gdzies puszczać
- moja Honda ma 230 Nm. (accord Type R)
- A to spoko, to nawet mniej niż moje auto "na kupe" ma na jedno koło ! :]

zajrzyj -> https://e46forum.pl/330d-by-grako-18789-40 <-
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”