[320d m47] spadek mocy przy przyśpieszaniu

crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#11

Post autor: crazy9065 »

wyczyściłem kolektor ssący wraz z zaworem EGR czyściłem również te zaworki co piszecie efekt wiesza moc na niższych obrotach ale problem ten sam spadek mocy w pewnym momencie
Ostatnio zmieniony 11 kwie 12, 23:14 przez crazy9065, łącznie zmieniany 2 razy.
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#12

Post autor: crazy9065 »

zastanawia mnie jeszcze jedno mam zaślwepiony EGR ale gdy przywracam stan tak jak powinno być czyli zakładam wezyk na EGR to samochod traci moc wyglada to tak jak bym jezdził bez przepływomierza i do tego lekkie falowanie silnika.
piotr850514
Bywalec forum
Posty: 525
Rejestracja: 30 lis 11, 22:56
BMW: Leon
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Holywood

#13

Post autor: piotr850514 »

jacek76 pisze:Przeczyszczenie elektrozaworków turbiny raczej nic nie da i niema co si e czarować.
Sam je robiłem i nic to nie dało,wcale nie ma trudnego dostępu do niego da się go wykrecić i wymienić na inny dla zbadania sprawy.
Ostatnio zdecydowałem się na softa w mojej Bawarce miałem takie same objawy jak opisujesz czyli wahania na turbinie przy przyśpieszaniu na maxa doładowywała a później zbijała przy nadmiernym doładowaniu efekt był taki przyśpieszenie ,utrata mocy przyśpieszenie auto zachowywało się ja by żabkowało brak elastyczności.
Po zbadaniu elektrozaworków,przypływomierza wyszło rozregulowanie turbiny ,po regulacji mechanicznej turbiny wgraniu nowego programu auto zachowuje się mogę powiedzieć idealnie,nie występują utraty mocy podczas przyśpieszania ekonomizer wygina się pięknie do 20L i czuć moc przy każdym biegu bez spadków,auto zapierda** jak w książce pisze jeszcze nie byłem nigdy tak zadowolony z naprawy i wydanych pieniędzy choć nie powiem kosztowało mnie to jak na nasze czasy nie mało bo 800 zł ale radość i widok wyprzedzanych aut bez cenna. :D.

Witam witam Ja jestem po wymianie elektro zaworków 2 sztuki, przepływka nowa + soft do niej był robiony moim zdaniem to trwało zbyt krótko może i pan nie zrobił to co trzeba nie wiem nie znam się.No ale dalej Wyczyszczony egr nówka przewody itd. Pozostaje mi sprawdzenie gruszki albo to co ty czyli program na turbo. Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy, mam jeszcze odme do wymiany ale ona aż takich problemów by nie robiła ???
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#14

Post autor: crazy9065 »

Zauważyłem że cięgno od turbiny zaczyna iść do góry jak silnik wkracza na około 1,8 - 2,0 tys obr a później się cofa się z powrotem dopiero jak przekroczy 2,5 tys to idzie do góry czym wyższe obroty tym dalej aż do końca i dobrze dmucha, a gdy przycisnę ten wąż od turbiny do intercoolera między 2 - 2,4 tys obr to nie pompuje później jest już wszystko oki wszystko oki

Moje pytanie to czy może to być gdzieś pęknięty wąż od turbiny do intercoolera czy może czujnik ciśnienia zawodzi ?? Wszystkie połączenia od przepływki w porządku, nie widać żeby intercooler był dziurawy

Kiedyś diagnosta powiedział mi że trzeba ustawić turbinę czyli źle jest ustawione cięgno od turbiny ale jak patrzyłem wszystko jest tam gdzie powinno być na tym cięgnie (znaki). Czy możliwe że się coś przestawiło ??
jacek76
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 2 maja 11, 18:04
BMW: E 46 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: KG

#15

Post autor: jacek76 »

piotr850514 pisze:Witam witam Ja jestem po wymianie elektro zaworków 2 sztuki, przepływka nowa + soft do niej był robiony moim zdaniem to trwało zbyt krótko może i pan nie zrobił to co trzeba nie wiem nie znam się.No ale dalej Wyczyszczony egr nówka przewody itd. Pozostaje mi sprawdzenie gruszki albo to co ty czyli program na turbo. Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy, mam jeszcze odme do wymiany ale ona aż takich problemów by nie robiła ???
Zrobiłem wszystko to samo co ty napisałeś elektrozaworków nie wymieniałem bo były sprawne efekt żaden czyli ten sam. %)
Na hamowni okazało się to wszystko na wykresie oraz pan Piotr pokazał mi to na kompie zachowania turbiny jaka powinna być a jaka jest u mnie,nie będę opisywał całego procesu naprawy bo wyszła by z tego niezła litania powiem tak turbina dopiero była regulowana mechanicznie po wyeliminowaniu wszystkich opcji utraty sprawności.
Po któryś razu z rzędu regulacji i hamowaniu pokazał się wykres taki jak powinien być,dodam jeszcze ze po ostatniej regulacji mechanicznej coś jeszcze tam klikał na kompie,nie wiem co nie pytałem.
Czas jak spędziłem tam to 5h15min od przyjazdu do naprawy,i dopiero po naprawie wgrał mi softa nowego,wcześniej mi powiedział że jak nie usunie awarii to niema co marzyc o zwiększeniu mocy bo tuningiem się nie naprawia aut.
W grę jeszcze wchodziło jak mi powiedział czyszczenie turbiny,choć na początku myślał że przepali ją na rolkach i będzie git ale niestety trza było podjąć działania bardziej drastyczne.Tak to wyglądało co zrobisz to będzie zależało od ciebie Powodzenia. :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”