[320d m47] spadek mocy przy przyśpieszaniu

crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#1

Post autor: crazy9065 »

witam wszystkich. Posiadam bmw e46 320D 136km i tak jak w tytule tematu podczas przyspieszania odczuwalny jest w pewnym momencie spadek mocy. Przykładowo jadąc na 4 biegu wciskam pedał gazu do spodu i ładnie się zbiera ekonomizer pokazuje spalanie w granicach 18litrach obroty dochodzą do około 2300 i czuć brak mocy auto nie ciągnie a wskazówka ekonomizera wówczas spada na 12-14litry. Gdy obroty dojdą do ok. 3000 to znowu lepiej ciągnie a ekonomizer znowu leci pod 18 litr. Co może być tego przyczyną?? może być to wina przepływomierza powietrza?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Warto byłoby podpiąć pod komputer.
Proponuję odpiąć przepływomierz i wtedy sprawdzić co się zmieniło.
Jeżeli silnik będzie lepiej pracować to masz odp.
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#3

Post autor: crazy9065 »

odpinałem przepływomierz i wówczas jest ewidentny spadek mocy ale to normalne przy odpiętej przepływce.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

crazy9065 pisze:odpinałem przepływomierz i wówczas jest ewidentny spadek mocy ale to normalne przy odpiętej przepływce.
Tylko w przypadku sprawnego przepływomierza!
Co zrobiłeś jeszcze w tym temacie? W temacie "standardowa ścieżka odzyskiwania mocy" :D
Romanikxxl
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#5

Post autor: crazy9065 »

czytli przepływomierz jest dobry mam rozumieć??? a nie może być tak ze w pewnym tylko stopniu moze być uszkodzony i stad taki spadek mocy
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

Jakby byl uszkodzony calkowicie to by auto gaslo :bad: a w twoim przypadku po prostu moze przeklamywac.Najlepszym sposobem sprawdzenia jest podmianka na 100%sprawny przeplywomierz.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
crazy9065
Bywalec forum
Posty: 107
Rejestracja: 1 cze 11, 12:43
BMW: BMW E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rudnik nad Sanem

#7

Post autor: crazy9065 »

dokładnie o tym samym myślałem tylko nie mam od kogo wziąć drugiej przepływki:/
piotr850514
Bywalec forum
Posty: 525
Rejestracja: 30 lis 11, 22:56
BMW: Leon
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Holywood

#8

Post autor: piotr850514 »

No to kolego mamy ten sam prawie podobny problem u mnie to jest odzuwalne na 4 ty biegu mono szzególnie jak dojedzie do 80km/h ni nie przyspiesza 5 km więej i jest moc i tak o 5-10 km/h zresztą widać to na wykresie od mastersów. Prubowałem się dobrać do elektro zaworków ale to nie takie łatwe szczególnie ten od turbawki. No masakra tak schowany. Szkoda że nie mam gumowych rąk. I mam nadzieję że to nie pompa paliwa
furdi01
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 10, 21:58
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: furdi01 »

przechodziłem to samo w moim kopciuchu.... polecam przeczyszczenie filterka elektrozaworu sterującego pracą turbiny
jacek76
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 2 maja 11, 18:04
BMW: E 46 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: KG

#10

Post autor: jacek76 »

Przeczyszczenie elektrozaworków turbiny raczej nic nie da i niema co si e czarować.
Sam je robiłem i nic to nie dało,wcale nie ma trudnego dostępu do niego da się go wykrecić i wymienić na inny dla zbadania sprawy.
Ostatnio zdecydowałem się na softa w mojej Bawarce miałem takie same objawy jak opisujesz czyli wahania na turbinie przy przyśpieszaniu na maxa doładowywała a później zbijała przy nadmiernym doładowaniu efekt był taki przyśpieszenie ,utrata mocy przyśpieszenie auto zachowywało się ja by żabkowało brak elastyczności.
Po zbadaniu elektrozaworków,przypływomierza wyszło rozregulowanie turbiny ,po regulacji mechanicznej turbiny wgraniu nowego programu auto zachowuje się mogę powiedzieć idealnie,nie występują utraty mocy podczas przyśpieszania ekonomizer wygina się pięknie do 20L i czuć moc przy każdym biegu bez spadków,auto zapierda** jak w książce pisze jeszcze nie byłem nigdy tak zadowolony z naprawy i wydanych pieniędzy choć nie powiem kosztowało mnie to jak na nasze czasy nie mało bo 800 zł ale radość i widok wyprzedzanych aut bez cenna. :D.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”