[320D M47]Silnik przerywa,gaśnie.

krzysztof1972
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 12, 19:28
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BYDGOSZCZ

#1

Post autor: krzysztof1972 »

Witam,mam duży problem.Wczoraj silnik zaczął przerywać przy przyśpieszaniu.Następnie zaczął gasnąć i były trudności z odpaleniem.Dzisiaj odpalił normalnie,nie przerywa.Na kompie wyszły mi dwa błędy:
1)
27 coolant temperature heater
error frequency:50
2)
73 speed (RPM) sensor injection pump (IWZ-system)
error frequency:49
Mam pytanie jaki wpływ ma 1 błąd i o jaki czujnik chodzi w błędzie 2.Czy to jest czujnik w pompie wtryskowej?Jest to mój początek przygody z BMW.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Pierwszy to elektryczny podgrzewacz wody ,drugi tyczy sie sterownika pompy vp44.
Romanikxxl
krzysztof1972
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 12, 19:28
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BYDGOSZCZ

#3

Post autor: krzysztof1972 »

Czyli kolego pompa wtryskowa się sypie ? Zastanawiające jest że dzisiaj chodził bez zarzutu.Coś czytałem że w pompie jakiś tłoczek się zaciera.Jest na to jakaś dorażna rada tak żeby dojechać do warsztatu bez problemu?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Jeżeli to zacierający się tłoczek nastawnika pompy powoduje uszkodzenie sterownika to naprawa sterownika mija się z celem,zostaje regeneracja pompy.Do warsztatu może i dojedziesz jak niedaleko.
Romanikxxl
krzysztof1972
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 12, 19:28
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BYDGOSZCZ

#5

Post autor: krzysztof1972 »

Ok.Dzięki kolego.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

73 speed (RPM) sensor injection pump (IWZ-system)
Blad ten dotyczy czujnika predkosci obrotowej pompy wtryskowej czyli nie obejdzie sie bez sprawdzenia pompy na maszynie.
Obrazek
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#7

Post autor: romanikxxl »

Oczywiście xlc słuszna uwaga :good: ,może to i sam czujnik jest walnięty lecz myślę ,że to uszkodzony sterownik powoduje błąd tego czujnika.A jeżeli jest uszkodzony sterownik to trzeba zdiagnozować dlaczego bo jak to wina tłoczka to spali się znowu. :(
Romanikxxl
krzysztof1972
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 12, 19:28
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BYDGOSZCZ

#8

Post autor: krzysztof1972 »

Czy ten czujnik można wymienić bez wymiany sterownika ? Nadmieniam że na drugi dzień bez jakiejkolwiek naprawy,tylko po odczycie błędów na kompie silnik chodzi bez zarzutu tak zimny jak i gorący.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#9

Post autor: xlc »

Gdzes wyczytalem ze samego czujnika nie mozna dostac i wymienia sie go razem ze sterownikiem... jak zauwazyl romanikxxl jezeli u ciebie pada sterownik to napewno nie powinno sie tylko go naprawac,powinna zostac zrobiona cala pompa.
Nadmieniam że na drugi dzień bez jakiejkolwiek naprawy,tylko po odczycie błędów na kompie silnik chodzi bez zarzutu tak zimny jak i gorący.
po prostu chwilowa "samonaprawa" teraz jazda twoim autem to tylko loteria bedzie jezdzic(z nawrotami szarpania) az w koncu zgasnie i nie odpali.
Jezeli nie chcesz miec problemow i zmartwien typu "dojade czy nie dojade" daj auto najlepiej do boscha na sprawdzenie go pod katem pompy wtryskowej.Poniewaz wykasowales blad juz go nie bedzie w pamieci do momentu az twoje auto znowu nie zgasnie podczas jazdy.Jesli oddasz auto do naprawy warto przekazac osbobie obdierajacej(lub diagnoscie) ze wczesniej taki blad byl w pamieci komputera.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
krzysztof1972
Posty: 5
Rejestracja: 24 lut 12, 19:28
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BYDGOSZCZ

#10

Post autor: krzysztof1972 »

Pompa naprawiona w warsztacie.Wymiana tłoka i sterownika 1230zł.Auto śmiga jak nowe.Kolegom dziękuję za podpowiedzi w temacie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”