320d [m47] Problem po regeneracji turbo.

PanKocur
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 wrz 16, 16:29
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: PanKocur »

Witam Serdecznie.
320d 136km była regenerowana turbina bo już brała olej. Przed regeneracją auto zbierało się już od koło 1800obr. Po regeneracji auto łapie dopiero koło 3000obr i puszcza wtedy czarną chmurę jakiej wcześniej nie było. Mechanik mówi ze wszystko było ustawiane fabrycznie i czy chipa nie miałem. Jadę mu ja dzisiaj oddać na to sprawdzić ale prosiłbym tak czy siak o wasze porady bo już zaczynam wątpić w swojego majstra.
Pzdr Karp
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Problem pewnie tkwi w nieudolnej regeneracji. Masz dokumenty na (bardzo ważne) wyważenie i ustawienie turbiny ?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
PanKocur
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 wrz 16, 16:29
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: PanKocur »

No i tu jest problem bo ja mam pewność mojego mechanika. On dał do typa swojego u którego robi takie rzeczy. Zastanawiałem się czy do niego dawać czy nie ale robię u niego auto w sumie nie jedno i zawsze wszystko cacy. Pytanko czy to na pewno nieudolna regeneracja czy może cos źle ustawili. Krótko póki auto nie będzie jeździć jak jeździło to będzie to robił w ramach gwarancji koniec kropka.
Ps czy jest może cos jeszcze co spowodowało takie a nie inne działanie turbo po regeneracji.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ewidentnie zbyt późno turbo wstaje a dym świadczy pewnie o zbyt dużej dawce paliwa. Trzeba by przejechać się z kompem i sprawdzić czy turbo nie przeładowuje w INPA żeby je wykluczyć. Skoro wstaje od 3000obr/min to coś jest nie tak z nim. Ciężko coś powiedzieć bez diagnostyki, więc spróbuj znaleźć kogoś z INPA.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: zibi_j1 »

Ewidentnie coś nie tak. Inpa i ciśnie ie doładowania obserwować w czasie jazdy... Mechanik nie mwchanik oapier na regeneracje być powinien. Wiem coś o tym ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#6

Post autor: rafał18 »

Zaworek od turbo sprawdź ibczy podciśnienia dobrze są. Chip nie ma nic do tego chyba ze pobrany z internetow
PanKocur
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 wrz 16, 16:29
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#7

Post autor: PanKocur »

Zaraz mnie krew zaleje. Dzwonię do mechanika on mi kit wciska ze mi się wydawało ze tak ciągnęła bo była już walnieta i więcej powietrza ssala.
Pytanko ile trwa regeneracja turbo, tzn ile sama operacja bez wymontowania i wmontowania.
To może rozwieje moje wątpliwości związane z samą regeneracją.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Regeneracja turbiny to kwestia kilku godziny jeżeli masz wyłączność w zakładzie i zajmują się Twoim problemem od A do Z a nie pięcioma innymi.
PanKocur
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 2 wrz 16, 16:29
BMW: e46 320d 136km
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#9

Post autor: PanKocur »

Dzięki za odpowiedź. Sprawa wygląda tak jutro żona jedzie z mechanikiem rano do tego zakładu gdzie regenerowali turbine po wszystkie swistki plus gwarancję. Po otrzymaniu dokumentów na zamiar ich poinformować ze albo się poczują z moim mechanikiem i to zrobią albo sprawa trafi do UOKIKU. Stać mnie jeszcze na rzeczoznawcę. Na dowód ze mam rację ze cos spieprzyli mam zamiar podstawic im inną 136ke i pokazać różnicę.
Jak by co będę jeszcze się radził.
Pzdr
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

różnica nic nie da. potrzebujesz filmiku z livedata z Inpy lub Ista+ z nagranymi parametrami pracy i ciśnieniem doładowania w trakcie jazdy.
Nie kozacz zanim nie ostaniesz papierów do ręki bo Panowie uznają że nie mają nic wspólnego z Twoja turbiną. Generalnie Twoim gwarantem powinien być warsztat który to dla Ciebie robił a nie firma regenerująca turbo. bo tak to jedni będą zganiać na drugich.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”