[320d m47] Nie zapala.

Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#1

Post autor: Frost »

Witam,
Od kiedy zaczęły się mrozy, auto odmówiło posłuszeństwa :( . Póki były dodatnie temperatury to zapalał normalnie. Później zapalał nie na wszystkie gary, a teraz już w ogóle, z dnia na dzień. Na INPIE mam błąd 08 Glow plugs also Glow relay defect i jakiś tam od przekaźnika klimatyzacji. Przekaźnik chyba działa, bo DDE świeci się dłużej. Miernik pokazuje napięcie na wyjściu, które spada po ok 2sek od zgaśnięcia DDE. Nie wiem właśnie co ze świecami. Miesiąc temu jak sprawdzałem Omomierzem to wychodziło, że jedna nie grzeje w ogóle, reszta niby tak. No i tu pytanie? Czy to może być coś innego niż świece? Nie wiem czy pompa wtryskowa pokazuje jakiś błąd w INPIE czy nie, przewody z paliwa nie są przeźroczyste więc ciężko powiedzieć mi czy paliwo dochodzi. Akumulator nowy, kręci jak szalony, czasami złapie na chwilę, zapali, pochodzi 5sek i gaśnie :( Ma ktoś jakieś pomysły co i jak sprawdzić?
Dzięki.
nelson
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 5 lis 10, 17:29
BMW: brak
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Chrzanów

#2

Post autor: nelson »

Zrób porządek ze świecami i ze sterownikiem/przekaźnikiem. Jak to nic nie zmieni to wtedy dopiero szukaj w pompach itp.

Nelson
--
pozdrawiam
nelson
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#3

Post autor: Aytograf »

a pompka w baku...
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#4

Post autor: Frost »

A może mi ktoś powiedzieć jak to jest z wymianą tych świec? Czytałem i większość się boi, że się świece ukręcą. Wymieniałem w poprzednim aucie (Clio 2) i problemu nie było. Pytałem u mechanika w Mikołowie ul. Reymonta 19 i powiedzieli mi, że wymiana 250zł. No ale nie wiem też nic o tym warsztacie. Jeżeli ktoś ma jakieś info to prosiłbym, żeby się podzielić lub podać konkretnego mechanika w okolicach Tychów.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#5

Post autor: Frost »

Samochód kupiłem niedawno, wszystko było ok dzień wcześniej. Zapalałem z 10 razy bo jeździłem i zero problemów. Przed chwilą sprawdziłem czy pompa podaje paliwo - podaje, więc przekaźnik i pompa paliwa są sprawna. Filtr nie wygląda źle (co oczywiście nie znaczy, że nie jest zatkany). Ściągnąłem cale paliwo z obudowy, no ale nic to nie pomogło. W obudowie syfu nie było. Przekręciłem parę razy kluczyk zanim zapaliłem, żeby paliwa coś pompa podała, niestety dalej nic. Sprawdziłem jeszcze raz na przekaźniku świec napięcia, tylko na jednej świecy nie ma (fioletowo-czarny kabel). W INPIE 08 Glow plugs ..., więc chyba najpierw kupię świece i spróbuje wymienić, tylko dziwi mnie fakt, że samochód jak już raz zapalił to po chwili zgasł. Więc nie wiem w którą stronę teraz się kierować? W najbliższym czasie kupię filtr paliwa i świece, bo innego pomysłu nie mam :/ Auto oczywiście miało moc jak jeździło, nie wiem czy tyle ile powinno, ale dało się spokojnie wszystko wyprzedzić.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#6

Post autor: Frost »

Olej wraz z filtrem oleju wymieniłem od razu po zakupie. Filtr powietrza i kabinowy sprawdziłem i nie są jeszcze do wymiany. Świece muszę zamówić i ten filtr paliwa, tylko, że mam złe przeczucia co do tego co to może być. Pompa wtryskowa podaje jakieś błędy, które się wyświetlą w INPIE?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#7

Post autor: Frost »

Świece już jadą wraz z filtrem paliwa. Wczoraj udało mi się odpalić auto Plakiem. :Yahoo!: Pojeździłem i wszystko wydaje się być ok, więc to pewnie te świece. Pewnie będzie tak, że mimo, że pokazuje 3/4 świece są ok, to jednak mogą być upalone już. Wymienię komplet i okaże się czy pomogło.
delano
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sie 11, 14:23
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bstok

#8

Post autor: delano »

Mam nadzieję, że nie wziąleś najtanszych Boscha - są nic nie warte. Rok temu zakupiłem komplet Boscha, spaliły się po 2 tygodniach. Polecam Beru, póki co odpalam bez zająknięcia. Pamiętaj też o sterowniku - bez niego najlepsze świece ci nie pomogą. Ja rok temu jeździłem ze spalonymi świecami, bez sterownika i do -10 auto zapalało normalnie. Nie mieliśmy jeszcze tak dużych mrozów więc obawiam się, że przyczyna twoich awarii może być gdzie indziej.
http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero
Aktualnie słucham:
Obrazek

Pomogłem? Wiesz co zrobić :-)

Znany również jako lolcat @BMW Klub
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#9

Post autor: Frost »

Wziąłem Beru, w poniedziałek będą razem z filtrem paliwa Mann Filter, bo taki akurat był z tych markowych. Wymienię i zobaczymy co się będzie działo. Mam nadzieję, że to nie pompa wtryskowa. Sterownika nie ma w moim silniku jest sam przekaźnik, który wydaje się być sprawny.
delano
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sie 11, 14:23
BMW: 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bstok

#10

Post autor: delano »

sterownik/przekaźnik - to samo, dwie nazwy :-)
http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero
Aktualnie słucham:
Obrazek

Pomogłem? Wiesz co zrobić :-)

Znany również jako lolcat @BMW Klub
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”