320d [M47] długo kręci

Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: Blyx_00 »

Cześć,

Dziś niestety bunia nie podołała :(

Pokazuje mi taki błąd :

8 Gluehanlage

Teraz tylko ciekawe czy jest to sterownik czy świece? jak sądzicie? ktoś już się spotkał z podobnym błędem??
I tak wgl gdzie znajdę ten sterownik świec w silniku M47? jaki należy kupić?

Przepraszam za pytania może tak banalne ale dopiero się uczę :wink:
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Zazwyczaj jak pada sterownik to towarzyszą mu błędy swiec na cylindrach. U mnie jest padnięty, wywala błąd od prawie dwóch lat ale pali od strzała. Sprawdź ten błąd dokładnie co oznacza, jest na forum baza kodów.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#3

Post autor: Blyx_00 »

Dobrodziej_1983 pisze:Zazwyczaj jak pada sterownik to towarzyszą mu błędy swiec na cylindrach. U mnie jest padnięty, wywala błąd od prawie dwóch lat ale pali od strzała. Sprawdź ten błąd dokładnie co oznacza, jest na forum baza kodów.
niestety nie ma nic o tym błędzie :(
Awatar użytkownika
Majster320d
Bywalec forum
Posty: 836
Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
BMW: E60 525d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#4

Post autor: Majster320d »

Jeżeli masz przedlifta to na 99% to bedą świece żarowe. W przedlifcie ten moduł prawie nie Pada. On jest w skrzynce z bezpiecznikami jak otworzysz maske to po prawej stronie przy podszybiu zawzwyczaj taki biały. Miernikiem możesz sprawdzić oporność świec sprawdzając na kablach w tym przekaźniku. Poszukaj w sieci jest opisane co i jak. U mnie przed wymiana tez mialem ten blad po wymianie wszystkich świec auto odpala nawet na mrozie od kopa, no i kontrolka świeci przez pare sekund. Jak były spalone świece to gasła od razu.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Obrazek
Blyx_00
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
BMW: BMW e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#5

Post autor: Blyx_00 »

Majster320d pisze:Jeżeli masz przedlifta to na 99% to bedą świece żarowe. W przedlifcie ten moduł prawie nie Pada. On jest w skrzynce z bezpiecznikami jak otworzysz maske to po prawej stronie przy podszybiu zawzwyczaj taki biały. Miernikiem możesz sprawdzić oporność świec sprawdzając na kablach w tym przekaźniku. Poszukaj w sieci jest opisane co i jak. U mnie przed wymiana tez mialem ten blad po wymianie wszystkich świec auto odpala nawet na mrozie od kopa, no i kontrolka świeci przez pare sekund. Jak były spalone świece to gasła od razu.
To sterowniki padają tylko w wersji po liftowej?
Czy stawiasz na 99% świece?
Bo jest dokładnie tak jak mówisz, kontrolka od grzania może pali się max sekundę.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Tak jak ci kolega radzi miernikiem na kablach tego przekaźnika w puszce kompa pod maską sprawdzisz czy jest na świecach przehście i jaką mają oporność. Robiłem to dwa lata temu i już nie pamiętam. Kup nowe świece Beru. Nie sprawdzaj ich na krótko do akumulatora bo je spalisz. I lepiej oddaj na wymiane komuś ogarniętemu. Niech dobrze wyfrezuje ich gniazda przed montażem. Przy okazji zdejmowania kolektora ssącego wyczyść go, egr i wymień uszczelki.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Majster320d
Bywalec forum
Posty: 836
Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
BMW: E60 525d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#7

Post autor: Majster320d »

Blyx_00 pisze:
Majster320d pisze:Jeżeli masz przedlifta to na 99% to bedą świece żarowe. W przedlifcie ten moduł prawie nie Pada. On jest w skrzynce z bezpiecznikami jak otworzysz maske to po prawej stronie przy podszybiu zawzwyczaj taki biały. Miernikiem możesz sprawdzić oporność świec sprawdzając na kablach w tym przekaźniku. Poszukaj w sieci jest opisane co i jak. U mnie przed wymiana tez mialem ten blad po wymianie wszystkich świec auto odpala nawet na mrozie od kopa, no i kontrolka świeci przez pare sekund. Jak były spalone świece to gasła od razu.
To sterowniki padają tylko w wersji po liftowej?
Czy stawiasz na 99% świece?
Bo jest dokładnie tak jak mówisz, kontrolka od grzania może pali się max sekundę.
Dokładnie sterowniki najczęściej Padaja w M47N i w M57 po 1 są zamontowane w lipnym miejscu a po 2 maja inna konstrukcję. Ja bym wymienił swiece od razu. Nie jest to bardzo duży koszt a zapewne to one sa winne. Oczywiście możesz je sprawdzić miernikiem jak pisałem wczesniej. Jezeli ogarniasz trochę mechanike to sam je wymienisz aczkolwiek uprzedzam, że może byc problem z wykreceniem, a jak się urwie to już w ogóle jest lipa. Jak nie chcesz stracic nerwów oddaj jakiemuś dobremu mechanikowi. Jakbyś sam wymieniał to nowe mozesz posmarowac przy gwintach pastą ceramiczną. Robiłem tak w M57 z wtryskami i swiecami i pomaga później przy demontażu bo nie przypalają sie i jest łatwiej wyjąć. U nas nie pokaże komputer która jest spalona tak jak to w silnikach na CR bywa. Wywali tylko błąd 8 i tyle. Jak sam bedziesz robił to od razu wymyj kolektor i wymień uszczelki tak jak gada zibi. Nie jest to trudna robota, ale przyspażająca nerwów. Zawsze jak urwie mechanik to juz musi ją jakoś wyciągnąć. U mnie jedna się poddała i trzeba było poprawiać gwint i rozwiercać swiece ale dało rade.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Obrazek
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#8

Post autor: KEMN1 »

Bo u nas sterownik jest tylko z nazwy, to zwykly przekaznik. W bmw w wykrecanie swiec zarowych bym sie nie bawil, jesli tego nie robiles, cena to zazwyczaj 20zl/swieca+ zdjecie kolektora, a jak gwint sie urwie, to nie zostaniesz z palcem w nocniku, bo mechanik ma to ogarnac.
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#9

Post autor: Mariusz_E46 »

KEMN1 pisze:Bo u nas sterownik jest tylko z nazwy, to zwykly przekaznik. W bmw w wykrecanie swiec zarowych bym sie nie bawil, jesli tego nie robiles, cena to zazwyczaj 20zl/swieca+ zdjecie kolektora, a jak gwint sie urwie, to nie zostaniesz z palcem w nocniku, bo mechanik ma to ogarnac.
Dokładnie tak to zwykły przekaźnik. A zacznij do bezpieczników od świec żarowych ;)
CO do wymiany, to w sumie faktycznie koszt to około 20 zł / szt ale nie w BMW. Gdzie bym nie pytał to każdy chce znacznie więcej ze względu na to że te świece lubią się ukręcać :(
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”