320d [M47] długo kręci
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
- BMW: BMW e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
Cześć,
Dziś niestety bunia nie podołała
Pokazuje mi taki błąd :
8 Gluehanlage
Teraz tylko ciekawe czy jest to sterownik czy świece? jak sądzicie? ktoś już się spotkał z podobnym błędem??
I tak wgl gdzie znajdę ten sterownik świec w silniku M47? jaki należy kupić?
Przepraszam za pytania może tak banalne ale dopiero się uczę
Dziś niestety bunia nie podołała
Pokazuje mi taki błąd :
8 Gluehanlage
Teraz tylko ciekawe czy jest to sterownik czy świece? jak sądzicie? ktoś już się spotkał z podobnym błędem??
I tak wgl gdzie znajdę ten sterownik świec w silniku M47? jaki należy kupić?
Przepraszam za pytania może tak banalne ale dopiero się uczę
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Zazwyczaj jak pada sterownik to towarzyszą mu błędy swiec na cylindrach. U mnie jest padnięty, wywala błąd od prawie dwóch lat ale pali od strzała. Sprawdź ten błąd dokładnie co oznacza, jest na forum baza kodów.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
- BMW: BMW e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
niestety nie ma nic o tym błędzieDobrodziej_1983 pisze:Zazwyczaj jak pada sterownik to towarzyszą mu błędy swiec na cylindrach. U mnie jest padnięty, wywala błąd od prawie dwóch lat ale pali od strzała. Sprawdź ten błąd dokładnie co oznacza, jest na forum baza kodów.
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Jeżeli masz przedlifta to na 99% to bedą świece żarowe. W przedlifcie ten moduł prawie nie Pada. On jest w skrzynce z bezpiecznikami jak otworzysz maske to po prawej stronie przy podszybiu zawzwyczaj taki biały. Miernikiem możesz sprawdzić oporność świec sprawdzając na kablach w tym przekaźniku. Poszukaj w sieci jest opisane co i jak. U mnie przed wymiana tez mialem ten blad po wymianie wszystkich świec auto odpala nawet na mrozie od kopa, no i kontrolka świeci przez pare sekund. Jak były spalone świece to gasła od razu.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 mar 16, 15:48
- BMW: BMW e46 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto:
To sterowniki padają tylko w wersji po liftowej?Majster320d pisze:Jeżeli masz przedlifta to na 99% to bedą świece żarowe. W przedlifcie ten moduł prawie nie Pada. On jest w skrzynce z bezpiecznikami jak otworzysz maske to po prawej stronie przy podszybiu zawzwyczaj taki biały. Miernikiem możesz sprawdzić oporność świec sprawdzając na kablach w tym przekaźniku. Poszukaj w sieci jest opisane co i jak. U mnie przed wymiana tez mialem ten blad po wymianie wszystkich świec auto odpala nawet na mrozie od kopa, no i kontrolka świeci przez pare sekund. Jak były spalone świece to gasła od razu.
Czy stawiasz na 99% świece?
Bo jest dokładnie tak jak mówisz, kontrolka od grzania może pali się max sekundę.
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Tak jak ci kolega radzi miernikiem na kablach tego przekaźnika w puszce kompa pod maską sprawdzisz czy jest na świecach przehście i jaką mają oporność. Robiłem to dwa lata temu i już nie pamiętam. Kup nowe świece Beru. Nie sprawdzaj ich na krótko do akumulatora bo je spalisz. I lepiej oddaj na wymiane komuś ogarniętemu. Niech dobrze wyfrezuje ich gniazda przed montażem. Przy okazji zdejmowania kolektora ssącego wyczyść go, egr i wymień uszczelki.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Dokładnie sterowniki najczęściej Padaja w M47N i w M57 po 1 są zamontowane w lipnym miejscu a po 2 maja inna konstrukcję. Ja bym wymienił swiece od razu. Nie jest to bardzo duży koszt a zapewne to one sa winne. Oczywiście możesz je sprawdzić miernikiem jak pisałem wczesniej. Jezeli ogarniasz trochę mechanike to sam je wymienisz aczkolwiek uprzedzam, że może byc problem z wykreceniem, a jak się urwie to już w ogóle jest lipa. Jak nie chcesz stracic nerwów oddaj jakiemuś dobremu mechanikowi. Jakbyś sam wymieniał to nowe mozesz posmarowac przy gwintach pastą ceramiczną. Robiłem tak w M57 z wtryskami i swiecami i pomaga później przy demontażu bo nie przypalają sie i jest łatwiej wyjąć. U nas nie pokaże komputer która jest spalona tak jak to w silnikach na CR bywa. Wywali tylko błąd 8 i tyle. Jak sam bedziesz robił to od razu wymyj kolektor i wymień uszczelki tak jak gada zibi. Nie jest to trudna robota, ale przyspażająca nerwów. Zawsze jak urwie mechanik to juz musi ją jakoś wyciągnąć. U mnie jedna się poddała i trzeba było poprawiać gwint i rozwiercać swiece ale dało rade.Blyx_00 pisze:To sterowniki padają tylko w wersji po liftowej?Majster320d pisze:Jeżeli masz przedlifta to na 99% to bedą świece żarowe. W przedlifcie ten moduł prawie nie Pada. On jest w skrzynce z bezpiecznikami jak otworzysz maske to po prawej stronie przy podszybiu zawzwyczaj taki biały. Miernikiem możesz sprawdzić oporność świec sprawdzając na kablach w tym przekaźniku. Poszukaj w sieci jest opisane co i jak. U mnie przed wymiana tez mialem ten blad po wymianie wszystkich świec auto odpala nawet na mrozie od kopa, no i kontrolka świeci przez pare sekund. Jak były spalone świece to gasła od razu.
Czy stawiasz na 99% świece?
Bo jest dokładnie tak jak mówisz, kontrolka od grzania może pali się max sekundę.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
-
- Bywalec forum
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Bo u nas sterownik jest tylko z nazwy, to zwykly przekaznik. W bmw w wykrecanie swiec zarowych bym sie nie bawil, jesli tego nie robiles, cena to zazwyczaj 20zl/swieca+ zdjecie kolektora, a jak gwint sie urwie, to nie zostaniesz z palcem w nocniku, bo mechanik ma to ogarnac.
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Dokładnie tak to zwykły przekaźnik. A zacznij do bezpieczników od świec żarowychKEMN1 pisze:Bo u nas sterownik jest tylko z nazwy, to zwykly przekaznik. W bmw w wykrecanie swiec zarowych bym sie nie bawil, jesli tego nie robiles, cena to zazwyczaj 20zl/swieca+ zdjecie kolektora, a jak gwint sie urwie, to nie zostaniesz z palcem w nocniku, bo mechanik ma to ogarnac.
CO do wymiany, to w sumie faktycznie koszt to około 20 zł / szt ale nie w BMW. Gdzie bym nie pytał to każdy chce znacznie więcej ze względu na to że te świece lubią się ukręcać
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 3909 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 7 Odpowiedzi
- 3221 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JackDaniels
-
- 3 Odpowiedzi
- 3691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 21 Odpowiedzi
- 4418 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1498 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: trzmiel
-
- 3 Odpowiedzi
- 1155 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 33125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: EmilE4620d150km
-
- 4 Odpowiedzi
- 2913 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 2498 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sir_sokol
-
- 1 Odpowiedzi
- 816 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112