[320d M47] Błąd ciśnienia doładowania

Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#1

Post autor: Fiestor2 »

Witam Was! Pojechałem dzisiaj do mechanika podspawać rurę wydechową, bo byłem pewny że to ona była powodem smrodu spalin z przodu auta i zamuleniu auta (niepełny wydech). Pierwsza diagnoza mechanika: zapchany katalizator. Podnosimy, wykręcamy... pierwszy - pusty. Drugi - pusty. Jego diagnoza - turbina, zasyfiona, nadająca się do przeczyszczenia. Przy okazji wymieniliśmy plecionkę między katalizatorami (bo tamta była faktycznie troszkę dziurawa i przepuszczała). Zrobiliśmy, no i niby wszystko ok, wg. niego super wkręcał się na obroty, ale dla mnie podłączyliśmy pod kompa. Wywalił błąd bodajże 101, błąd ciśnienia doładowania i było napisane prawdopodobne przyczyny i czym się ten błąd objawia. Fakt faktem była tam również opcja turbiny, ale również wiele innych opcji: przepływomierz, zasysane lewe powietrze, czujnik ciśnienia doładowania, elektrozaworki, puszka podciśnieniowa itd.... Jego teoria jest taka, że powietrze idzie do turbiny, ale nie potrafi być przerobione z racji tego że jest ona zapieczona i cofa je pod maske czy jakoś tak :) A co Wy na ten temat myślicie? Elektrozaworki wyczyszczone, wężyki powymieniane, odma nowa. Czy warto oddać do czyszczenia turbinę i wchodzić w dodatkowe koszta, jeśli planuje sprzedać auto, czy przy sprzedaży upuścić te 1000zł?

edit:
znalezione na szybkości:
http://allegro.pl/1104turbo-net-srodek-czyszczacy-do-turbosprezarek-i1970474124.html
http://www.youtube.com/watch?v=pgbAorTjssw
jest jakaś w tym nadzieja (praktycznie niedużo pieniędzy i roboty)?
adi8891
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 09, 22:44
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Piastów

#2

Post autor: adi8891 »

Witam,

pozwole sobie podłączyć się do tego wątku, ponieważ mój problem wydaje się być bardzo podobny. Jadąc ostatnio swoją E46 320D, a raczej przyspieszając przy prędkości 120 km/h straciłem moc ( z wciśniętym pedałem w podłoge jedynie mogłem utrzymać prędkość - chociaż i to nie było łatwe). Po odpuszczeniu pedału gazu i zwolnieniu do około 80 km/h znów samochód odzyskał moc, lecz tym razem nie udało się przekroczyć 100 km/h. Automatycznie po dojechaniu do domu podłączyłem się pod komputer i o to wynik (101 Boost Controll / Boost Pressure To High):

http://zapodaj.net/74c82fadfdbe.png.html

patrząc po zarejstrowanym ciśnieniu zrobiłem test na biegu jałowym. O to wynik:

http://zapodaj.net/bd4749057f1b.png.html

Sprawdziłem dzisiaj mniej więcej szczelność układu dolotowego, przy okazji wyczyściłem EGR (nie taką metodą jak wyżej opisane), obejrzałem turbine i nie zauważyłem nic dziwnego, wymieniłem filtr powietrza. Nie testowałem jeszcze auta po dzisiejszych pracach ale jestem pewien, że to nie pomoże :(.

Auto na mniejszych prędkościach (niż ta granica 100-120 km/h) kręci się bardzo ładnie (nigdy nie powiedziałbym, że ma jakieś problemy), nie kopci zarówno gdy ma moc jak i gdy ją straci i gdy pedał wciśnięty jest w podłoge.

Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, czy szukać przyczyny (gdzie szukać?) w innych elementach niż turbina (dodam, że nie była regenerowana)?
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#3

Post autor: k3m0t1989 »

jest czujnik ciśnienia doładowania, za kolektorem ssacym na śrubkę przykrecony nie widać go ale jak się wsadzi reke pod szybe prawie to jest tam, może warto go sprawdzić? mógł się zapchać albo wymiana bo może silnik źle odczytuje ciśnienie i stad te atrakcje. Może być tak że zaworek turbiny źle steruje nią i stad czujnik widzi nieprawidłowości, podmienić z tym od egr i zobaczyć jak auto się zachowuje. Jak tam przepływomierz? dochodzi do konca ekonomizer zawsze?
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#4

Post autor: Fiestor2 »

Odpowiadam na szybkości, bo nie mam za bardzo czasu, ale dzięki za Wasze opinie, zapoznam się z nimi po południu. Ekonomizer zawsze dochodzi do końca. Kolega ma takie same auto, może wynegocjuje z nim pożyczenie przepływki na dobry początek.
jacek76
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 2 maja 11, 18:04
BMW: E 46 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: KG

#5

Post autor: jacek76 »

Miałem podobną sytuację co opisujesz jak wracałem z Niemiec na autostradzie także w pewnym momencie stracił moc i jechał jak by turbinę mu odcięło,wyłączyłem zapłon w trakcje jazdy i odpaliłem ponownie udało się załapał szedł jak burza ale przed granicą znowu to samo jeszcze raz ta sama metoda, i pod domem sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia były ok już miałem się pakować i mówię a wyciągnę elektrozawór który jest połączony wężykiem z turbiną odpiełem go i wyczyściłem ten "niby filterek pod plastikową osłoną "był czarny jak smoła ale zmywacz do paznokci żony dał radę czyściutki zamontowałem do auta i jak na razie śmiga bez zarzutów nawet co ciekawe przy pełny bucie na każdym z biegów zauważyłem brak tzw.turbo dziury.
Może zacznij od elektrozaworu przy turbine tak jak to u mnie było oby się okazało że to tylko jest to.
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#6

Post autor: Fiestor2 »

jacek76 pisze:Miałem podobną sytuację co opisujesz jak wracałem z Niemiec na autostradzie także w pewnym momencie stracił moc i jechał jak by turbinę mu odcięło,wyłączyłem zapłon w trakcje jazdy i odpaliłem ponownie udało się załapał szedł jak burza ale przed granicą znowu to samo jeszcze raz ta sama metoda, i pod domem sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia były ok już miałem się pakować i mówię a wyciągnę elektrozawór który jest połączony wężykiem z turbiną odpiełem go i wyczyściłem ten "niby filterek pod plastikową osłoną "był czarny jak smoła ale zmywacz do paznokci żony dał radę czyściutki zamontowałem do auta i jak na razie śmiga bez zarzutów nawet co ciekawe przy pełny bucie na każdym z biegów zauważyłem brak tzw.turbo dziury.
Może zacznij od elektrozaworu przy turbine tak jak to u mnie było oby się okazało że to tylko jest to.
Wyczyszczone oba, ale będę musiał chyba jeszcze raz je sprawdzić, może coś źle złożyłem...
ryba
Bywalec forum
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 09, 18:43
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PKN

#7

Post autor: ryba »

wez juz nie czysc tych elektrozaworow tylko kup nowe
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#8

Post autor: Fiestor2 »

Oto co zaobserwowałem. Ekonomizer nie zawsze chce iść przy pełnym wciśnięciu gazu do 20l. Ostatnio jadę z kolegą na dobrej drodze i sobie przycisnąłem, do 120km/h zamulony jakiś, ale od 120km/h normalnie torpeda, jakby nitro dostał. I silnik lepiej pracował. Najgorzej jest na niższych biegach, przy gwałtownym przyśpieszaniu. Z pod maski nadal wydobywa się dziwny hałas (myślałem, że to ten katalizator od turbiny się odczepił i to on to powoduje, ale to nie to), gdzieś w okolicach turbiny. Najgorzej jest, jak mam wciśnięty pedał gazu w podłogę. Jakieś pomysły?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#9

Post autor: Roki »

A dobrze podłączyłeś zaworki podciśnienia?Bo to wygląda na uszkodzony zaworek sterowania turbiny(miałem tak samo na odwrót założyłem przewody raz szedł jak zły a raz muł i do 140km/h max).Podmień z tym od egr i wtedy zobacz.Ew.czujnik w kolektorze...
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#10

Post autor: Fiestor2 »

O kurde, to jest jeszcze nadzieja, że będzie dobrze ;)
jak będę miał chwilkę to się tym zajmę, teraz nawet mój komplet narzędzi został u kolegi, który... zatrzasnął auto (wyjął aku, a wkładka w zamku uszkodzona) i nie może wejść do auta :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”