[320d M47] Błąd ciśnienia doładowania

Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#11

Post autor: Roki »

Górny do Vacumpompy dolny do sterowania(turbo)masz tu schemat : http://realoem.com/bmw/diagrams/h/f/74.png
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#12

Post autor: Fiestor2 »

No dobra, spoko, chociaż, po wymianie wężyków i przeczyszczeniu filterków było miodzio, i to się stało tak nagle podczas jazdy... więc może jednak coś z tą turbiną. Najgorsze jest to, że nie mam wiecznie czasu, żeby cokolwiek z autem porobić. A kasy na mechanika też nie chcę nie wiadomo ile wydawać...
ryba
Bywalec forum
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 09, 18:43
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PKN

#13

Post autor: ryba »

jezeli przeszedles sciezke odzyskiwania mocy to pozostaje Ci jeszcze podlaczenie pod kompa i zrobienie porzadnej diagnostyki tzn.test przeplywki,dzialanie egr,cisnienie doladowania turbiny bo mechanik Ci tego nie powie.
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#14

Post autor: Fiestor2 »

ryba pisze:jezeli przeszedles sciezke odzyskiwania mocy to pozostaje Ci jeszcze podlaczenie pod kompa i zrobienie porzadnej diagnostyki tzn.test przeplywki,dzialanie egr,cisnienie doladowania turbiny bo mechanik Ci tego nie powie.
a gdzie takie parametry mi zmierzą?
ryba
Bywalec forum
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 09, 18:43
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PKN

#15

Post autor: ryba »

poszukaj kogos kto ma dis,inpa i potrafi takie testy wykonac albo w jakims warsztacie ale troszke za podlaczenie wezma
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#16

Post autor: romanikxxl »

adi8891 pisze:Witam,

pozwole sobie podłączyć się do tego wątku, ponieważ mój problem wydaje się być bardzo podobny. Jadąc ostatnio swoją E46 320D, a raczej przyspieszając przy prędkości 120 km/h straciłem moc ( z wciśniętym pedałem w podłoge jedynie mogłem utrzymać prędkość - chociaż i to nie było łatwe). Po odpuszczeniu pedału gazu i zwolnieniu do około 80 km/h znów samochód odzyskał moc, lecz tym razem nie udało się przekroczyć 100 km/h. Automatycznie po dojechaniu do domu podłączyłem się pod komputer i o to wynik (101 Boost Controll / Boost Pressure To High):

http://zapodaj.net/74c82fadfdbe.png.html

patrząc po zarejstrowanym ciśnieniu zrobiłem test na biegu jałowym. O to wynik:

http://zapodaj.net/bd4749057f1b.png.html

Sprawdziłem dzisiaj mniej więcej szczelność układu dolotowego, przy okazji wyczyściłem EGR (nie taką metodą jak wyżej opisane), obejrzałem turbine i nie zauważyłem nic dziwnego, wymieniłem filtr powietrza. Nie testowałem jeszcze auta po dzisiejszych pracach ale jestem pewien, że to nie pomoże :(.
Przeładowuje turbina. Kontrolka dde się zapaliła w tym momencie?
Auto na mniejszych prędkościach (niż ta granica 100-120 km/h) kręci się bardzo ładnie (nigdy nie powiedziałbym, że ma jakieś problemy), nie kopci zarówno gdy ma moc jak i gdy ją straci i gdy pedał wciśnięty jest w podłoge.

Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, czy szukać przyczyny (gdzie szukać?) w innych elementach niż turbina (dodam, że nie była regenerowana)?


Przeładowuje turbina.Czy dde się zaświeca w tym momencie?
Romanikxxl
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#17

Post autor: Roki »

Podłącz pod kompa i zobacz błędy...może sterownik pompy powoli siada??Znajomu miał tak że właśnie auto raz normalnie a po chwili muł,a po chwili znów szła.Ale zdarzyło się że kilka razy nie chciała odpalić a po 3min odpalała 30razy pod rząd od strzała.Może zacznij od diagnostyki wtedy pomyślimy co dalej...i przeczyść ten czujnik w kolektorze może zatkany i źle odczytuje i przeładowuje...
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#18

Post autor: Fiestor2 »

Kontrolka czerwona z wykrzyknikiem się kilka razy w przeszłości zapalała ale to był błąd ciśnienia doładowania. Żadna kontrolka DDE ani nic nie pali się i nie paliło. Wszystko wygląda na to, że po prostu spaliny nie mogą przez turbinę przejść i się cofają (na postoju czuć ich smród), a przy gwałtownym przyśpieszaniu czuć takie jakby strzały, jakby coś cofało te spaliny. Aż jutro zrobię filmik i Wam pokaże ;) - chyba nikt nie miał takiego czegoś.
PS:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40
nr 17 - ten czujnik, łatwe jest do niego dojście?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#19

Post autor: romanikxxl »

Podszybie z filtrem kabinowym trzeba rozebrać :) Kontrolka czerwona z wykrzyknikiem to napewno nie błąd ciśnienia tylko lampka ostrzegawcza hamulców :)
Romanikxxl
Fiestor2
Bywalec forum
Posty: 68
Rejestracja: 8 sie 11, 19:57
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lębork
Lokalizacja: Lębork

#20

Post autor: Fiestor2 »

a byłem pewny, że to jest coś typu "inny błąd", i nawet mi się zgadzało jak mechanik powiedział, że ten błąd wystąpił 7 razy, bo tyle też razy mniej więcej ta kontrolka mi się w historii pojawiała... to jutro dam mu szanse, spróbuje ten czujnik przeczyścić, ewentualnie jak namówię kolegę pożyczy mi na parę minut swój przepływomierz... a potem to już sam nie wiem, jak nie pomoże to albo kupie ten spray do czyszczenia turbin za 50 zł, albo oddam auto do mechanika ;| To chyba kara, że chce moją bunie sprzedać i ona się pogniewała :P. Ale niech się nie martwi, w planie jest 330d lub jej młodsza siostra M47N w 2.0
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”