[320d M47 1998r] Nie ma ogrzewania przy wyższej prędkości

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#31

Post autor: GUMMISS »

Elektrozawór jest sterowany prze podanie minusa z panelu klimy. Plus ma stały(pin 30 instalacji), jeśli się zamyka powyżej jakiejś prędkości to znaczy że dostaje sygnał (minus) z panelu. Tylko że: w e46 jest dość zakręcone elektronika i jest kilka szyn szeregowych którymi są przesyłane informacje, może coś zakłóca tą do której jest podłączony panel....
Tak wygląda schemat połączenia modułów w e46

http://gummiss.wrzuta.pl/obraz/ayNdbNWKpSW/bus_topology_i_-k-m-p-can-diagnostic
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
lwsb33
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 mar 13, 15:40
BMW: e90 330d
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#32

Post autor: lwsb33 »

może coś go zakłóca ale mam jeszcze jedno ale. Ciekawostką jest to że jak kiedy dmucha zimno z wysokich obrotów puszczając pedal gazu obserwuję kiedy zacznie leciec cieple i mam tak 3tys nie leci, 2,5tys nie 2,1tys nie 2,0tys nie, dopiero przy 1,9tys juz leci.Tak mam z dokładnością zawsze za każdym razem i najlepsze jest to że gwałtownie zaczyna wiąć z lodowatego chłodu na gorące w ciągu 1sekundy. Jak jest to możliwe, że w takim szybkim tempie gorąca woda może nagrzać nagrzewnice. Może w końcu przyczyna leży jeszcze gdzie indziej.Gummiss11 to troche dziwne i powiedz mi czy nie ma jakiejs dodatkowej klapy przy nagrzewnicy ktora moze zasłonić ją i puszcza powietrze z dworu?
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#33

Post autor: piotrpom »

Albo jeszcze inny sposób jest. Podłączasz żarówę pod kostkę elektrozaworu i w drogę. Trzeba zobaczyć co się dzieje jak przestaje grzać. Czy jest jakiś ruch na elektrozaworze. Bo jeśli nie ma to już tylko nagrzewnica zostaje.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#34

Post autor: GUMMISS »

Jest tam dużo klap sterowanych elektrycznie, ale czytając Twoje posty doszedłem do wniosku że jesteś na tyle kumaty że wychwycił byś dźwięk zamykania i otwierania klap :) Chociaż takiej która zamyka i otwiera ciepłe powietrze chyba nima :pardon:
Spróbuj tego co pisze PIOTRPOM, czyli podłączenia żarówki do złącza elektrozaworu. http://chomikuj.pl/rajpat/Dokumenty/autobmw,2566611459.pdf to schemat podłączenia panelu klimy. podpowiem że wtyczka A pin 4, ale dobrze sam odczytaj ze schematu, bo są dwie podobne wtyczki żebyś się nie wpiął w evaporator temperature sensor (co kolwiek to jest :crazy: ) Jak nie masz chomika to daj mi majla, podeślę Ci pdf :beer:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#35

Post autor: piotrpom »

A czujnik teperatury zewnętrznej dobrze Ci wskazuje - nie ma przekłamań. Gdzieś kiedyś widziałem że przyciskając jakieś przyciski da się zrobić test klimatronika. I tam można sprawdzić temp wewnętrzną i inne rzeczy ale coś nie mogę tego znaleść. Coś się przyciskało i przepręcało kluczyk..... Poszukaj może coś nam to podpowie.......
lwsb33
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 mar 13, 15:40
BMW: e90 330d
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#36

Post autor: lwsb33 »

test klimatronika można zrobić przyskając w panelu oba jednoczesnie AUTO i Ogrzewanie tylnej szyby. u mnie pokazuje tylko zamiane celsjusze na farenheity, a inne funkcje dotyczyły w nowszych modelach e46.piotrpom a twoje porady na swoim jak wychodziły tym testem i podpinaniem żarówki?Gummiss11 rozumiem, że podpinam żarówke pod 4pin a drugim kabelkiem do masy i jaką żarówką 12v i do ilu amper?
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#37

Post autor: piotrpom »

ja tego testu jeszcze nie robiłem, bo żeby go zrobić to trzeba trochę szybciej pojechać a ja teraz nie mam gdzie to zrobić. Jedyne co dziś sprawdziłem to odpiąłem tą wtyczkę tak jak TY. Jak Ci wtedy nie działa klima to elektrozawór coś tam działa ( temat ogarnięty na innym forum dotyczący problemu z klimatronikiem ). Myślę że jest tak że jak klimę włączasz to ten zawór zamyka obieg gorącego płynu, tylko wtegy klima działa na nagrzewnicę. Wydaję się to dość logiczne bo po co jednym układem powietrze grzać a drugim go chłodzić. Więc może jest tak że przy rozgrzanym silniku i dużej prędkości włącza się np wentylator ( ew jakiś układ sterujący klimą ) i wtedy coś tam przełącza w tym elektrozaworze.

W sumie to już zgłupiałem bo jakiegoś logicznego wytłumaczenia tej sytuacji nie znajduję. NIe obraź się ale dobrze że i Ty tak masz- Przynajmniej nie jestem sam:)
lwsb33
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 mar 13, 15:40
BMW: e90 330d
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#38

Post autor: lwsb33 »

Spoko 8) Ja klimy w ogóle nie używałem podczas testu odpięcia wtyczki od elektrozaworu bo wydaje mi sie ze klima z tym nie ma nic wspólnego bo jesli chcesz ciepło z klimą to będzie lub zimno z klimą. Klima to nie tylko chłód ale i też reguluje wilgotność powietrza w kabinie. Gummiss11 czekam na Twoją podpowiedz w sprawie żarówki :help:
piotrpom
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 3 mar 13, 19:14
BMW: BMW e46 320d M47++
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#39

Post autor: piotrpom »

No tak ale jak odepniesz zawór to klima nie chłodzi, więc coś z tym elektrozaworek ma wspólnego.
lwsb33
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 21 mar 13, 15:40
BMW: e90 330d
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#40

Post autor: lwsb33 »

Widocznie klima potrzebuje elektrozawór by działał ale odpięcie elektrozaworka miało na celu sprawdzenia czy przypadkiem zimna woda z układu chłodzącego nie była winą. Bo gdyby leciała zimna woda do nagrzewnicy to byśmy nie szukali problemu u elektrozaworka a w układzie chłodzącym :) Tak w ogole sie zastanawiam po co miałbym robić test żarówką skoro raczej wiadomo, że elektrozawór nie działa tak jak powiniem.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”