[320d] Lekkie dymienie przy przyśpieszaniu

mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#11

Post autor: mateusz »

Teraz jak już się nacieszyłem to mam 6.2 na kompie, a jazda w miarę dynamiczna po mieście i na autostradach w granicach 170 km/h. A jak przydymiał tak przydymia, na korekcje patrzyłem to z tego co pamiętam wszystkie w granicach +-0,5, a jak będzie mi się chciało to zrobie test przelewowy.
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#12

Post autor: mateusz »

Chciałbym wrócić do tematu. Ostatnio wymieniałem zderzak i zauważyłem że intercooler jest dziurawy w związku z czym go wymieniłem ale kopcenie nie ustalo. Pojawia się nawet mgiełka w zakresie 1500-2000 obr. powyżej to już nawet nie mgiełka przed wymianą też się pojawiała pytanie czy musi się sadza wypalić czy powinno ustać zaraz po wymianie i tym samym trzeba szukać dalej ? Zaznaczę jeszcze że jak ją zbutuję porządnie to przez chwilę nie kopci a później znowu zaczyna gdzie i czego szukać ?
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
mundek002
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elblag

#13

Post autor: mundek002 »

ja wywaliłem odmę i założyłem separator i przy normalnej jeździe nie kopci, małego dyma puści jak trochę przycisnę :)
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#14

Post autor: mateusz »

Mam separtaor już od dawna, nawet tam zaglądałem ostatnio wszystko jest ok.
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
salas89
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 12, 13:12
BMW: e46 Touring 320D
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#15

Post autor: salas89 »

sprawdz czy kolanko od interkulera iest całe lub czy gdzies lewego powietrza niełapie , oraz uszczelke kształtowa przy wylocie od turba .
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#16

Post autor: Aytograf »

Nie żebym Ci żałował kolego..ale diesel tej generacji nie lubi obrotów 3,5 tys..
ale jesli Ty lubisz to już twoja droga na przyszłość z tym silnikiem..
a po drugie jak ktoś zakłada seperator zamiast filtra....
to i można założyc gumiaki zamiast sandałów i też jakiś czas pociągnie :D
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#17

Post autor: xlc »

EGR ?
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#18

Post autor: mateusz »

Aytograf pisze:Nie żebym Ci żałował kolego..ale diesel tej generacji nie lubi obrotów 3,5 tys..
ale jesli Ty lubisz to już twoja droga na przyszłość z tym silnikiem..
mateusz pisze:Chciałbym wrócić do tematu. Ostatnio wymieniałem zderzak i zauważyłem że intercooler jest dziurawy w związku z czym go wymieniłem ale kopcenie nie ustalo. Pojawia się nawet mgiełka w zakresie 1500-2000 obr. ...
Aytograf pisze:a po drugie jak ktoś zakłada seperator zamiast filtra....
to i można założyc gumiaki zamiast sandałów i też jakiś czas pociągnie :D
Separator, plastikowy zamiast filtra które wyszły w późniejszym okresie a teraz tylko takie sprzedają w ASO. I sumie nic nie wniosłeś do tematu. :P
salas89 pisze:sprawdz czy kolanko od interkulera iest całe lub czy gdzies lewego powietrza niełapie , oraz uszczelke kształtowa przy wylocie od turba .
Taki jest plan na weekend, bo z góry z lewej patrząc pod paskę poci się olejem. Bardzo prawdopodobne to co mówisz, dam znać.
xlc pisze:EGR ?
Czyszczony jakieś 60 000 km temu też go wyjmę i sprawdzę.

Pozdrawiam.
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#19

Post autor: Frost »

Ja miałem w Clio 2 uszkodzony EGR. Objawiało się to tym, że auto miało muła przed 2k rpm i dymiło, później było ok. Jeżeli masz podobnie to to może być EGR, jeżeli nie to raczej to co koledzy wyżej pisali.
mateusz
Bywalec forum
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 11, 22:26
BMW: 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#20

Post autor: mateusz »

No więc tak EGR był zawalony sadzą aż się prześwit zmniejszył, wyczyściłem, rusza się działa, węże podciśnieniowe też całe, węże od turbo sprawdzone całe nigdzie nie cieknie nic nie widać, intercooler wymieniony, w dolocie nie ma więcej niż 10 ml oleju bardziej film olejowy niż olej, silnik oleju nie bierze, na ciepłym i zimnym odpala bardzo dobrze w mrozy bez świec też, poszła też INPA 4 bieg od 1500 obr. do 4000 obr. turbo ładuje prawidłowo co prawda generuje ciśnienie chwilę później niż wymaga tego komputer ale to jakieś 1-1,5 sek. raczej normalne, przepływka mierzy prawidłowo, korekcje wtrysków w normie, przyśpieszenie jest płynne w całym zakresie obrotów i nie czuć dokładnie kiedy turbo bardziej ładuje kiedy mniej. Sztangi na turbinie nie sprawdziłem ale jak ładuje to raczej się rusza. Dolot szczelny też nic nie znalazłem, filtry wymienione 2-3 tys. temu same Knechty. W wydechu żadnego oleju sama sadza, sadza i tylko sadza. Jak jej nawstawiam to się na chwilę uspokaja i nie sieje za sobą a później znowu. I zawsze widać to tylko w nocy w świetle innego samochodu, w dzień nie widać. Podsuniecie jeszcze jakieś pomysły ?
Diagnostyka INPA, światła do jazdy dziennej, domykanie szyb z pilota, zamykanie drzwi, odprowadzanie do domu itp.

Usuwanie klapek z kolektora.

Naprawa sterownika świec żarowych.

Wrocław. Potrzebujesz pomocy pisz.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”