[320d]kopci, nie ma kopa, ogólnie lipa

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

to z drugiej fotki to elektrozaworek sterowania gruszką -> przestawia geometrię łopatek, wiec raczej nie mierzy doładowania, a drugi taki sam pod kolektorem struje EGR.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#12

Post autor: Młody90 »

pierwszy do czujnik ciśnienia doładowania który znajduje się właśnie za kolektorem dolotowym pod podszybiem .
Warto go wyczyścić bo może być zasyfiony stąd będzie błąd.
A te elektrozaworki z drugiego zdjęcia warto podmienić i wtedy bedziesz widział czy jest lepiej czy tez nie ..
jakie miales błędy? , wiesz ?
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#13

Post autor: pchela »

no błąd był związany z czujnikiem doładowania turbo.Więcej błędów nie było. Tylko szukam i szukam i nie mogę dojść gdzie on jest i jak wygląda...
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#14

Post autor: Młody90 »

w dziale zrób to sam opisałem jak takie zaworki znaleźć i wyczyścić , poszukaj ;)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#15

Post autor: GUMMISS »

Siedzi w rogu kolektora od tylu. Nie widać go, ale można namacac ręką jak się wlozy miedzy kolektor, a korytko od filtra pylkowego. Tak na prawdę żeby go zobaczyć musial byś zdjąć kolektor, ale do wymiany wystarczy odkrecic korytko od pylkowego i dostęp jest doskonaly. Przy kręcony jest na śrubę albo na imbus 5, albo na klucz 10mm nie pamiętam już dokladnie. Wymacaj go, być może spadla wtyczka z niego i dlatemu jest blad. Wiesz ze zdjęć jak wygląda to poradzisz sobie w znalezieniu go :good:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#16

Post autor: pchela »

Ja wiem gdzie jest, bo już odkręcany był. Chcę się tylko dowiedzieć który z tych 2 co wymieniłem jest właśnie tym czujnikiem, na który wywala błąd, czyli CZUJNIK DOŁADOWANIA TURBO :)
Nie mam zamiaru czyścić go. Po prostu kupie nowy.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#17

Post autor: GUMMISS »

Skoro miales go w realiach to znalezieniem odpowiedniej części nie powinno być problemu ;) to ze zdjęcia 1 to czujnik :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#18

Post autor: Roki »

Sprawdz podcisnienia.skasuj blad i zobacz czy wyskakuje odrazu czy po przejechaniu.jak odrazu,przerwanu kabel lub uszkodzony sam czujnik.jak po przejazdzce czujnik nie dostaje odpowiedniego cisnienia.nastepnie zmien wszystkie podcisnienia,zwlaszcza te do turbo.zaworek podcisnienia zobaczysz jak zdemontujesz dolot za przeplywla razem z dolotem do turbo.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#19

Post autor: pchela »

ok. Wielkie dzięki GUMMISS :beer:
Roki wszystkie przewody, kable są całe. To musi być czujnik, bo auto cały czas nie ma mocy. Ale sprawdzę jeszcze raz, żeby nie było :)
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#20

Post autor: Roki »

To podmien ten od egr z tym od turbo.i zatkaj egr.zaloz rurke na egr zaslep srubka i przewod ktory szedl do egr zaslep i zobacz.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”