320d kolektor dolotowy pytanie

kuba102637
Posty: 4
Rejestracja: 28 mar 21, 8:15
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Dzierżoniów
VIN: JL48541

#1

Post autor: kuba102637 »

Witam,
Ostatnio moje BMW niema mocy, pojechałem na diagnozę komputerową do serwisu Boscha i okazało się że nie ma odczytów z czujnika ciśnienia doładowania. Zalecili mi jego wymianę, tak więc kupiłem czujnik bodajże Febi za około 140 zł na allegro. Także nie czekając zdjalem kolektor w celu wymiany czujnika i jak się później okazało mam założone zaślepki na klapki w kolektorze co oczywiście jest częstym przypadkiem w tym modelu ale coś mi nie grało. Klapki są założone, ale niema gruszki od sterowania klapkami. Została całkowicie wymontowana i na kolektorze zostały dwa jakby elektrozawory do których się podłącza podciśnienie (jeden z przodu kolektora a drugi z tyłu, zaraz obok omawianego wcześniej czujnika ciśnienia) i są do nich podłączone wtyczki. Ten pierwszy elektrozawór jest jak mi się wydaje od sterowania klapkami ale nie wiem od czego jest ten drugi, wyglądający dokładnie tak samo. Moje pytanie brzmi czy sposób w jaki został zaślepiony kolektor jest prawidłowy, czy można wyjąć w ten sposób gruszkę i pozostawić te dwa elektrozawory bez żadnego podłączenia podciśnienia, jedynie włożyć wtyczki i tak je zostawić. Przy okazji zauważyłem jeszcze wyciek na jednej z zaślepek, przy próbie dokręcenia śrub kręcą się one w miejscu jakby były wyrobione a zaślepka i jej okolice są całe czarne.

Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę miłej niedzieli 😄
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Do wymiany czujnika ciśnienia doładowania nie demontuje się kolektora dolotowego tylko koryto na filtr kabinowy i jest dojście. Sprawdź czy nie są uszkodzone przewody przy wtyczce a czujnik febi możesz wyrzucić do kosza, ponieważ do niczego innego się nie nada. Jak chcesz odpowiedź czy jest to zrobione prawidłowo trzeba było wkleić zdjęcia. Jak przewody podciśnienia są zaślepione to pewnie będzie to działać, ja osobiście cały układ zostawiam i dde steruje jakby klapki były. Wyciek to zapewne skutek montażu aluminiowych zaślepek, najlepsza opcja (z mojego doświadczenia) to wywalenie klapek i zaślepienie samych otworów po ośkach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bayou325
Bywalec forum
Posty: 123
Rejestracja: 20 maja 18, 16:38
BMW: E46 325Ci E46 318Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY13613 JR35681

#3

Post autor: bayou325 »

kuba102637 masz dosłownie rzut beretem do mańka, ja już bym się ustawiał :lol: :lol:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”