[320d]falujące obroty i zimny silnik

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#11

Post autor: GUMMISS »

Termostat możesz sprawdzić przez ściśnięcie jednego z węży idącego od termostatu EGR. U mnie się okazało że do wymiany jest główny, bo po zaciśnięciu węża nie łapał dalej temperatury :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#12

Post autor: pchela »

Główny termostat wymieniony. Masa energii psu w dupe... Płyn chłodniczy gdzieś spierdziela, temperatury dalej nie trzyma. Dziś już nie miałem siły żeby do tego zaglądać, jutro to ogarnę.
Przypuszczam że bez wymiany termostatu EGR się nie obejdzie, więc jutro go zamawiam, nie mam innego wyjścia. :siema:
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#13

Post autor: pchela »

termostat EGR zamówiony. Teraz pojawił się kolejny problem... Do listy zepsutych części można dopisać Chlodniczke spalin EGR. To właśnie z niej cieknie płyn chłodniczy, samochód strasznie kopci na biało, a dym śmierdzi płynem.
Może ktoś posiada sprawną chłodniczke spalin EGR(czy jak to tam się zwie)?? E46 M47 2001r :cry:
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#14

Post autor: pchela »

Naprawione! Koniec tematu. Pod termostatem głównym jest takie coś plastikowe(nie wiem jak to się nazywa :D ) przykręcone na jedną długą śrubę. Okazało się że jak wyjmowałem to, była tam gumowa uszczelka, i zgubiłem ją, więc tamtędy uciekał płyn :crazy: Gdyby ktoś potrzebował kiedyś pomocy, i miał pytania jak wymienić termostat, niech pisze :) :siema:
Wadi100
Posty: 9
Rejestracja: 14 gru 13, 8:44
BMW: e46, M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
VIN: pe51857

#15

Post autor: Wadi100 »

Mam identyczne objawy, motor się nie grzeje i podczas jazdy temperatura nie wychodzi poza koniec niebieskiego pola, a na postoju max do pierwszej kreski. Dzisiaj przyszedł mi termostat Behra, zaraz idę walczyć z tym. Powiedz mi, wymieniałeś też w końcu ten termostat EGR czy tylko główny? Teraz już obroty Ci nie falują? jeszcze jedno pytanie nie na temat, bardzo słychać Twoją pompę wspomagania? :D
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#16

Post autor: pchela »

ja wymieniłem oba termostaty. Odkręć termostat egr i dmuchnij w niego. Jeżeli przepuszcza powietrze to jest do wymiany.
Obroty falują, ale mniej.Tzn.nie falują tak cały czas. Odpale,skoczy do 1000, pochodzi troche, spadnie do 800, i co jakis czas do 900 podskoczy. Podobno tak ma być :D
A o pompie Ci nie powiem, bo nie mam pojęcia :D Na kierownicy nic nie czuć żeby pompa coś psuła się, wiec u mnie powinna prawidłowo działać :roll:
Raffi
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 10, 23:55
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona Góra

#17

Post autor: Raffi »

a masz moze fotorelacje z wymiany termostatu? mam to samo co wy z tym niedogrzewaniem
pchela
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 9 wrz 13, 18:48
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Janów Lubelski

#18

Post autor: pchela »

niestety nie mam. Ale moge opisac krok po kroku z pamieci jak wymienic :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”