320d E46 - wysoka temperatura, wentylator klimatyzacji
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 10, 12:02
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Witam, jestem posiadaczem samochodu BMW E46 320d '99r. Kupiłem ten samochód w zimie i miał uszkodzone termostaty. Wymieniłem je na nowe i było wszystko ok. Lecz gdy przyszły cieplejsze dni, samochód nagrzewa mi się. W normalnej jeździe w mieście osiąga temperaturę 100-110 stopni. W trasie ok 100km/h osiąga już 120 stopni i odłącza mu wtedy zapłon (prawdopodobnie, żeby nie przegrzać silnika). Dowiedziałem się, że powinien w nim być wentylator klimatyzacji, z przodu przed chłodnicą (nie od strony silnika). Zamontowałem wentylator i dzieje się nadal to samo. Moje pytanie brzmi: wentylator klimatyzacji podłączyłem do kabla, który był przypięty do chłodnicy. I teraz działa mi wentylator klimatyzacji, ale nie działa wentylator przy chłodnicy. Co powinienem zrobić? Kupić jakieś rozwidlenie na dwa kable (do wentylator silnika i wentylatora klimatyzacji) czy poszukać innego wejścia na podłączenie wentylatora klimatyzacji (szukałem, ale wydaje mi się, że nie ma tam innego wejścia na tę chłodnicę)?
BARDZO PROSZĘ O PORADĘ !
Pozdrawiam.
BARDZO PROSZĘ O PORADĘ !
Pozdrawiam.
Zaraz,rozumiem ze masz klime ale nie miales wetylatora klimy i teraz odlaczyles wetylator od chlodnicy silnika? Dziwne
Tak wyglada klima:
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/1999/may/browse/heater_and_air_conditioning/
A tak wyglada uklad chlodzenia
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/1999/may/browse/radiator/
I teraz opisz dokladniej czego nie masz a moze czegos masz za duzo?
Tak wyglada klima:
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/1999/may/browse/heater_and_air_conditioning/
A tak wyglada uklad chlodzenia
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/1999/may/browse/radiator/
I teraz opisz dokladniej czego nie masz a moze czegos masz za duzo?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 10, 12:02
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Tak, nie miałem wentylatora klimatyzacji. Dowiedziałem się po numerze nadwozia, że tu powinny być dwa wentylatory (chłodnicy i klimatyzacji). On powinien dodatkowo ochładzać silnik, kiedy wentylator chłodnicy nie wystarcza. I zamontowałem wentylator klimatyzacji, ale nie mam go gdzie podłączyć. Podłączyłem go do gniazda, do którego był podłączony wentylator klimatyzacji. Na komputerze wyskakuje mi też błąd, że coś jest nie tak z zaworem AGR. Podobno jest to związane z małym termostatem. I nie wiem co teraz zrobić. Spróbuje znaleźć kogoś, kto ma takie BMW z dwoma wentylatorami i zobaczę jak są te wentylatory podłączone.
Spróbuje znaleźć kogoś, kto ma takie BMW z dwoma wentylatorami i zobaczę jak są te wentylatory podłączone.[/quote]
Dobry pomysl
Co do zaworu pewnie trzba go przeczyscic-jest o tym na forum
Dobry pomysl
Co do zaworu pewnie trzba go przeczyscic-jest o tym na forum
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 10, 12:02
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Podłączyłem oba wentylatory na krótko. Włączają się przy ok 105 stopniach. Maksymalnie osiągnąłem temperaturę 110 stopni przy 150 km/h. Czy to zbyt wysoka temperatura? Powinienem przeczyścić ten zawór?
Temperatura robocza ,wskazowka w pionie powinna byc max 90°C,czyli sprawdz obydwa termostaty duzy i ten agr-u,przegrzejesz silnik i bedzie po ptokach.A tak wogole jak sprawdzales tem podczas jazdy? poprzez OBC?
W razie co tu masz opis:
Kluczyk w stacyjkę ale nie przekrecasz. Naciskasz i trzymasz lewy przycisk na zegarach.
Przekrecasz kluczyk na zapłon, pojawia się "test 1" w miejscu przebiegu. Naciskasz więc tyle razy aż dojdziesz do "test19". Puszczasz i czekasz 2 sekundy aż pojawi sie po prawej, tam gdzie licznik dzienny napis on/off.
Znowu naciskasz na lewy, tak długo aż dojdziesz do testu 7.0 i to jest temp. silnika. 7.1 to temp zewnetrzna. 7.2 to obroty silnika. 7.3 to predkość.
W razie co tu masz opis:
Kluczyk w stacyjkę ale nie przekrecasz. Naciskasz i trzymasz lewy przycisk na zegarach.
Przekrecasz kluczyk na zapłon, pojawia się "test 1" w miejscu przebiegu. Naciskasz więc tyle razy aż dojdziesz do "test19". Puszczasz i czekasz 2 sekundy aż pojawi sie po prawej, tam gdzie licznik dzienny napis on/off.
Znowu naciskasz na lewy, tak długo aż dojdziesz do testu 7.0 i to jest temp. silnika. 7.1 to temp zewnetrzna. 7.2 to obroty silnika. 7.3 to predkość.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 cze 10, 12:02
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
Tak tak, właśnie w ten sposób sprawdzałem temperaturę. Termostaty są nowe, więc z nimi jest raczej wszystko ok. Szukałem informacji na forum na temat zaworu AGR i dowiedziałem się, że u innych ludzi działo się to samo co u mnie. Poza tym na komputerze wyskakują mi 2 błędy. Jeden o recyrkulacji spalin, a drugi coś związanego z tym zaworem AGR. Więc go wyjmę, wyczyszczę i mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Czy może jeszcze coś oprócz czyszczenia tego zaworu wypada zrobić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
- BMW: E46 325i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Zamosc
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Podlacze sie do tematu.
W moim 320d mam problem z wentylatorem. Mam pojedynczy wentylator z trzy pinowa kostka. Zaczelo sie od tego ze przestala mi chlodzic klimatyzacja gdy stalem w korkach, w trasie bylo ok. Myslalem ze pada sprezarka bo im dluzej mialem wlaczona klime w korkach tym glosniej chodzila i co chwile wlaczala sie i wylaczala. Ostatnio jednak przy wyzszych temp powietrza w korkach zaczal sie przegrzewac tzn. wskazowka podchodzila pod czerwone pole a wentylator sie nie zalaczal. To mnie skusilo do sprawdzenia wentylatora. I tak wczoraj sprawdzilem napiecie na kostce wentylatora: miedzy brazowym a czerwonym 12v na wlaczonym zaplonie, 14v na zapalonym silniku; miedzy brazowym a cienkim sterujacym 6v. Próbowałem podlaczyc wentylator na krotko w kostce i zero reakcji. Zdjalem obudowe modulu i 'sylikon' zabezpieczajacy plytke mial szczeliny a styki przewodow byly posniedziale. Jak myslicie? Modul do wymiany? Ew. caly wentylator?
Podlacze sie do tematu.
W moim 320d mam problem z wentylatorem. Mam pojedynczy wentylator z trzy pinowa kostka. Zaczelo sie od tego ze przestala mi chlodzic klimatyzacja gdy stalem w korkach, w trasie bylo ok. Myslalem ze pada sprezarka bo im dluzej mialem wlaczona klime w korkach tym glosniej chodzila i co chwile wlaczala sie i wylaczala. Ostatnio jednak przy wyzszych temp powietrza w korkach zaczal sie przegrzewac tzn. wskazowka podchodzila pod czerwone pole a wentylator sie nie zalaczal. To mnie skusilo do sprawdzenia wentylatora. I tak wczoraj sprawdzilem napiecie na kostce wentylatora: miedzy brazowym a czerwonym 12v na wlaczonym zaplonie, 14v na zapalonym silniku; miedzy brazowym a cienkim sterujacym 6v. Próbowałem podlaczyc wentylator na krotko w kostce i zero reakcji. Zdjalem obudowe modulu i 'sylikon' zabezpieczajacy plytke mial szczeliny a styki przewodow byly posniedziale. Jak myslicie? Modul do wymiany? Ew. caly wentylator?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1834 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 9 Odpowiedzi
- 6065 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dawid111
-
- 5 Odpowiedzi
- 1980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 1 Odpowiedzi
- 1277 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2488 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Łukasz K
-
- 0 Odpowiedzi
- 966 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MatMat
-
- 1 Odpowiedzi
- 2137 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 0 Odpowiedzi
- 1266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Michalbmwe46316i2003
-
- 2 Odpowiedzi
- 2427 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: misu
-
- 7 Odpowiedzi
- 2001 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flyse