320D automat, szarpie napęd, uszkodzony dyfer?

pavansky
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 21, 12:25
BMW: E46 320D 150KM Touring Automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: EM05437

#1

Post autor: pavansky »

Witam i pozdrawiam forumowiczów,

mam następujący problem

moje autko to 320D 150KM automat, touring, rok prod 2002

Problem pierwotnie zauważyłem jadąc autostradą 130-140km/h, po 2-3 godzinach takiej jazdy pojawiło się głuche stukanie z tyłu auta. Po chwili postoju na Big Maca problem ustał. Wnioskuję, że problem pojawia się przy dłuższej trasie, po porządnym rozgrzaniu napędu.

Parę dni później również po około 2 godzinach jazdy, ruszając w lewo ze skrzyżowania autko zaczęło szarpać napędem i stukać/dudnić dość głośno. Szarpanie było wyraźne, czułem je w fotelu. Mimo to auto pojechało dalej i zrobiło mi tego dnia jeszcze dwa razy to samo (przy ruszaniu do tyłu w prawo). Według mnie szarpanie jest z lewej strony ale nie mam możliwości żeby ocenić czy na prawym fotelu słychać/czuć to tak samo.

Myślałem że to będzie problem lewej półosi, ale pogadałem z mechanikiem który bez oględzin, po samym opisie j/w, stwierdził że półosie dawały by znak również podczas jazdy na wprost, a skoro szarpie tylko przy skręconych kołach to problem będzie w moście i mam poszukać używanego dyfra i wymienimy. Dyfer znalazłem, ponoć z niskim przebiegiem, ale jeszcze go nie kupiłem, umówiony jestem z facetem na sobotę że podjadę by go kupić.

Jak myślicie, czy dyfer to w tym przypadku najbardziej prawdopodobna usterka? Co mogę ewentualnie sam zrobić by ocenić stan napędu? Wczoraj jeździłem trochę po mieście i ponownie jest zero oznak czegokolwiek.

Wielkie dzięki za każdą podpowiedź. Powodzonka i zdrówka wszystkim :) :beer:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

ja obstawiam ze to skrzynia
jakby to powodowal dyfer albo polos to by sie nie 'pojawialo i znikalo'
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
pavansky
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 21, 12:25
BMW: E46 320D 150KM Touring Automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: EM05437

#3

Post autor: pavansky »

Hmm ok, dzięki. Mechanik sam stwierdził że problem z dyfrem nie zawsze będzie się ujawniał, ponieważ zależy od tego jak (uszkodzony) mechanizm się ułoży w danym momencie. Do tego problem tylko na skręconych kołach - przy ruszaniu na wprost zero problemu. Według mnie to wyklucza skrzynię. Wielkie dzięki za odpowiedź! Miłego popołudnia
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

no to napisz jak zmienisz ten dyfer czy zniknelo
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”