[320d, 318d M47] Wymiana pompy wody

Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#11

Post autor: Mariusz_E46 »

Słuchajcie ja wiem że pogoda jest do du.. i ludziom nerwy puszczają ale dajcie se na luz.
zibi - nie to żebym się czepiał, ale ty cos ostatnio tylko byś czyścił wątki.

chwila z wujkiem google i zobacz co można znaleźć.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27502
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#12

Post autor: MARC »

Chłopak pyta o konkrety a Wy jak zawsze niby się znacie, ale nie wiecie co i jak.

Nie po to założył temat aby otrzymać odp typu: prosto.

Jeżeli wiecie jak to napiszcie od A do Z. A nie odkręcam starą i wkładam nową.
A płyn to co wylewasz na płytki/glebę ??
Wysil się trochę, albo odpuść taką pomoc, bo chyba po to jest forum a nie po to aby się wymądrzać.

Zibi...

Jak masz dobry dostęp od dołu to tak będzie wygodniej jeżeli nie to demontujemy:
* osłone wentylatora (w zależności od silnika)
* pasek osprzętu

Spuszczamy płyn korek jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Zlej go do czegoś a jak będziesz wlewał ten sam to zrób "filtr" z np gazy aby wyłapać brudy z niego, ale to dopiero przy uzupełnianiu na nowo.

Teraz pompa...
Kilka śrubek (w zależności od silnika)
Odkręcasz, a następnie wkręcasz w otwór tzw techniczny dzięki czemu wypchnie ją z silnika, przy czym wyleci jeszcze trochę płynu...
Oczyszczasz miejsce przylegania pompy do bloku.
Zakładasz nową pamiętając o uszczelce. Czasami w zależności od auta i silnika daje się odrobinę "kleju" na powierzchnie łączące.
Reszta analogicznie odwrotnie + zalewanie układu oraz odpowietrzanie.

;)
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#13

Post autor: piotrek1474 »

A koło pąsowe i tak będziesz musiał sciągnąć bo w nowej pompie raczej go nie będzie. A lepiej to zrobić zanim odkręcisz pompę. Powiem ci tylko abyś nie stukał. w nie metalowym młotkiem, ewentualnie zaopatrz się w gumowy.
Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: zibi_j1 »

Dzięki za konkrety Panowie. Działać będziemy wspólnie z naszym nadwornym forumowym mechanikiem, tak więc nic złego stać się raczej nie może. Tak jak napisałem powstanie z tego DIY ze zdjęciami, żeby nikt w przyszłości się nie zastanawiał.
Mariusz_E46 pisze:Słuchajcie ja wiem że pogoda jest do du.. i ludziom nerwy puszczają ale dajcie se na luz.
zibi - nie to żebym się czepiał, ale ty cos ostatnio tylko byś czyścił wątki.

chwila z wujkiem google i zobacz co można znaleźć.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27502
z wujkiem google spędziłem dwa dni ;) Zwróć uwagę ze foty wygasły a podany link donikąd nie prowadzi.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#15

Post autor: rafał18 »

piotrek1474 pisze:A koło pąsowe i tak będziesz musiał sciągnąć bo w nowej pompie raczej go nie będzie. A lepiej to zrobić zanim odkręcisz pompę. Powiem ci tylko abyś nie stukał. w nie metalowym młotkiem, ewentualnie zaopatrz się w gumowy.
nie trzeba zadnego koła pasowego sciagac

link do Macka:
https://czescidobmw.pl/kategorie/pompa-wody,9899.html
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#16

Post autor: Mariusz_E46 »

zibi_j1 pisze:Dzięki za konkrety Panowie. Działać będziemy wspólnie z naszym nadwornym forumowym mechanikiem, tak więc nic złego stać się raczej nie może. Tak jak napisałem powstanie z tego DIY ze zdjęciami, żeby nikt w przyszłości się nie zastanawiał.
Mariusz_E46 pisze:Słuchajcie ja wiem że pogoda jest do du.. i ludziom nerwy puszczają ale dajcie se na luz.
zibi - nie to żebym się czepiał, ale ty cos ostatnio tylko byś czyścił wątki.

chwila z wujkiem google i zobacz co można znaleźć.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27502
z wujkiem google spędziłem dwa dni ;) Zwróć uwagę ze foty wygasły a podany link donikąd nie prowadzi.
Link prowadzi dokładnie do strony na innym forum, gdzie jest dokładnie napisane to co umieścił MARC.

Z resztą po co ta czcza gadanina, masz napisane co i jak. Wątek zamknąć. Foty w czasie wymiany porobić i umieścić w odpowiednim dziale z opisem.
OT.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Spokojnie poradzimy sobie, w koncu to nie wymiana sprzegla czy wanosa.

Jak bedą komlipacje mam siekiere, mlotek, rure, przecinak ;)
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#18

Post autor: Mariusz_E46 »

mariryb pisze:Spokojnie poradzimy sobie, w koncu to nie wymiana sprzegla czy wanosa.

Jak bedą komlipacje mam siekiere, mlotek, rure, przecinak ;)
Nie no ja sie tu spinam po google a to ty będziesz robił......
Wersja skrócona :

Jest to bardzo proste i nie zbaiera więcej jak 3-4 godziny...

1. Trzeba przygotować sobie dwie stalowe śruby "6" (na 10 klucz), najlepiej kupić bardziej utwardzone mają specyficzny czarny kolor i w ogóle jak by miały łeb na klucz imbusowy to "Cud miód i orzeszki" :).
2. Spuszczamy płyn z układu chłodzenia.
3. Jako ktoś ma zabudowany silnik osłonami, to zdejmuje również osłony, zależy od modelu auta, przy dużych motorach będzie trzeba też zdemontować wentylator chłodnicy, ze względu na ograniczone miejsce manewrowania... robi się to bardzo szybko...
4. Ściągamy Pasek klinowy (ja napieram na napinacz drewniana kantówką, wtedy się łatwo ściąga robi sie luźny)
5. Odrecamy koło paska z pompy
6. Odkręcamy trzy śruby, którymi pompa przykręcona jest do bloku silnika.
7. Wkręcamy wcześniej przygotowane śruby (po zdjęciu koła paska, w korpusie pompy wodnej będą widoczne specjalne miejsca - dwa nagwintowane otwory) w te otwory wkręcamy śruby, bardzo równo, pół opbrotu klucza jedna śruba, pół obrotu druga śruba i tak aż do momnatu kiedy stara Pompa wody poprostu wypadnie, albo na tyle zluzuje ze da się ją reką wyciągnąć. Śruby mają być dlatego twardsze, gdyż miejsce to jest strasznie zapieczone pod upływem czasu i temperatury, a niedaj Boże, że śrubka się ukręci w korpusie, to pozostaje rozbicie korpusu i wydłubywanie pompy po kawałku...
8. Oczyszczamy dokładnie miejsce usadownia pompy w bloku silnika np. drobym papierkiem ściernym sprawdzamy, czy niema pzostałości po starej uszczelece, ze starej pompy.
9. Przystępujemy do montażu nowej pompy

U kolegi wylazła bez tych użycia tych śrub ale lepiej mieć niż nie mieć. 0 silikonu, uszczelka dociśnie będzie ok. Mnie i tak z całej zabawy najbardziej wnerwia odpowietrzanie. Skoro już zwalasz pompę to pomyśl nad zmianą płyny całego i wypłukaniem chłodnicy. I tak będzie na zewnątrz. Nie wiem kiedy były robione termostaty ale warto je wymienić przy okazji.

Baw sie dobrze he he :P
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#19

Post autor: piotrek1474 »

Zibi co do zdjeć z linku to może to Ci pomoże
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=10&t=153290
Obrazek
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#20

Post autor: avellananut »

Zibi zanim zaczniesz zabawę z pompą wody zaopatrz się w oring nr 11 53 7 786 258. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2869-prowadzenie-wezy-wody-ukl-chlodn/i47536#part08.
Wymieniałem u siebie pompę na SLK i miałem przeboje z tym oringiem
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”