[320d 2003] Tył ściera opony do łysego

Nades
Posty: 8
Rejestracja: 22 maja 19, 19:10
BMW: E46 320D M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: WSO

#1

Post autor: Nades »

Witam, sprawa jest tego typu, że ściera mi opony z tyłu od strony wewnętrznej na tyle, że co sezon opony praktycznie do wywalenia. Auto mam po moim dobrym koledze, który również borykał się z tym problemem i nie rozwiązał go, jeździł po mechanikach i każdy rozkłada ręce. Może coś podpowie wam to, że na geometrii jak kolega był i ustawiali tył, to po ustawieniu jednego koła, drugie w ogóle nie trzymało "norm" (nie wiem jak to nazwać, nie było mnie przy tym, on kompletnie zielony w te klocki) i ustawili tak, żeby w ogóle to miało ręce i nogi. Obecnie wygląda to tak, że obydwa koła tylne są starte równomiernie po stronie wewnętrznej na tyle, że widać drutowanie. Jeden z drugim jak i trzeci chcą wymieniać wszystko jak leci (standardowo) na co zwrócić uwagę? Zawieszenie jest zwykłe, żaden sport. Koła 16. Dzięki za wszelką pomoc
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

starcie po wewnetrznej czyli kola sa pochylone do wnetrza niczym german style :lol:
skoro geometria sie 'sypie' po ustawieniu to po pierwsze warto by sie upewnic, czy auto nie mialo zadnej 'przygody' w przeszlosci
i jakies elementy nie sa po prostu wygiete
jesli nie to powinienes sie przygladnac tulejom zarowno wozka jak i wahaczy, jak sa w proszku to tez moze wszystko latac na boki
wiec tu akurat mechanicy moga miec troche racji z ta wymianą


no chyba ze cos po prostu obciera po oponie od wahacza albo nadkola
ale zakladam ze to by bylo widac kiedy ktos tam zagladal
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
spinecki
Administrator
Posty: 609
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#3

Post autor: spinecki »

Raczej przekoszone bylo, skoro w zaden sposob nie mogli tego ustawic. Musisz poszukac czlowieka, ktory ustawi Ci geometrie nie zgodnie z ksiazka, ale pod auto, czyli wezmie pod uwage fakt, ze kola na dzien dobry sa przekoszone... Felga rozumiem oryginalna, jaki masz rozmiar opon? Moze tu cos jest nie tak...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Do sprawdzenia wszystkie tuleje, a dopiero pozniej geometria. Ogarniety mechanik w ogole nie powinien zabierac sie za geometrie jesli gdzies wybada luz bo zwyczajnie to nie ma sensu. Na kamerach bedzie ok, a po wyjezdzie z warsztatu wszystko sie rozjedzie
Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#5

Post autor: D3jw »

jak kąty się rozjeżdżają to chyba pływające kaput?
niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

D3jw pisze: 10 cze 19, 20:00 jak kąty się rozjeżdżają to chyba pływające kaput?
niech ktoś mnie wyprowadzi z błędu
jak zawsze masz racje :lol:

chociaz rownie dobrze moze byc kazda inna tuleja wahacza w rozsypce
a jak jedna to pewnie i wszystkie inne :)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#7

Post autor: tomx »

Jeśli masz możliwość, wjedź swoją furą na kanał i skołuj kogoś kto ma też E46 - wtedy porównaj wszystkie elementy tylnego zawiasu od A do Z, by zobaczyć czy jest tak samo.

U mnie było przekręcone stronami mocowanie tulei pływających, były wkręcone na zewnątrz progu a nie wchodziły do wewnątrz, chyba jedyny taki problem na każdym forum o E46 - a też martwiłem się że auto "koszone". 3 razy byłem wtedy na geometrii i u dwóch różnych specjalistów od zawieszeń - do wymian każdy chętny, a powód znalazłem potem samemu patrząc na to w garażu...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”