[320d 2003] Tył ściera opony do łysego
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 maja 19, 19:10
- BMW: E46 320D M47N
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: WSO
Witam, sprawa jest tego typu, że ściera mi opony z tyłu od strony wewnętrznej na tyle, że co sezon opony praktycznie do wywalenia. Auto mam po moim dobrym koledze, który również borykał się z tym problemem i nie rozwiązał go, jeździł po mechanikach i każdy rozkłada ręce. Może coś podpowie wam to, że na geometrii jak kolega był i ustawiali tył, to po ustawieniu jednego koła, drugie w ogóle nie trzymało "norm" (nie wiem jak to nazwać, nie było mnie przy tym, on kompletnie zielony w te klocki) i ustawili tak, żeby w ogóle to miało ręce i nogi. Obecnie wygląda to tak, że obydwa koła tylne są starte równomiernie po stronie wewnętrznej na tyle, że widać drutowanie. Jeden z drugim jak i trzeci chcą wymieniać wszystko jak leci (standardowo) na co zwrócić uwagę? Zawieszenie jest zwykłe, żaden sport. Koła 16. Dzięki za wszelką pomoc
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7167
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
starcie po wewnetrznej czyli kola sa pochylone do wnetrza niczym german style
skoro geometria sie 'sypie' po ustawieniu to po pierwsze warto by sie upewnic, czy auto nie mialo zadnej 'przygody' w przeszlosci
i jakies elementy nie sa po prostu wygiete
jesli nie to powinienes sie przygladnac tulejom zarowno wozka jak i wahaczy, jak sa w proszku to tez moze wszystko latac na boki
wiec tu akurat mechanicy moga miec troche racji z ta wymianą
no chyba ze cos po prostu obciera po oponie od wahacza albo nadkola
ale zakladam ze to by bylo widac kiedy ktos tam zagladal

skoro geometria sie 'sypie' po ustawieniu to po pierwsze warto by sie upewnic, czy auto nie mialo zadnej 'przygody' w przeszlosci
i jakies elementy nie sa po prostu wygiete
jesli nie to powinienes sie przygladnac tulejom zarowno wozka jak i wahaczy, jak sa w proszku to tez moze wszystko latac na boki
wiec tu akurat mechanicy moga miec troche racji z ta wymianą
no chyba ze cos po prostu obciera po oponie od wahacza albo nadkola
ale zakladam ze to by bylo widac kiedy ktos tam zagladal
-
- Administrator
- Posty: 597
- Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
- BMW: 318d Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PK82683
Raczej przekoszone bylo, skoro w zaden sposob nie mogli tego ustawic. Musisz poszukac czlowieka, ktory ustawi Ci geometrie nie zgodnie z ksiazka, ale pod auto, czyli wezmie pod uwage fakt, ze kola na dzien dobry sa przekoszone... Felga rozumiem oryginalna, jaki masz rozmiar opon? Moze tu cos jest nie tak...
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Do sprawdzenia wszystkie tuleje, a dopiero pozniej geometria. Ogarniety mechanik w ogole nie powinien zabierac sie za geometrie jesli gdzies wybada luz bo zwyczajnie to nie ma sensu. Na kamerach bedzie ok, a po wyjezdzie z warsztatu wszystko sie rozjedzie

- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7167
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
jak zawsze masz racje

chociaz rownie dobrze moze byc kazda inna tuleja wahacza w rozsypce
a jak jedna to pewnie i wszystkie inne

- tomx
- Bywalec forum
- Posty: 274
- Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Jeśli masz możliwość, wjedź swoją furą na kanał i skołuj kogoś kto ma też E46 - wtedy porównaj wszystkie elementy tylnego zawiasu od A do Z, by zobaczyć czy jest tak samo.
U mnie było przekręcone stronami mocowanie tulei pływających, były wkręcone na zewnątrz progu a nie wchodziły do wewnątrz, chyba jedyny taki problem na każdym forum o E46 - a też martwiłem się że auto "koszone". 3 razy byłem wtedy na geometrii i u dwóch różnych specjalistów od zawieszeń - do wymian każdy chętny, a powód znalazłem potem samemu patrząc na to w garażu...
U mnie było przekręcone stronami mocowanie tulei pływających, były wkręcone na zewnątrz progu a nie wchodziły do wewnątrz, chyba jedyny taki problem na każdym forum o E46 - a też martwiłem się że auto "koszone". 3 razy byłem wtedy na geometrii i u dwóch różnych specjalistów od zawieszeń - do wymian każdy chętny, a powód znalazłem potem samemu patrząc na to w garażu...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 1657 Odsłony
-
Ostatni post autor: 4rutemisu
-
- 6 Odpowiedzi
- 2189 Odsłony
-
Ostatni post autor: Kamcio
-
- 10 Odpowiedzi
- 4164 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ucando
-
- 0 Odpowiedzi
- 1363 Odsłony
-
Ostatni post autor: kubaoka
-
- 5 Odpowiedzi
- 1913 Odsłony
-
Ostatni post autor: wuodek
-
- 7 Odpowiedzi
- 2370 Odsłony
-
Ostatni post autor: esssa1987
-
- 15 Odpowiedzi
- 6104 Odsłony
-
Ostatni post autor: Miłosz
-
- 2 Odpowiedzi
- 1374 Odsłony
-
Ostatni post autor: krychap
-
- 5 Odpowiedzi
- 2109 Odsłony
-
Ostatni post autor: krychap
-
- 5 Odpowiedzi
- 1996 Odsłony
-
Ostatni post autor: D3jw