[320d, 2003, Sedan] przepuszczanie oleju przez turbo a odma

kubaoka
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 paź 16, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#1

Post autor: kubaoka »

Witam serdecznie, turbo w mojej e46 320d 150km puszcza olej, ponoć jedną z przyczyn może nie być sama turbina a niedrożna odma przez co olej znajduje ujście przez turbo. Auto kupiłem 3 miesiące temu, teraz aby wykluczyć bądź potwierdzić wadę turbo chce wymienić odmę która zakładam iż nie była wymieniana od nowości bądź na pewno od kilkudziesięciu tysięcy. Moje pytanie brzmi czy wymienić sam separator czy cały zawór by móc wykluczyć bądź potwierdzić wadę turbiny.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie bardzo wiem jaki zawór masz na myśli, ale wymiana separatora może pomuc. Sam miałem taką sytuację że skazali mi turbo na śmieci a okazało się że winna była właśnie odma.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
kubaoka
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 paź 16, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#3

Post autor: kubaoka »

Pisząc zawór miałem na myśli pokrywę (czy jak się to tam nazywa) tego separatora (nr 11) w podanym linku http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-05-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3312... Dobrodziej a ty co wymieniłeś sam nr 15 czy dodatkowo jeszcze nr 11? Oraz przy jakim przebiegu to robiłeś? U mnie jest 257 500km
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Odma jest dosc tania w porównaniu do turbo i od niej zacznij. Moze tez byc tak ze olej z odmy przyczyni sie do rozwalenia turbo, ma ono pompowac powietrze, a olej na wirniku jest dodatkowym obciazeniem. Jak bedzie go naprawde duzo to turbo tez padnie.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
kubaoka
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 paź 16, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#5

Post autor: kubaoka »

Ok dziękuję, a co z olejem w IC i dolocie? Sam się wypali z biegiem czasu jeśli już turbo nie będzie przepuszczać oleju?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Ja mysle ze jak turbo raz pusci olej to juz raczej bedzie puszczac zawsze, wiec nie sadze zeby teraz wymiana odmy pomogla. Mialem taki przypadek ze swoim compactem 150km i opisywalem tu na forum - turbo po regeneracji puscilo olej strona wydechowa, lalo bardzo mocno. Turbine wymienilem na gwarancji ale postanowilem po wymianie gwarancyjnej wymienic tez odme zeby wykluczyc ze to ona byla przyczyna no i bingo, mialem odme z filterkiem bawelnianym ktory wazyl chyba z 0.5kg.

Co do oleju po stronie ssacej to on sie nie wypali, musisz IC zdemontowac, wylac olej i przeplukac.
Obrazek
kubaoka
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 11 paź 16, 14:43
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Nowy Sącz

#7

Post autor: kubaoka »

Da się zdjąć IC bez zdejmowania zderzaka? I czy ewentualnie benzyna ekstrakcyjna będzie dobra do płukania czy może jakiś specjalny preparat?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

kubaoka pisze:Pisząc zawór miałem na myśli pokrywę (czy jak się to tam nazywa) tego separatora (nr 11) w podanym linku http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-05-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3312... Dobrodziej a ty co wymieniłeś sam nr 15 czy dodatkowo jeszcze nr 11? Oraz przy jakim przebiegu to robiłeś? U mnie jest 257 500km
Wymieniłem całość w zamienniku firmy Vaico od Maćka. Rozbierz dolot i sprawdź czy oliwa jest w rurce odmy czy wydostaje się z muszli turbiny, śladowe ilości na wirniku mogą być i to nie znaczy że turbo już nadaje się do wymiany. Jeśli będzie w rurce to wymień całą odmę (koszt ok 170zł) co 2-3 łata. Rury dolotu odmy i intercooler zdemontuj i wymocz, potem umyj i będzie gitara.

Edit: zderzaka nie trzeba ściągać, dwa pierścienie i dwie śrubki od spodu. Do mycia gorąca woda z mydłem i płynem do mycia naczyń ;)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”