[ 320d 2003 r. ] jak odkręcić wahacz przedni?
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
- zdeniu
- Bywalec forum
- Posty: 462
- Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
- BMW: 320d M47N Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Słupsk
- Lokalizacja: Słupsk
najlepiej używając niezbędnych narzędzi do tego
trzeba odkręcić dwie nakrętki od sworzni i dwie śruby od tulei
a najlepiej najpierw zejść pod auto i obejrzeć
trzeba odkręcić dwie nakrętki od sworzni i dwie śruby od tulei
a najlepiej najpierw zejść pod auto i obejrzeć
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 sie 10, 7:36
- BMW: E46 150km touring
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Pszczyna
wczoraj pytałem o to samo lecz nikt nie odpowiedział, a auto miałem już na lewarku, koło odkręcone i śruba z wahacza( ta przy kole). zamiast czekać na odpowiedź poszedłem robić sam i wygląda to tak:
- auto do góry( jak ma ktoś podnośnik to chwała mu, ja robiłem z lewarka i oczywiście klocek pod próg w razie draki)
- ściągamy osłonę plastikową pod silnikiem
- następnie druga osłona aluminiowa( na 8śrub na klucz 17mm)
- później ściągasz osłonę tłumika też alu taka cienka( 5śrub na klucz 8mm
- teraz masz dostęp do śruby środkowej w wahaczu(klucz 22mm)
- klucz 22mm oczkowy płaski i odkręcamy, tylko nie za długi. Może też być grzechotka z tym żeby nie była za wysoka i szeroka bo dojście do śruby blokuje z jednej strony guma z łapy silnika, a z góry przewód chyba od rozrusznika.
- no i jeszcze zostaje tuleja wahacza( 2 śruby)
i teraz młotek i heyah
u mnie środkowa poszła młotkiem 0,8kg po chwili, ale przy zwrotnicy już był problem.
powodzenia
ps. opis dotyczył wahacza przód prawy
- auto do góry( jak ma ktoś podnośnik to chwała mu, ja robiłem z lewarka i oczywiście klocek pod próg w razie draki)
- ściągamy osłonę plastikową pod silnikiem
- następnie druga osłona aluminiowa( na 8śrub na klucz 17mm)
- później ściągasz osłonę tłumika też alu taka cienka( 5śrub na klucz 8mm
- teraz masz dostęp do śruby środkowej w wahaczu(klucz 22mm)
- klucz 22mm oczkowy płaski i odkręcamy, tylko nie za długi. Może też być grzechotka z tym żeby nie była za wysoka i szeroka bo dojście do śruby blokuje z jednej strony guma z łapy silnika, a z góry przewód chyba od rozrusznika.
- no i jeszcze zostaje tuleja wahacza( 2 śruby)
i teraz młotek i heyah
u mnie środkowa poszła młotkiem 0,8kg po chwili, ale przy zwrotnicy już był problem.
powodzenia
ps. opis dotyczył wahacza przód prawy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2879 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 8 Odpowiedzi
- 1990 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 9 Odpowiedzi
- 2714 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 2106 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 25 Odpowiedzi
- 8830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1444 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kubaoka
-
- 15 Odpowiedzi
- 6332 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 2 Odpowiedzi
- 1484 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krychap
-
- 6 Odpowiedzi
- 2320 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamcio