[320d 2003] Problemy z temperaturą i spalaniem

Zyga4a
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 19, 19:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Miłomłyn

#1

Post autor: Zyga4a »

Witaj Jestem tu nowy i jeżeli coś nie robię tak to proszę o wskazówki.Posiadam BMW e46 2.0d 150km automat 2003r i mam problem.Autko zaczęło chodzić nie równo i dużo palić więc postawiłem do znajomego na kompa i stwierdził że wtryski padnięte.Dałem więc je do regeneracji i po ponownym montażu wszystko było super przez parę dni.Auto pali mniej ale za to ma takie momenty kiedy dostaje muła i nie przyśpiesza(może trzeba zakodować wtryskiwacze?) a jak już jest ok to temperatura cieczy wzrasta do 115 stopni przy 150km/h (tak pokazuje w menu ukrytym 7.0)i wskazówka rośnie lecz jak tylko zwolnię to wskazówka wraca na środek a na teście dalej w granicach 110-115 stopni przy zewnętrznej 29 stopni .Być może jest to zbieg okoliczności ale jednak problem jakiś jest.Dodam że pompa wody została wymieniona 3 miesiące temu Gdzie szukać problemu?Może czujnik przekłamuje choć wentylatory dają na 3 biegu
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Pod odebraniu wtryskiwaczy dostałeś wydruki z nowymi kodami ima, trzeba je oczywiście wpisać do sterownika. Co do temperatury sprawdź czy otwiera się termostat, pewnie nie i tu jest przyczyna.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Zyga4a
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 19, 19:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Miłomłyn

#3

Post autor: Zyga4a »

Dzięki maniek21112 za podpowiedź ale gość od wtryskiwaczy nie dał mi kodów bo twierdzi że nie trzeba ich kodować(dla mnie dziwna sprawa)a co do temperatury to opiszę CI sytuację jaką zauważyłem.wsiadam jadę i obserwuję temperaturę na teście7.0 rośnie spokojnie przez około 10 minut jazdy do 110 stopni a wskaźnik stoi w pionie(prędkość około 170km) Dalej rośnie i jest 115 stopni a wskazówka zaczyna wychylać się za połowę więc zwalniam do 140km i od razu wskazówka wraca do pionu (a na teście 7.0 pokazuje 115 stopni) momentalnie znowu przyśpieszam do 170 i wskazówka idzie poza połowę I to mnie dziwi że jak zwolnię to wskazówka wraca do normy a na teście bez zmian.Kiedyś miałem podobną sytuację ale to była wina pompy wody więc ją wymieniłem jakieś 3 miesiące temu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź czy przewód za termostatem jest gorący gdy osiąga 90 stopni w teście. Co do wtryskiwaczy to brak słów, dopiero co miałem e65 m57n z 2003 roku, który miał rzekomo regenerowane wtryskiwacze, wygenerowane nowe kody ima a warsztat twierdzi, że ich się nie wpisuje :shock: dlaczego? Bo srefli delphi czy inny bosch srosz nie przewiduje takiej opcji w euro3 :pardon:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Zyga4a
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 19, 19:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Miłomłyn

#5

Post autor: Zyga4a »

Maniek mam dziwną sytuację ponieważ na testach temperatura 90 węże gorące a ż nawiewu leci letnie powietrze czyżby się zapowietrzyl?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ten za termostatem też? Ubywa płynu? Zajrzyj między chłodnicę a intercooler, z reguły jest tam sporo syfu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Zyga4a
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 19, 19:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Miłomłyn

#7

Post autor: Zyga4a »

sytuacja wygląda tak Jak ustawię na klimatroniku 30 stopni to leci letnie a na 32 gorące i temperatura zaczyna spadać na teście 7.1 temperaturę zewnętrzną dużo zawyża bo na wyświetlaczu pokazuje 28 stopnia a na teście 7.1 pokazuje 38-40 stopni.Może czujnik temperatury zewnętrznej padł albo termostat się zawiesił i jest zbyt mały obieg Co o tym sądzisz ???
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Sprawdzisz w końcu ten przewód za termostatem? Ma otworzyć się przy 88 stopniach, jak tego nie robi to jest do wymiany, tylko oryginał obecnie działa prawidłowo. Przekłamujący czujnik temperatury zewnętrznej nie ma tu związku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Zyga4a
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 6 cze 19, 19:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Miłomłyn

#9

Post autor: Zyga4a »

Maniek21112 dzięki za podpowiedzi sytuacja się rozwiązała problem był w zasyfionej chłodnicy tak jak mówiłeś było dużo syfu .Ale mam jeszcze inny problem dotyczący mocy a dokładniej braku mocy w niektórych momentach.Po wymianie wtryskiwaczy auto chodzi równo nie dymi nie kopci ale są momenty ze przyspieszam auto się rozpędza i nagle tak jakby tryb awaryjny a na chwilę odpuszczam i znowu pedal w podłogę i auto jedzie .Podciśnienia wymienione czujnik ciśnienia doładowania nowy temperatury płynu nowy czy może być to wina niezakodowanych wtryskiwaczy ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Pojawia się wtedy kontrolka ze spiralą? Może turbina przeładowuje, jeżeli chodzi o niezakodowane wtryskiwacze to tu raczej możesz być spokojny, może tylko pojawić się dziura w tłoku..
Jak nie dostałeś kodów to tylko je wyczyścił co powinno kosztować jakieś 120,- za sztukę. Włożyłeś je tak jak były? Te same w te same cylindry?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”