[ 320d 2002 r. ] Falujący nawiew

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#11

Post autor: zdeniu »

owe zbyczenie to wentylatorek w panelu klimatronika
Obrazek
Gałan
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 25 gru 09, 20:03
BMW: e46 compact325tiA
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WGM

#12

Post autor: Gałan »

sowwa1 pisze:Proszę o odpowiedź czy nawiew w e46 2002 powinien "falować"? Dodam ze nie dzieje sie to zawsze tylko wtedy gdy auto auto jest nie nagrzne i dmuchawa zaczyna wtłaczać powietrze (ustawiona na auto i np 18 st C) W początkowej fazie faluje tzn dmucha raz mocniej a raz słabiej w odstępach powiedzmy 2 sekundowych. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy i nawiew jest jednostajny. Czytałem że może to być wina opornicy dmuchawy (jeża) ale jeżeli to jest normalne to nic z tym nie będę robił. Z góry dzięki za każdą pomoc.
Nie jest to normalne-ale żyć z tym można.
Też obstawiam jeża.
Dufer
Posty: 3
Rejestracja: 6 mar 10, 13:15
BMW: 320i
Rok produkcji: 98
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#13

Post autor: Dufer »

Też tak mam z tym buczeniem, ale myśle że to żaden problem.
Co do falowania to napewno opornica.
Tomek1983asd

#14

Post autor: Tomek1983asd »

co do bzyczenia to tez tak mam, nie jest to normalne. Kiedyś usunąłem to w e39, ale nie pamiętam który przewód przeciąłem, musiałbym pomierzyć bunie i zobaczyć ale to jak będę maił trochę czasu. Z tego co pamiętam to chodzi o zasilanie panelu klimatronika, idzie ono bodajże bezpośrednio z tablicy bezpieczników w schowku, w e39 był to chyba 5 albo 9 jak jest tu jeszcze nie sprawdzałem, ale wiem ze na pin 2 wtyku x608 wchodzi w e46 zasilanie panelu klimatyzacji właśnie po zapłonie. Zawsze można dziabnąć ten przewód po wyłączeniu zapłonu i zobaczyć czy przestanie buczeć jeśli tak to oznacza ze jest tak samo jak w e39 gdzie babka miała upływność prądu po zamknięciu pojazdu ok 300mA, a ze aku do najmlodszych nie nalezal to czasami odmawial posluszenstwa. Po tym zabiegu był spokój. wiem tylko ze puściłem to zasilanie przez przekaźnik wyzwalany po zapłonie i jak ręką odjął było(w e39) po wyłączeniu zabierało zasilanie z panelu i cisza :) dodam ze ustawienia nie resetowały się :) trzeba tylko sprawdzić. to tak dla lubiących podłubać coś samemu, może ktoś się weźmie za to przede mną :) co sie tyczy falujących obrotów to obstawiałbym na stopien mocy dmuchawy czyli jeża, bądź może przewody od czujnika temperatury zwierają się miedzy sobą i rowierają, w takiej sytuacji po nastawieniu na chlodne powietrze tez mialbys taki objaw ze wiatrak przyspiesza i zwalnia, choc ta opcja z czujnikiem i przewodami mi samemu wydaje sie mało prawdopodobna. raczej jeż. pozdro
Norwag
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 3 sty 10, 19:04
BMW: E46 318i Coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wołomin

#15

Post autor: Norwag »

A ja się tak podepnę z pytaniem do tych co jeża już wymieniali...
Żeby dostać się do niego trzeba wybebeszyć schowek i taka rurę od nawiewu na nogi - jak ją wyjąć ? bo trochę z tym walczyłem i nie wyszła a nie chcę czegoś przypadkiem połamać...
xozzyx
Posty: 1
Rejestracja: 7 maja 10, 17:54
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: ruda śląska

#16

Post autor: xozzyx »

witam mialem to samo w e46 falowal mi nawiew wymienilem jeza i problem zniknal teraz jest ok. Ale z wymiana trzeba sie pogimnastykowac powodzenia.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”