[ 320d 2002 r. ] Brak mocy w pewnych okolicznosciach!

Black_Hamster

#1

Post autor: Black_Hamster »

Witam

Mam problem ze swoja 320d 150KM. Od czasu do czasu zawiesza sie... Czyli jade na trasie, wciskam gaz a maszyna nie ciagnie :cry: puszczam gaz wciskam jeszcze raz i zazwyczaj zalapie i ciagnie. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale posiadam skrzynie automatyczna. Na poczatku podlaczylem ja pod komputer i wyszlo ze turbina troche nie domaga (ale minimalnie), przeplywomierz tez pokazywal prawidlowe wartosci. Niedawno padla mi turbina, zamontowalem po regeneracji i problem nie zniknol... Jak jest zimny to przez pierwsze 10s po odpaleniu nie ma mocy i moim zdaniem reaguje na gaz z opoznieniem... Sam nie wiem co to moze byc... Bardzo prosze o pomoc!!! Moze zna ktos jakiegos speca od BMW w wielkopolsce??
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

No wlasnie po regeneracji Turba sie nie regeneruje


Producent tyle dodaje od siebie....

Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? czy da się ją naprawić?


Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.

Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.

Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.

W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.

Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze ?V? w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V



Dlaczego nie można regenerować VNT?


Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja ?zmiennej geometrii? może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

· Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,

· Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,

· Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,

· Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,

· Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,

· Głośna praca turbosprężarki,

· Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.



Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.
Obrazek
Black_Hamster

#3

Post autor: Black_Hamster »

Ale ja Cie doskonale rozumiem z tym, że lepiej jest kupic nowa turbine niz regenerowac. Z tym ze regeneracja kosztuje 1000zl a nowa 5000. A jezeli na Regenerowana mi daja rok gwarancji to dlaczego mam montowac nowa 5x drozsza? Oczywiscie wez pod uwage fakt ze jeszcze rok posmigam i sprzedaje. Ale skoro turbina spełnia swoje zadania i problem nadal jest ?? To co to moze byc?? Oto jest pytanie za 100pt :)
OSA BMW

#4

Post autor: OSA BMW »

Nowe turbo kosztuje 750? ale nie wazne jak padlo ci turbo? poszedl olej przez wydech?

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.
Sprawdz:
-Zawor podcisnienia sterujacy turbina
-Zawor EGR
- Dolot od turbiny do kolektora
Obrazek
Black_Hamster

#5

Post autor: Black_Hamster »

Dzieki serdeczne :) W poniedzialek bede to robił :) Zobaczymy jak bedzie :) Pozdrawiam
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

Trzymam kciuki i daj znac jak poszlo
vojti bmw

#7

Post autor: vojti bmw »

Ja właśnie wyczyściłem filterki elektrozaworów-turbiny i egr, wymieniłem filtr odpowietrzający skrzynię korbową a także wyczyściłem zawór egr (był strasznie zalepiony-przebieg 240tys.). Zajęło mi to wszystko pół dnia ale warto było bo autko lepiej chodzi. Polecam tę operację wszystkim.
eryk328e46
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 09, 0:01
BMW: E46 330 CI Face lift
Rok produkcji: 2003
Państwo: UK
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Birmingham

#8

Post autor: eryk328e46 »

Szkoda ze nikt nie zrobil fotorelacji z tej naprawy :Search:
Moje byle e36325 , e46328 , e46 318CI f/l obecne 330CI f/l :)

Obrazek
Andein
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 09, 13:13
BMW: 320D
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Polkowice

#9

Post autor: Andein »

Witam ja mam pytanie czy można zamienić te elektrozawory na jakis czas i sprawdzic czy to rzeczywiscie ten zawor sterujacy turbina jest padniety bo same czyszczenie tych filtrow duzo nie pomoglo.
OSA BMW

#10

Post autor: OSA BMW »

Mozesz zamienic
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”