[ 320d 2001 r. ] Pęknięta uszczelka po głowicą???
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 paź 09, 19:44
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: łódź
Witam
Mam problem z moim e46 320d 2001r. Mianowicie od momentu kupienia zauwazyłem ubywanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Dolewam 1l 2dni i znów pusto. Żadnych wycieków nie dostrzegam. Na korku i bagnecie czysto, natomiast przy wymianie odmy dostrzegłem dziwny szlam,maź nie wiem jak to nazwać, który ją zapycha.na dodatek auto strasznie kopci, byćmoże to wina plecionki ale nie jestem pewny. dym kolor biało-siwy. Natomiast wogóle się nie grzeje, wskazówka nie przekracza połowy co jest dla mnie dziwne, bo przy uszczelce auto sie chyba grzeje? jak myślicie co sie z nim dzieje??
Mam problem z moim e46 320d 2001r. Mianowicie od momentu kupienia zauwazyłem ubywanie płynu chłodniczego ze zbiorniczka. Dolewam 1l 2dni i znów pusto. Żadnych wycieków nie dostrzegam. Na korku i bagnecie czysto, natomiast przy wymianie odmy dostrzegłem dziwny szlam,maź nie wiem jak to nazwać, który ją zapycha.na dodatek auto strasznie kopci, byćmoże to wina plecionki ale nie jestem pewny. dym kolor biało-siwy. Natomiast wogóle się nie grzeje, wskazówka nie przekracza połowy co jest dla mnie dziwne, bo przy uszczelce auto sie chyba grzeje? jak myślicie co sie z nim dzieje??
-
- Bywalec forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
- BMW: E46 Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Typowe objawy na nieszczelną uszczelkę lub samą głowice pomiędzy zaworami (ssący - wydechowy).
Z doświadczenia obstawiam pierwszy cylinder.
Jeżeli uszczelka to pół biedy, jezeli głowica to już gorzej.
W bydgoszczy naprawa głowicy zamyka sie zwykle w 1200zł.
Wymiana uszczelki + planowanie głowicy 300 do 500.
Z doświadczenia obstawiam pierwszy cylinder.
Jeżeli uszczelka to pół biedy, jezeli głowica to już gorzej.
W bydgoszczy naprawa głowicy zamyka sie zwykle w 1200zł.
Wymiana uszczelki + planowanie głowicy 300 do 500.
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
sprawdz co sie dzieje z woda to duzy ubytek i nie dostaje sie do cylindra czy cylindrow
sprawdz tez nagrzewnice w srodku
mozna zastosowac kontrast w celu latwiejszego zlokalizowania wyciekow
obserwoj co sie dzieje z olejem
sprawdz tez nagrzewnice w srodku
mozna zastosowac kontrast w celu latwiejszego zlokalizowania wyciekow
obserwoj co sie dzieje z olejem
-
- Bywalec forum
- Posty: 80
- Rejestracja: 22 wrz 09, 12:37
- BMW: E46 Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
"tonynike" napisał, ze auto kopci, wiec co ma do tego nagrzewnica???
Najwyrazniej płyn przedostaje sie do któregoś cylindra. Obstawiam mikropęknięcie między zaworami.
Najwyrazniej płyn przedostaje sie do któregoś cylindra. Obstawiam mikropęknięcie między zaworami.
Potwierdzam,przerabialem ten temat pare lat temu w e 46 diesel przed liftem pekniecie grubosci wlosa w otworze tam gdie wchodzi wtrysk,pozbylem sie gnojam52tu b28 pisze:"tonynike" napisał, ze auto kopci, wiec co ma do tego nagrzewnica???
Najwyrazniej płyn przedostaje sie do któregoś cylindra. Obstawiam mikropęknięcie między zaworami.
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
"tonynike" napisal iz wydaje mu sie ze kopci pewnosci nie ma
pare razy juz zdazylo sie na forum ze samochod nie mial wyciekow a pozniej sie znalazly (i takie dokladne sprawdzenie proponuje przed zdjeciem glowicy)
Z doswiadczenia wiem ze mechanicy szukaja nieszczelnosci ukladu chlodzenia w komorze silnika zapominajac o tym ze uklad chlodzenia dochodzi takze do wnetrza auta (stad nagrzewnica)
uszkodzona uszczelka pod glowica "puszcza" w obie strony , wiec cisnienie z cylindrow ok 20 bar przedostawalo by sie do ukl chlodznia ?
Podczas gdy w ukl chlodzenie jest max 140 psi w dieslu
tak wiec dostawalo by sie wtedy dosc duze cisnienie do ukl chlodzenia
pekniecie miedzy zaworami nie wchodzi w gre (przewaznie nie jest szkodliwe)
W gre moze wchodzic pekncie przy plaszczu wodnym do wydechu
chyba ze tonynike nie opisal wszystiego dokladnie
pozdrawiam
pare razy juz zdazylo sie na forum ze samochod nie mial wyciekow a pozniej sie znalazly (i takie dokladne sprawdzenie proponuje przed zdjeciem glowicy)
Z doswiadczenia wiem ze mechanicy szukaja nieszczelnosci ukladu chlodzenia w komorze silnika zapominajac o tym ze uklad chlodzenia dochodzi takze do wnetrza auta (stad nagrzewnica)
uszkodzona uszczelka pod glowica "puszcza" w obie strony , wiec cisnienie z cylindrow ok 20 bar przedostawalo by sie do ukl chlodznia ?
Podczas gdy w ukl chlodzenie jest max 140 psi w dieslu
tak wiec dostawalo by sie wtedy dosc duze cisnienie do ukl chlodzenia
pekniecie miedzy zaworami nie wchodzi w gre (przewaznie nie jest szkodliwe)
W gre moze wchodzic pekncie przy plaszczu wodnym do wydechu
chyba ze tonynike nie opisal wszystiego dokladnie
pozdrawiam
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 paź 09, 19:44
- BMW: 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: łódź
dzieki za odpowiedzi. powiedzcie mi skad bierze sie ta maź, widoczna po odkręceniu odmy. zapych widocznie ją gdyź leje sie spod odmy olej, ktory pewnie spływa na dół na układ wydechowy stad wzmoźone kopcenie. tak przypuszczam. da się jakoś wymienić samą tą uszczelkę od odmy by niekupować całego elementu?? i czy auto nie powinno się grzać przy pękniętej uszczelce pod głowicą lub głowicy? kurde trudno to wszystko zdiagnozować:)
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
zapomnialem dodac o kontroli ukladu egr
do odmy mozesz kupic sam filter jesli o niego chodzi
co do mazi ciezko cos okreslic na odleglosc nie mam jakiegos pomyslu poza oczyszczeniem i obserwowaniem dalej
uszkodzona uszczelka pod glowice powoduje przegrzewanie silnika i lub wyrzucanie wody , cisnienie w ukl chlodzenia
a peknieta glowica nie koniecznie
do odmy mozesz kupic sam filter jesli o niego chodzi
co do mazi ciezko cos okreslic na odleglosc nie mam jakiegos pomyslu poza oczyszczeniem i obserwowaniem dalej
uszkodzona uszczelka pod glowice powoduje przegrzewanie silnika i lub wyrzucanie wody , cisnienie w ukl chlodzenia
a peknieta glowica nie koniecznie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2544 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 5343 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 8 Odpowiedzi
- 3214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 4 Odpowiedzi
- 3335 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 3003 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii
-
- 7 Odpowiedzi
- 3128 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 10 Odpowiedzi
- 4312 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelgl
-
- 1 Odpowiedzi
- 526 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm