[320d 2001 150km] co to za element

komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#1

Post autor: komar601 »

witam czy ktos by mogl mi powiedziec co to za element zaznaczony na czerwono [url]http://komar601.wrzuta.pl/obraz/7YnvPXDx6QA/dsc00047[/url]
marcinE46
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 11, 11:40
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: wrocław

#2

Post autor: marcinE46 »

Nie jest to czasem kostka przepływki.
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#3

Post autor: komar601 »

od niedawna uzytkuje ten samochod i mam taki problem mianowicie samochod czasami slabo przyspiesza nieraz nawet na wcisnietym gazie do oporu wogole nie ciagnie przez pewien czas po czym zaczyna ciagnac co moglo by byc przyczyna takich okresowych spadkow mocy?? i jeszcze od jakiegos czasu po wlaczeniu zaplony zapala mi sie zolta kontrolka od silnika ktora gasnie dopiero po uruchomieniu silnika silnika czy to oznacza jakis blad??
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#4

Post autor: k3m0t1989 »

tak jak pisali wyzej to kostka od przeplywki :) co do spadkow mocy to zaleca sie wymiane lub czyszczenie zaworów podcisnienia, wymiane wezykow podcisnienia, smarowanie ciegna turbo, sprawdzenie przeplywki czy dobrze liczy jednostki powietrza, po czyszczenie czujnika doladowania za kolektorem, czyszczenie zaworu EGR z nagaru, mozesz rowniez wyczyscic caly kolektor z nagaru. Polecam rowniez wymiane odmy. Sprawdzic musisz czy jest szczelnosc na dolocie do turbo oraz jak wyglada zbiorniczek podcisienia ktory musi byc szczelny rowniez.
Wszystko co napisalem da sie zrobic w garazu bez uzycia kanalu podstawowymi narzedziami, kazda czynnosc jest opisana jak poszukasz na roznych forach razem ze zdjeciami co i jak robic.
A podstawa tak jak w kazdym problemie to diagnoza komputerowa i usuwanie usterek jakie wskaze samochod.
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#5

Post autor: komar601 »

moglbys mi jeszcze poradzic gdzie mam tego szukac jestem tutaj kompletnie zielony
z gory dzieki
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#6

Post autor: k3m0t1989 »

wystarczy ze wpiszesz w google hasla typu "czyszczenie egr e46" "czyszczenie zaworów turbo i egr e46" "czyszczenie czujnika doladowania 46" znajdziesz i na tym forum w zrob to sam jak i na innych zajmujacych sie tematyka BMW.

Ale tak jak napisalem jedz i sprawdz na diagnostyce komputerowej co szwankuje i dopiero. Bo to co wypisalem i tak warto zrobic ale zaczniesz od tego co powoduje spadki mocy. A zeby auto dobrze oddychalo i dobrze sie odpychalo od asfaltu to czeka cie zrobienie tego wszystkiego co napisalem chyba ze masz na tyle funduszy zeby zlecic to mechanikowi. Ale sa to sprawy dosc proste i malo skomplikowane. Sam zaczynalem niedawno majac zerowe pojecie w sumie z zakresu mechaniki ale czytanie dziesiatek stron tematow troche poszerzylo wiedze i wszystko samemu mozna zrobic.
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#7

Post autor: komar601 »

wielkie dzieki za pomoc
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#8

Post autor: komar601 »

czy ten czujnik cisnienia doladowania nie znajduje sie czasem obok alternatora troche ponizej zbiorniczka od wspomagania
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#9

Post autor: k3m0t1989 »

znajduje sie za kolektorem ssacym, musisz wyjac filtr kabinowy i rynienke tego filtra i wtedy wsadzasz tam lape z tylu i szukasz palcami nakretki o ile kojarze 10 i to tylko jedna srubka i odkrecisz i wyjdzie ci taki patyczek ktory powinien miec dziurke, oraz tam skad wyszedl mozesz patyczkiem do uszu i np. acetonem poczyscic.
komar601
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 11, 16:49
BMW: E46 touring 2.0d m47n 150hp
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mochowo

#10

Post autor: komar601 »

widze ze ogarniety jestes w te klocki wielkie dzieki
wrazie jakis jeszcze pytan moge do ciebie pisac??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”